AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Skrevet 30. mars 2023 Kom over en annonse om en frisk 2,5 år gammel brukshund uten adferdsproblemer, hvor det stod i annonsen at den måtte omplasseres raskt ellers ble den avlivet. Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen skulle tatt livet av en frisk ung hund uten adferdsproblemer? Hva er det for slags folk som har hatt hunden siden de skriver slikt? Er det bare for at folk skal forbarme seg så de raskere kan få omplassert hunden? Kan man stole på noe som helst i den annonsen, eller det eier sier om man kontakter dem? Anonymkode: 15385...1e1
Tabris Skrevet 30. mars 2023 #2 Skrevet 30. mars 2023 Noen bruker det som et pressmiddel for å spille på folks samvittighet, ja. For å få den omplasseres raskere. Men i noen situasjoner kan det være en reell grunn til at det er helt umulig for dem å beholde hunden. Det er litt som "omplasseres pga allergi". For noen er det nok reelt, men det er misbrukt så mye at man blir skeptisk når man leser det. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Skrevet 30. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan man stole på noe som helst i den annonsen, eller det eier sier om man kontakter dem? Anonymkode: 15385...1e1 Nei De er åpenbart ganske kalde mennesker. Kalde mennesker er ikke gode hundetrenere eller hundeoppdragere. I "beste" fall får du en hund som er mishandlet og helt underkuet. I verste fall får du en problemhund Anonymkode: d4c51...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Skrevet 30. mars 2023 Svært få veterinærer avliver friske hunder så nei, man kan ikke stole på annonsen - men man kan stole på at dette ikke er mennesker med empati og omsorg for andre enn seg selv.. Anonymkode: e48eb...37f 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Skrevet 30. mars 2023 Det kan være reelt. Om de faktisk ikke har mulighet til å ha hunden, så har de ikke mye valg om ingen kan overta. Jeg har tatt til meg en katt, som også skulle bli avlivet dersom ingen kunne overta den. Grunnet samlivsbrudd bodde katten i en liten hytte, og eier hadde pendlingsjobb og absolutt ingen mulighet for å beholde katten. Hva skulle han ha gjort? dumpet katten? latt den være uten tilsyn mens han var på jobb? Eier var enormt fortvilt, men hadde ingen valg. Jeg vet også om de som er avhengig av pass 2 uker av og 2 uker på, pga en fortvilet jobbsituasjon, hvor hunden lever som en kasteball. AnonymBruker skrev (1 time siden): Svært få veterinærer avliver friske hunder så nei, man kan ikke stole på annonsen - men man kan stole på at dette ikke er mennesker med empati og omsorg for andre enn seg selv.. Anonymkode: e48eb...37f Jeg håper faktisk de fleste veterinærer gjør det. For alternativet er at folk må avlive selv, om de ikke får omplassert. Ja, det bør være siste utvei å avlive, men noen ganger har man ikke andre valg. Noen ganger endrer livet seg så mye at det ikke finnes noen som helst mulighet til å beholde en katt eller en hund. Anonymkode: e4b69...339 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svært få veterinærer avliver friske hunder så nei, man kan ikke stole på annonsen - men man kan stole på at dette ikke er mennesker med empati og omsorg for andre enn seg selv.. Anonymkode: e48eb...37f Veterinærer får vel betalt for å gjøre det kundene ønsker. Av og til finns ingen annen løsning enn avlivning så da gjør man det. Anonymkode: 23c47...c99 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå