Gå til innhold

Veldig sur hvis jeg navigerer og gjør en feil mens han kjører

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen navigerte jeg og det var en liten avkjørsel som jeg bommet på. Og derfor kjørte vi forbi, men jeg så feilen med en gang. Han ble så utrolig sur. Jeg kjører ikke bil selv, men jeg sa i fra et godt stykke før at han skal svinge til venstre etter noen km. Men er det normalt å bli så sur på noe sånt! Jeg kjører ikke bil selv og jeg kan godt forstå at det er frustrerende, men skikkelig sur er jo noe annet. 
Er det vanlig å gjøre slike feil nå og da? 

Anonymkode: e66c6...ed5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her om dagen navigerte jeg og det var en liten avkjørsel som jeg bommet på. Og derfor kjørte vi forbi, men jeg så feilen med en gang. Han ble så utrolig sur. Jeg kjører ikke bil selv, men jeg sa i fra et godt stykke før at han skal svinge til venstre etter noen km. Men er det normalt å bli så sur på noe sånt! Jeg kjører ikke bil selv og jeg kan godt forstå at det er frustrerende, men skikkelig sur er jo noe annet. 

Nei det er ikke normalt 😟

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige i våre dager er vel at den som kjører "navigerer" selv.

Anonymkode: ddc72...69f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du sammen med eksen min, eller?? I store byer hvor veiene plutselig har avkjøringer som går litt over hverandre, så går gjerne GPSen i kluss, og korrigerer seg selv etter at vi har tatt feil avkjørsel. Overhodet ikke min feil, eller noen andres feil, men det ble kjefting og smelling i gjerne 10 minutter etterpå!

Eller hvis vi snakket mens vi kjørte. Selv om han spurte om noe og jeg svarte, så var det MIN feil hvis han glemte å svinge av siden jeg "forstyrret han".

Han er en sånn som kjefter på trafikken. Misset vi fergen så var det pga at ungene måtte på do før vi dro eller under veis. Aldri han selv som sov for lenge. Han hadde jo rukket det hadde det ikke vært for oss som somlet 🙄 (jeg måtte ta all pakkingen og styr med ungene). Beregnet ikke et sekund for mye, så var det rushtrafikk, så rakk vi ikke fergen. Krise å vente 15 minutter på neste. Kjefting i alle de 15 minuttene....

Anonymkode: 8344b...845

AnonymBruker
Skrevet

Sett på lyd på gps. De fleste av oss kjører selv etter det.. 

Anonymkode: 57d85...0ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Normalt er det vel ikke å reagere slik, og de fleste navigerer jo selv når de kjører. Men hvordan andre reagerer eller syns det er ok å få reaksjon på, er jo egentlig ganske uviktig.

Syns du dette er en ok måte at han reagerer på? liker du det?  Er dette en situasjon du ønsker å havne i ofte? Om nei, så er det noe du må ta tak i, sette grenser i, og avklare med han hvilken adferder og evne til å regulere følelser du forventer av en partner. Få han til å sette ord på hvorfor han syns det blir så vanskelig når slikt skjer og hvorfor reaksjonen blir så irrasjonell. 

Anonymkode: ac136...baf

AnonymBruker
Skrevet

Han ble sikkert mer irritert og stresset. Ikke ta det personlig.

Anonymkode: 46f88...78b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må være ung?

Her må mannen navigere selv med sin mobil dersom bilen ikke er utstyrt med gps. Grunnen er at jeg har dum androidtelefon der gps ikke fungerer optimalt, som igjen gjorde at han kjørte feil for 10 år siden. Vi ble da enig om at det var best han gjorde det selv, så han slapp å bli så sint. 

Det "rare" er at jeg ofte et kartleser på jenteturer. Og jeg får da ros for enkel og grei navigering.

Anonymkode: bc1cf...891

AnonymBruker
Skrevet

Er det han som navigerer/kjører vanligvis? Slik er det hos oss, og han kan bli en skikkelig baksete-sjåfør når jeg kjører. Jeg tror det er fordi han er vant til å kjøre selv, og mister liksom kontrollen når andre kjører. Jo, og så er han en sånn "alle andre er idioter"-type, det hjelper heller ikke. 🙈😆

Anonymkode: 3ddb8...323

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å bli så sur. Menn med aggresjonsproblemer fortjener ikke å ha kjæreste. 

Anonymkode: 50d7d...f96

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det vanlige i våre dager er vel at den som kjører "navigerer" selv.

Anonymkode: ddc72...69f

Ja, enig. Sier du i god tid som du sa at det er så til venstre, er jo det fint. Men så må han jo være den som kjører selv, og at du ikke "passer" på han. Det kan jeg forstå kan oppleves irriterende. Uansett skal man ikke bli sur og sint.

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis bør fører kunne navigere selv, men når du først har fått oppgaven som navigatør synes jeg det er å forvente at det blir gjort skikkelig.

Anonymkode: 81590...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt å gjøre sånne feil. I alle fall gjør jeg det inni mellom. Har til og med vært nødt til å rygge med 17 m. trailer pga navigasjonsfeil. Men den gangen var det heldigvis han som kjørte feil, og ikke jeg som gjorde feil. 

Om du er i en by omnavigerer gps’en deg på et øyeblikk, evt. kan man bare snu eller rygge… Jeg ser det ikke som noen grunn til å bli sur i alle fall.

Anonymkode: 7f10a...e2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må være ung?

Her må mannen navigere selv med sin mobil dersom bilen ikke er utstyrt med gps. Grunnen er at jeg har dum androidtelefon der gps ikke fungerer optimalt, som igjen gjorde at han kjørte feil for 10 år siden. Vi ble da enig om at det var best han gjorde det selv, så han slapp å bli så sint. 

Det "rare" er at jeg ofte et kartleser på jenteturer. Og jeg får da ros for enkel og grei navigering.

Anonymkode: bc1cf...891

Jeg har også android, men bruker gps-app som funker som bare det.

Anonymkode: af5bc...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...