Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom man har total ansiennitet på 12 år, får man bare lønn fra 10 år også øker man ikke før man når 16 år? 

Anonymkode: 0691b...c9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er ingen økning før du har jobbet i 16 år og etter det igjen er det nada

Anonymkode: bd0d8...6db

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så dersom man har 12 år ansiennitet får man bare lønn for 10 år???

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så dersom man har 12 år ansiennitet får man bare lønn for 10 år???

Ja

Anonymkode: 12593...0a6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det, jeg har 23 års ansiennitet og har stått stille i lønnsplassering i 7 år. Får jo tillegg ved lønnsoppgjør da, sist hele 2,6%! 🙃

Anonymkode: 9ed44...b71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

F@**, skal jeg heller utdanne meg innen IT? Frister ingenting å ha den arbeidsmengden bare for å stå stille i lønnsøkningen. 

Anonymkode: 15e8d...fdb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

F@**, skal jeg heller utdanne meg innen IT? Frister ingenting å ha den arbeidsmengden bare for å stå stille i lønnsøkningen. 

Svaret på det er ja.

I praksis vil du også gå ned i lønn ved å være lærer fordi lønnsoppgjørene vanligvis går i tap mot KPI og du får reallønnsnedgang.

Galskapen er jo bra komplett i at de som startet på lærerutdanning, som nå er master, for 5 år siden går ut i jobb med lavere reallønn enn de trodde de skulle få når de startet utdanningen…

Anonymkode: 681a2...41e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svaret på det er ja.

I praksis vil du også gå ned i lønn ved å være lærer fordi lønnsoppgjørene vanligvis går i tap mot KPI og du får reallønnsnedgang.

Galskapen er jo bra komplett i at de som startet på lærerutdanning, som nå er master, for 5 år siden går ut i jobb med lavere reallønn enn de trodde de skulle få når de startet utdanningen…

Anonymkode: 681a2...41e

Hæ, går jeg ned i lønn? Skjønner ikke 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan får man da neste lønnstrinn? Dersom man egentlig har 12 år, men får bare for 10 år. Også jobber man 4 år på samme arbeidsplass, å er egentlig da oppe i 16 år. Må man si fra om dette selv - eller går det på automatikk via "lønn" i kommunen?? 

Beklager rart spørsmål, men dette er det ingen som snakker om på studiet. Trodde helt ærlig at man fikk 12 års ansiennitet og lønn dersom man hadde det... 😅😑 Sinnsykt at man har jobbet å slitt for fks 15 år, meeen nei du må vente ett år til for å øke i lønn å får bare lønn for 10 år. Der kom jo ENDA en grunn til å forlate dette yrket 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er helt vanlig i stat/kommune. Det er ikke spesielt for lærere, akkurat. 
Jeg jobber i staten, ikke lønnstrinn, og er i en stillingskode hvor jeg går opp 1,1% hvert år i ti år. Det er ikke akkurat så mye. Etter det er det ingen ting som skjer automatisk. Hvis man ikke får noe i individuelle lønnsforhandlinger, har man et stort problem. 

Anonymkode: 06458...13e

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan får man da neste lønnstrinn? Dersom man egentlig har 12 år, men får bare for 10 år. Også jobber man 4 år på samme arbeidsplass, å er egentlig da oppe i 16 år. Må man si fra om dette selv - eller går det på automatikk via "lønn" i kommunen?? 

Beklager rart spørsmål, men dette er det ingen som snakker om på studiet. Trodde helt ærlig at man fikk 12 års ansiennitet og lønn dersom man hadde det... 😅😑 Sinnsykt at man har jobbet å slitt for fks 15 år, meeen nei du må vente ett år til for å øke i lønn å får bare lønn for 10 år. Der kom jo ENDA en grunn til å forlate dette yrket 

Igjen, helt vanlig i både stat og kommune. Har ikke noe med læreryrket å gjøre. Hvis man ikke liker det, må man finne seg noe annet å gjøre. I det private er det ganske vanlig med NULL lønnsøkning som følge av ansiennitet, der kan det være kun basert på prestasjoner. 

Anonymkode: 06458...13e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, ikke sant. Men det kan være andre muligheter. Hvilke fag underviser du i?

Anonymkode: c9709...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Læreryrket har jo veldig mange andre goder da. 
Hva er cirkalønn etter 16 år? 

Anonymkode: 33c2d...457

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

600k+, etter 16 år. Litt komisk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvilke goder sikter du til?

Anonymkode: 17085...c14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke goder sikter du til?

Anonymkode: 17085...c14

Lurer jeg også på. 

Anonymkode: 0c014...32b

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvor mye Møllers tran har du tatt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvilke goder?

En lærere med 16 års ansiennitet ligger mellom 537.000 - 691.000 kr. De fleste av oss gamle traverne ligger mellom 556-612.000 kr. 

Anonymkode: bd0d8...6db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...