Gå til innhold

Hvor kjøper dere salt og glansmiddel til oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er billigst og gjerne i store pakninger. Kjøper glansemiddel på normal. Salt har jeg kjøpt fra elkjøp flere ganger men føler det blir dyrt i lengden. Noen ba meg kjøpe fra felleskjøpet, men salt hadde de ikke.

Hvor kjøper dere 

Anonymkode: 49da0...16d

Skrevet

Jeg har aldri brukt noen av delene. Andre ting jeg ikke bruker:

Skyllemiddel

Balsam

Bodywash

Giftig vaskespray

Jeg er frisk og lukter godt, hus, klær og oppvask er reint, og jeg sparer masse penger. 👍

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Kjøpte bare HAVsalt i stor pose på matbutikken den tiden vi hadde vann fra  egen brønn og trengte salt til oppvaskmaskinen. 

Endret av Mt3
Skrevet

Da jeg hadde oppvaskmaskin måtte jeg på en elektroforretning å kjøpe salt, det ble som regel Elkjøp da det lå nærmest meg. Fant det ikke på andre butikker jeg. 

Skrevet

Finnes det butikk som selger fersk fisk i nærheten så har de sikkert, felleskjøpet har havsalt i netbutikk men kun 25kg sekk.

Skrevet

Europris selger 1kg til 39,90 det blir jo endel billigere enn elkjøp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor dere som trenger ha salt i oppvaskmaskinen? Er jo svært få steder i Norge som har så hardt vann at det er nødvendig.

Anonymkode: 24723...524

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper glansemiddel på Normal. Av og til Europris. Bruker ikke salt,?veldig mykt vann her.

Anonymkode: 51cce...9cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor bor dere som trenger ha salt i oppvaskmaskinen? Er jo svært få steder i Norge som har så hardt vann at det er nødvendig.

Anonymkode: 24723...524

jeg har bodd i Oslo,. og maskinen har tydelig krevd påfylling av salt noen ganger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper glansemiddel i Sverige. Salt trengs ikke her jeg bor

Anonymkode: 4e8a3...cf2

AnonymBruker
Skrevet
Måneskinn skrev (8 minutter siden):

jeg har bodd i Oslo,. og maskinen har tydelig krevd påfylling av salt noen ganger 

Dette kan skrues av på maskinen, så trenger den ikke det. Den kommer ferdig innstilt på et visst nivå av både salt og glansemiddel, som kan endres.

Anonymkode: ead1d...c95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette kan skrues av på maskinen, så trenger den ikke det. Den kommer ferdig innstilt på et visst nivå av både salt og glansemiddel, som kan endres.

Vel, så avansert er ikke jeg at jeg kan skru av sånn 😛   Maskinen har bedt om det og jeg har gitt den det. Er det så farlig da? .... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan skrur man det av? 

Anonymkode: 317d6...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å kjøpe det på Rusta. Du kan som nevnt i tråden her bruke havsalt.

Anonymkode: 53cb8...399

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er billigst og gjerne i store pakninger. Kjøper glansemiddel på normal. Salt har jeg kjøpt fra elkjøp flere ganger men føler det blir dyrt i lengden. Noen ba meg kjøpe fra felleskjøpet, men salt hadde de ikke.

Hvor kjøper dere 

Anonymkode: 49da0...16d

Jeg bruker det ikke. Glansmiddel er en av de verste kjemikaliene man kan omgi seg med. Det viser seg at det ligger en hinne utenpå det du vasker som du så får i deg i små mengder. Disse giftstoffene ser ut til (vi har ikke nok studier enda) å kunne kobles til utvikling av allergier. Cøliaki, Asperger og ADHD

kommer aldri inn i mitt hjem….

Anonymkode: 43d28...010

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal en ha salt i oppvaskmaskinen?

Anonymkode: 3624e...47d

Skrevet

Nei bruker ikkje penger på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det er mye kalk i vannet der du bor, så må en bruke salt for at det ikke tetter seg med kalk i rørene. Ofte kalles det hardt vann. 

Anonymkode: 53cb8...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi hvis en har mye kalk i vannet, fx fra brønn/borehull, kan en få hvite flekker på oppvasken uten.

ts: Coop har ofte kilosposer med salt til oppvaskmaskin ganske rimelig

Anonymkode: ef268...9ce

Skrevet

Jeg trodde det var de eldgamle oppvaskmaskinene som skulle ha salt. Du kan sikkert prøve uten salt og se hva som skjer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...