AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Mannen min tjener ca. 1 mill mer enn meg i året og har dermed råd til å dra til utlandet mye oftere enn meg på såkalte "gutteturer". Han har vært på flere lengre utenlandsreiser (2-4 uker) og skal straks avgårde på en ny tur. Han tar også meg med på reiser, men jeg klarer ikke unngå å kjenne på en viss irritasjon og tristhet over at han reiser så mye uten meg og ungen(e)... Jeg dro på én ukes ferie med en venninne for noen år siden fordi jeg ble så frustrert og ville "ta igjen" (ikke fordi jeg hadde råd), og så har jeg vært et par ganger hvor foreldrene mine spanderte alt, ellers er jeg hjemme å jobber, tar meg av barn og huset.. Er det innafor å synes det er urettferdig/dårlig gjort, eller bør jeg bare finne meg i det siden han tross alt har mye bedre inntekt? Anonymkode: 5d232...b6f 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Hvordan gutteturer? Til Italia for å dra på vinsmaking og lære historie eller til Ibiza for å feste og sjekke damer? Hadde dumpa om det er sånn hvertfall men skjønner du reagerer om han reiser mye fra deg når det er barn inne i bildet. Her må du ta en alvorsprat med han og stille krav. Du skal ikke finne deg i alt mulig bare fordi han tjener mest Anonymkode: 85cbe...31c 1 2
Gjest Voksenkjeft Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 0.07): Hvordan gutteturer? Til Italia for å dra på vinsmaking og lære historie eller til Ibiza for å feste og sjekke damer? Hadde dumpa om det er sånn hvertfall men skjønner du reagerer om han reiser mye fra deg når det er barn inne i bildet. Her må du ta en alvorsprat med han og stille krav. Du skal ikke finne deg i alt mulig bare fordi han tjener mest Anonymkode: 85cbe...31c Endret 29. juli 2023 av Voksenkjeft
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Jeg forstår ikke hvorfor folk får barn med menn som prioriterer venner og fest foran barn. Anonymkode: 3a259...5d0 19 1 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Det der er ikke en god familiemann og far! Anonymkode: f9e51...ce1 15 2
Brunello Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Det normale er en weekendtur nå og da. Til nød en uke. Men ferien tas selvsagt sammen med familien. 8 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 Høres ut som en mann som ikke har klart å skjønne at han har blitt pappa og klart å justere livsstilen deretter. Å dra flere uker i slengen er jo ekstremt. Anonymkode: 5f2ca...a84 11
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 Er det hans barn!? Da reiser man ikke vekk på ferie så lenge og så ofte! Han burde spandere turer på familien sin og bruke ferien sin på dem, ikke bare bruke feriepenger på seg selv! Anonymkode: e9c8d...4e3 8 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen min tjener ca. 1 mill mer enn meg i året og har dermed råd til å dra til utlandet mye oftere enn meg på såkalte "gutteturer". Han har vært på flere lengre utenlandsreiser (2-4 uker) og skal straks avgårde på en ny tur. Han tar også meg med på reiser, men jeg klarer ikke unngå å kjenne på en viss irritasjon og tristhet over at han reiser så mye uten meg og ungen(e)... Jeg dro på én ukes ferie med en venninne for noen år siden fordi jeg ble så frustrert og ville "ta igjen" (ikke fordi jeg hadde råd), og så har jeg vært et par ganger hvor foreldrene mine spanderte alt, ellers er jeg hjemme å jobber, tar meg av barn og huset.. Er det innafor å synes det er urettferdig/dårlig gjort, eller bør jeg bare finne meg i det siden han tross alt har mye bedre inntekt? Anonymkode: 5d232...b6f Det må du bare finne deg i Anonymkode: 28989...540 1
Brunello Skrevet 29. mars 2023 #10 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må du bare finne deg i Anonymkode: 28989...540 Hvorfor det? De fleste vil ikke en gang tenke tanken på en flere ukers guttetur mens familien var hjemme. I alle fall ikke ofte. 12 5
Trolltunge Skrevet 29. mars 2023 #11 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det må du bare finne deg i Anonymkode: 28989...540 Jeg hadde ikke funnet meg i det. Om far til mine barn prioriterte slik måtte han bare gjøre det, men det hadde vært som singel. Så hadde krevd et heftig barnebidrag, så hans barn fikk noen fine ferier også, med den forelderen som prioriterte dem foran fyll og fest. 8 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Skrevet 29. mars 2023 Sett «Exit»? 😉 Anonymkode: 79d7c...3b1 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #13 Skrevet 30. mars 2023 Hvorfor har dere ikke felles økonomi? Anonymkode: 3a8c2...94d 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #15 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): ellers er jeg hjemme å jobber, tar meg av barn og huset. Gjør du alt i huset hele tiden? Eller mener du kun når han er på tur? Med mindre han betaler deg for dette så må han jo bidra 50% med hus, unger og matlaging! Og gjøre ekstra for å kompensere for ferieturene hvor du må ta alt alene i mens. Anonymkode: 773f0...cf4 4 1
Snok1 Skrevet 30. mars 2023 #16 Skrevet 30. mars 2023 Flere enn meg som kjenner en svak duft av troll her? 4 uker fylletur i Thailand, knapt ferie med TS og barn…… Finnes slike menn (eller kvinner) overhodet? 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #17 Skrevet 30. mars 2023 Snok1 skrev (Akkurat nå): Flere enn meg som kjenner en svak duft av troll her? 4 uker fylletur i Thailand, knapt ferie med TS og barn…… Finnes slike menn (eller kvinner) overhodet? Syns det er utrolig at det evt. finnes kvinner som finner seg i dette og etter "mange år" skriver et innlegg om det her for å høre om det er greit. Noen ganger lurer jeg på om folk aldri leser andre poster her og ser at ja, det er faktisk ganske vanlig på KG at mannfolk er drittsekker og kvinner gjør alt og aldri har nok penger osv. Det er her man leser opptil flere tråder hver dag om kvinner som ikke har det bra i forholdet sitt og spør -seriøst- andre anonyme personer på KG om det er greit. Tror ikke jeg engang trenger å svare på problemstillingen, for den syns jeg TS burde skjønne selv. Og til slutt, et lite standardsvar på KG: Dump ham! (Ser at TS ikke kommer til å gjøre det, fordi de har mange år sammen og er gift, men da får hun bare bli og føle på urettferdigheten.) *føler meg ikke veldig sympatisk i dag* Anonymkode: 1d9a3...b23 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #18 Skrevet 30. mars 2023 Hvordan kompenserer han det? Jeg hadde ikke godtatt at ferie blir brukt på kompiser og fyll og ikke på meg og barna. Man skal bidra etter evne og som gift og mange år sammen, hva er vitsen med fremheve at han tjener mer? Har dere ikke felles økonomi? Høres i hvert fall ikke ut som dere har like mye å si. Anonymkode: a4d5f...51e
Gjest Voksenkjeft Skrevet 30. mars 2023 #19 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det hans barn!? Da reiser man ikke vekk på ferie så lenge og så ofte! Han burde spandere turer på familien sin og bruke ferien sin på dem, ikke bare bruke feriepenger på seg selv! Anonymkode: e9c8d...4e3 Ja det er hans barn.
Gjest Voksenkjeft Skrevet 30. mars 2023 #20 Skrevet 30. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 8.05): Hvordan kompenserer han det? Jeg hadde ikke godtatt at ferie blir brukt på kompiser og fyll og ikke på meg og barna. Man skal bidra etter evne og som gift og mange år sammen, hva er vitsen med fremheve at han tjener mer? Har dere ikke felles økonomi? Høres i hvert fall ikke ut som dere har like mye å si. Anonymkode: a4d5f...51e Endret 29. juli 2023 av Voksenkjeft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå