AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #21 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Syr puter under armene deres med andre ord Anonymkode: 01871...d5b Hjulpet dem til å få en god utdannelse, siden de kunne jobbe hardt med studiene i stedet for å jobbe ved siden av. Som hjelper dem ut i jobb. Det er ikke imponerende å jobbe ved siden av studier, bare for å spare penger. Det er mer imponerende å legge innsatsen i studiene. Å studere skal ikke være venstrehåndsarbeid. Anonymkode: 35c43...393 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 31. mars 2023 #22 Del Skrevet 31. mars 2023 Første bachelor, som var ganske tung for meg, prøvde jeg først å klare meg uten studielån, og hadde 3 deltidsjobber (Hadde huslån, og måtte ha inn minst 15k i mnd for å dekke min del av utgiftene våre). Det gikk hardt utover studiene, og jeg måtte redusere antall jobber og ta studielån for at det skulle bli overkommelig. Hadde da lån + 1 (tidvis 2) deltidsjobber ved siden av. Andre bachelor hadde jeg en fulltidsjobb på dagtid, så jeg tok alt av studie som selvstudie på kveldstid. Det studiet var ikke like tungt, så det gikk helt fint. Jeg har ikke topp-karakterer, men i alle jobbintervjuer jeg har vært i etterpå har det blitt sagt at de ser mer verdi i en som har fått middels til gode karakterer samtidig som de har jobbet og skaffet seg arbeidserfaring, at det viser stor kapasitet og evne til å fokusere på fler ting samtidig, fremfor en topp-student som er god på papiret, men som ikke har noe erfaring fra arbeidslivet eller det å håndtere fler ting på en gang. Men akkurat dette siste her vil nok variere ut fra hva du studerer og hvilken bransje du skal jobbe i tenker jeg. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #23 Del Skrevet 31. mars 2023 Jobbet 50% fast, dagtid mandag - lørdag. Tok nettstudier på kveldstid. Anonymkode: 5c71d...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starken Skrevet 31. mars 2023 #24 Del Skrevet 31. mars 2023 Holder på med en master. Studielånet dekker husleie, er ganske høye leiekostnader her jeg bor. Deltidsjobben forsørger meg ellers. Har 30% stilling, men jobber som oftest mer enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #25 Del Skrevet 31. mars 2023 Bodde i oslo tidligere og studerte. Jobbet da ved siden av, ca 20%. Ble syk og hadde en pause fra studier hvor jeg jobbet og sparte opp endel og begynte så på et krevende studie. Har siden da fått ekstrastipend fra lånekassen og hadde det i 4,5 år. Ble så syk igjen og måtte ta permisjon og sykemeldes. Nå er jeg i innspurten av studiet og får AAP. Mitt studie er det studiet hvor studentene rapporterer å bruke mest tid på studier i norge, det er svært krevende og tidkrevende. Hadde ikke hatt sjans til å jobbe ved siden av, men ser at andre gjør det. Mange utslitte studenter rundt meg. Anonymkode: fcd94...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #26 Del Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hjulpet dem til å få en god utdannelse, siden de kunne jobbe hardt med studiene i stedet for å jobbe ved siden av. Som hjelper dem ut i jobb. Det er ikke imponerende å jobbe ved siden av studier, bare for å spare penger. Det er mer imponerende å legge innsatsen i studiene. Å studere skal ikke være venstrehåndsarbeid. Anonymkode: 35c43...393 Jeg syns definitivt det er mer imponerende å jobbe og spare penger som student enn å få økonomisk hjelp hjemmefra. Har selv bare Aer og Ber på mine 5 studieår og likevel spart opp nok egenkapital til å kjøpe enebolig som 24 åring. Det må nemlig ikke være enten eller Anonymkode: 01871...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #27 Del Skrevet 31. mars 2023 Alltid jobbet ved siden av studiene med unntak av dette skoleåret grunnet praksis. Da hadde jeg spart opp en buffer på forhånd slik at det skulle gå rundt Anonymkode: ee5a6...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #28 Del Skrevet 1. april 2023 Jobbet aldri ved siden av studiene unntatt litt sommerjobb innimellom. Det gikk helt fint. Ble ferdig med master for fire år siden. Anonymkode: 755cd...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #29 Del Skrevet 1. april 2023 Ja, jobber 100% ved siden av studiene - har også kjøpt meg bolig i år, som student og ansatt. Anonymkode: 72be8...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #30 Del Skrevet 1. april 2023 Da jeg tok bacheloren jobbet jeg annen hver helg og i ferier. Da jeg tok master jobbet jeg 100% ved siden av. Anonymkode: 950b2...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå