AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg har nylig blitt obs på at jeg nå trenger briller/linser. Jeg har -0.75 på begge øynene, samt litt skjeve hornhinner, cyl -0.25/-0.50, og Axel170/10. Jeg ønsker tips til gode endagslinser. Om det er best med vanlige, eller astigmatism. Planen er å bruke linser til vanlig, og briller ved behov (dette er også bestilt). Anonymkode: 4247f...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Del Skrevet 30. mars 2023 Nå har ikke jeg skjeve hornhinner. Men som linsebruker over mange år, som har brukt litt forskjellig, så er det denne som jeg er desidert mest fornøyd med: Acuvue Oasys Hydraluxe. Fås hos optiker. Jeg fikk faktisk gnagsår på innsiden av øyelokket (ja, det går an!) av andre linser. Ble da anbefalt dette merket nevnt over, som jeg har brukt siden 2017. Men man skal man bruke linser mye får å få gnagsår, altså 😂 Anonymkode: bad12...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #3 Del Skrevet 30. mars 2023 Dalies Total 1 kan anbefales. Anonymkode: 1b939...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 30. mars 2023 #4 Del Skrevet 30. mars 2023 Har du skjeve nok hornhinner, er Toric-linser veldig behagelige. Jeg brukte det før jeg tok Lasik-operasjon, og da jeg fikk dårligere syn igjen, måtte jeg bruke vanlige Dailies, som var drit-ubehagelige. Prøvde Dailies Total, men de hadde en stygg tendens til å svuppe av øynene mine, så jeg måtte finne andre løsninger. I dag bruker jeg Acuvue Oasys, men har også fått muligheten til å teste Dailies Toric på det ene øyet, som nå igjen har skjev nok hornhinne til at de passer igjen. Forskjellen mellom de to er relativt liten, men Toric er fortsatt hakket mer behagelig. Snakk med optikeren din om å få teste flere forskjellige typer, basert på hvilken krumming du bør ha for dine øyne. Det er ikke alle linser som har mer enn en krumming, derfor må optikeren din foreslå linsetyper basert på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå