AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Har du en deltidsjobb eller forventer du at studielånet skal dekke alt av utgifter? Anonymkode: 3b0db...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Del Skrevet 30. mars 2023 Har tatt én bachelor, ett årsstudie, og er i gang med masteren. Jobbet alle årene jeg har vært student. Studielån/stipend dekker knapt husleie, hvis det skal gå rundt må man nesten jobbe. Anonymkode: b95b8...7eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Del Skrevet 30. mars 2023 Har ikke jobb eller studielån. Anonymkode: da30b...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Del Skrevet 30. mars 2023 Har alltid jobbet deltid vedsiden av studiene, men stort sett spart det meste av lønna:) Anonymkode: 01871...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Del Skrevet 30. mars 2023 Tidligere bachelor+master (sv) jobbet jeg full tid ved siden av. På denne bacheloren kanskje jeg kan jobbe annenhver helg, men prøver å unngå å gjøre det. Vanskelig studie. Men det er noen i klassen som jobber ved siden av, eller ihvertfall i ferier og kanskje 1-2 dager i måneden, sånn kanskje 20%. Jeg skal jobbe i sommer og spare penger til neste leser, så jeg ikke må jobbe (mye). Er over 30 da så har ekstra studielån. Hadde ikke klart det på ordinært studielån. Anonymkode: f5c6d...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 Nå begynner det å bli en del år siden, så jeg tror man får mindre nå, og at å bo er dyrere. Men første runde (5 år sivøk); nei. Jeg bodde superbillig i kollektiv, ble nok litt bortskjemt med klær og slikt når jeg var hjemme i feriene, og jobbet mye i hver ferie. De ok også mobil, forsikring, og litt slikt for meg. Drakk ikke på byen, spiste veldig rimelig, aldri på utenlandstur. Andre runde (master i revisjon, studiepermisjon); ja, jobbet mye. Behovet på jobben var stort, og veldig godt betalt. Var ny huseier, noe som alltid stresset litt. Var mer strukturert etter å ha vært i arbeidslivet, og klarte å studere etter en fast plan. Anonymkode: 0d530...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg jobber ikke ved siden av. Jobbet fullt og sparte opp i flere år før jeg begynte å studere igjen, så klarer meg fint på det og fullt studielån 😊 Anonymkode: f315c...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja. Sparer alt studielånet til EK og lever på lønn fra deltidsjobben (10-15 000 i mnd) Anonymkode: 3cfc8...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 30. mars 2023 #9 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg hadde spart opp 100 000 før jeg begynte å studere igjen for å slippe å jobbe. Men det ble fort brukt opp så derfor må jeg jobbe litt siste året 😊 studiet varer i 3 år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Del Skrevet 30. mars 2023 Nei. Jeg mottok ekstra stipend, og klarte meg utmerket på studielån og ekstra stipend😊 Ble uteksaminert i 2020. Anonymkode: 55c8b...27d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #11 Del Skrevet 30. mars 2023 Ja har to jobber som jeg tjener ca 200 k i året på, prøver å ligge rett under inntektsgrensa så jeg ikke blir trukket i stipendet. Anonymkode: 341e5...8af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #12 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du en deltidsjobb eller forventer du at studielånet skal dekke alt av utgifter? Anonymkode: 3b0db...499 Har tatt bachelor på deltid/ over 4 år. Jobbet 80% fast ved siden av og ekstra i ferier. Har ikke noe studielån. Anonymkode: 3b56a...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #13 Del Skrevet 30. mars 2023 Er godt voksen og tar master nå. Da jeg tok bachelor jobbet jeg ca 60% i snitt. nå jobber jeg enda mer. Tar bare fri noen uker når jeg skal ha eksamen ellers så jobber jeg 100%. Men jobber mye helger og kvelder for å ikke gå glipp av forelesninger. Anonymkode: 8446d...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #14 Del Skrevet 30. mars 2023 Årsstudium fulltid: hadde bare stipendet og jobbet 40% ved siden av. Bodde hos kjæresten nesten gratis. Første Bachelor fulltid: hadde fullt lån+stipend og jobbet 25%. Bodde på hybel. Kostet 6500 kr og var så dårlig standard som man får det. Andre bachelor fulltid: Ingen lån eller stipend. Jobber 100% mens jeg studerer. Eier egen bolig sammen med kjæresten. Videreutdanningen 30%: Ingen lån eller stipend Jobbet 100%. Eier sammen med kjæresten. Master fulltid: ingen lån og har ikke rett på stipend. Jobber 50%. Lever resten på mannen. Har baby under 3 år hjemme. Anonymkode: 42835...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #15 Del Skrevet 30. mars 2023 Hadde en deltid....men er så krevende, måtte slutte. Å studere er jo en jobb i seg selv, så nå tjener jeg heller penger via onlyfans...fant ut at fetisher kan betale ganske mye for ting. Mye bedre betalt enn en dårlig deltidsjobb hvertfall. Ikke krever det noe annet enn å ta en bildet eller lage en liten videosnutt. Så kommer til å fortsette med det selv om jeg får jobb etter utdannelsen.. Anonymkode: 58e6d...067 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #16 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke jobb eller studielån. Anonymkode: da30b...e82 Da bor du kanskje hjemme hos foreldre? Heldig i så tilfelle. Anonymkode: c0399...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 30. mars 2023 #17 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg gjorde det, ja. Hadde deltidsjobb hos en bakeriutsalgs-kjede, og dro rundt til forskjellige filialer i Oslo og jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaptainColada Skrevet 30. mars 2023 #18 Del Skrevet 30. mars 2023 Har studielån og jobber annenhver helg (22%). Holder på med bachelor og har søkt ettårsstudie til høsten. Bor hjemme, så alle pengene går til sparing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #19 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg husker selv hvor tungt det var å studere. Så for begge barna mine så har jeg betalt husleie og mobilabonnement for dem så lenge de har vært studenter. Da har de klart seg med studielånet og sluppet å jobbe ved siden av. Heldigvis er det stor aldersforskjell på dem, så jeg har bare betalt for en student om gangan. Anonymkode: 35c43...393 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #20 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg husker selv hvor tungt det var å studere. Så for begge barna mine så har jeg betalt husleie og mobilabonnement for dem så lenge de har vært studenter. Da har de klart seg med studielånet og sluppet å jobbe ved siden av. Heldigvis er det stor aldersforskjell på dem, så jeg har bare betalt for en student om gangan. Anonymkode: 35c43...393 Syr puter under armene deres med andre ord Anonymkode: 01871...d5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå