AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Etter at jeg fikk barn nummer to, bikket jeg over i overvekt-kategorien. Ikke veldig overvektig, men 26 i BMI. Jeg startet med å kutte ut søtsaker i ukedagene og være litt mer bevisst på hva jeg spiste, men fikk det ikke heeelt til og svingte bare opp og ned 2-3 kilo hele tiden. Men så prøvde jeg å slutte å spise frokost og heller ikke spise på kvelden, og det fungerer kjempebra! Jeg føler meg mer opplagt og mindre tung i hodet, drikker mer væske og er veldig lite sulten. Nå har jeg gått ned 6 kilo og er normalvektig igjen. Jeg spiser første gang klokka 12 og har som regel at jeg ikke spiser etter at barna har lagt seg klokka 19. Da har jeg 16-17 timers faste, noe jeg har lest skal være bra 😅 Det fungerer i alle fall bra for meg. Jeg har trent veldig lite i vinter, bare litt yoga nå og da. Men jeg er egentlig glad i å løpe, og nå som kveldene er lysere og det er bart på asfalten, er jeg i gang igjen. Det kjennes bra, men det er tungt å ikke spise etter jeg er ferdig! Jeg jogger etter at ungene har lagt seg, ofte i 20-tida. Jeg har jo som regel at jeg skal la magen hvile på kvelden og ikke spise, men synes det er vanskelig nå som jeg jogger. Hvordan løser dere det? Jeg er jo ikke sulten før jeg drar, det er for tett opp mot middag. Må man egentlig spise etter en joggetur, eller er det bare gammel vane? Anonymkode: 4ec87...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Del Skrevet 30. mars 2023 Har du ikke behov for mat, så har du ikke behov for mat. MEN det er viktig å vite at det er forsket for lite på fasting, og spesielt i forbindelse med trening. Du må nesten kjenne etter hva DIN KROPP forteller deg. Sånn i utgangspunktet er det ikke bra å være i super aktivitet på kvelden før kroppen skal legge seg. Ei heller å spise masse på kvelden når du uansett skal straks sove. Anonymkode: 3c371...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Del Skrevet 30. mars 2023 Så flink du har vært! Jeg ville nok enten prøvd å få til løpetur litt tidligere (far kan få kvalitetstid med barnet?) eller hatt et litt lengre spisevindu. Fått inn litt ekstra, gjerne proteiner og litt fett. Du bruker såpass mye på løpingen at det er ikke usannsynlig at du må fylle på litt ekstra også, for ikke å gå helt i kjelleren. Anonymkode: 18945...c34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg har omtrent samme rutine som deg, og det funker kjempebra! Dropper frokost, spiser lunsj rundt tolv og middag rundt 18. Så jogger jeg når ungene har lagt seg i 20-21 tiden. Aldri tenkt at man må spise etter jogging, og har holdt på med det i åresvis. Er det ikke etter styrketrening at man bør spise? Noen ganger tar jeg en banan eller en youghurt etterpå. Men middagen gir jo god nok næring på kveldstimene at det er unødvendig å spise noe mer. Anonymkode: fdf6a...de6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så flink du har vært! Jeg ville nok enten prøvd å få til løpetur litt tidligere (far kan få kvalitetstid med barnet?) eller hatt et litt lengre spisevindu. Fått inn litt ekstra, gjerne proteiner og litt fett. Du bruker såpass mye på løpingen at det er ikke usannsynlig at du må fylle på litt ekstra også, for ikke å gå helt i kjelleren. Anonymkode: 18945...c34 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har omtrent samme rutine som deg, og det funker kjempebra! Dropper frokost, spiser lunsj rundt tolv og middag rundt 18. Så jogger jeg når ungene har lagt seg i 20-21 tiden. Aldri tenkt at man må spise etter jogging, og har holdt på med det i åresvis. Er det ikke etter styrketrening at man bør spise? Noen ganger tar jeg en banan eller en youghurt etterpå. Men middagen gir jo god nok næring på kveldstimene at det er unødvendig å spise noe mer. Anonymkode: fdf6a...de6 Takk for innspill! Joggetur tidligere er nok litt vanskelig å få klemt inn, men jeg tror jeg skal ta tipset om å kanskje prøve å få i meg litt ekstra til middag de dagene jeg skal jogge. Det fungerer såpass bra med det spisevinduet, så vil prøve så langt som mulig å ikke ødelegge det etter joggetur. Er ikke helt syke økter uansett, rimelig lavterskel greier 😅 Anonymkode: 4ec87...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #6 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg har begynt aa faste naa. Hvor lang tid tok det for du saa forskjell? Prover 16/18t faste😊funker fint til naa. Anonymkode: 9a1b0...d39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå