Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med samboeren i snart 4år. Vi klikket veldig godt sammen fra første møte og alle årene sammen har vært fine. Vi har ikke hatt noen store problemer eller konflikter. Planla å kjøpe hus sammen snart, og vi skulle være sammen for alltid. Han har alltid sagt at han elsker meg mer enn alt. Plutselig en dag sa han at han ikke hadde de følelsene mer. Det kom som et totalt sjokk. Han vet ikke grunnen til dette, det bare skjedde. Vi har vært noen ganger i parterapi etter dette, men det har ikke hjulpet. Vi har prøvd i nesten to mnd, men nå vil han ikke prøve mer. Jeg er totalt knust. Jeg trodde jeg hadde funnet han jeg skulle være med resten av livet. Og nå må jeg finne meg en leilighet og flytte ut. Jeg forstår ingenting og er kjempefortvila. Har aldri kjent på en sånn kjærlighetssorg noen gang. Er det noen sjangs for at han kan endre mening? Og hvis ikke, hvordan skal jeg klare å komme meg gjennom dette? 

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at dette er vondt men det er ikke noe som kan få han til å endre mening. 

Du kommer deg gjennom det, men det viktigste er å akseptere bruddet og se fremover og ikke dvele ved om noe kunne vært gjort anderledes og holde fast i en fantasi om dere i fremtiden. 

Stor klem til deg ❤️

Anonymkode: d398e...465

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner at dette er vondt men det er ikke noe som kan få han til å endre mening. 

Du kommer deg gjennom det, men det viktigste er å akseptere bruddet og se fremover og ikke dvele ved om noe kunne vært gjort anderledes og holde fast i en fantasi om dere i fremtiden. 

Stor klem til deg ❤️

Ts her

Takk❤️ men jeg forstår ikke hvordan det er mulig å elske noen og så plutselig våkne en dag og ikke elske personen lengre? Det gir ingen mening. Vi hadde et "perfekt" forhold, begge behandlet hverandre bra og det var ingenting som tilsa at dette skulle skje. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonyym25 skrev (2 minutter siden):

Ts her

Takk❤️ men jeg forstår ikke hvordan det er mulig å elske noen og så plutselig våkne en dag og ikke elske personen lengre? Det gir ingen mening. Vi hadde et "perfekt" forhold, begge behandlet hverandre bra og det var ingenting som tilsa at dette skulle skje. 

Du trenger ikke forstå det. Men du må akseptere det. 

Sannsynligvis har dette skjedd over tid og når han har sagt at han elsker deg har det vært sagt at vane den siste tiden. Jeg sa også det til min eks selvom kjærligheten var borte og han sa det til meg selvom kjærligheten var borte fra hans side og, før jeg gjorde det slutt og ikke kunne bli i forholdet for fasadens og håpets skyld noe mer. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mest trolig er det enten noe han sliter med som ikke har noe med deg å gjøre, eller han har har unnlatt å være ærlig om at han gradvis har mistet følelser, eller det er noe annet han ikke har fortalt deg (som at han har fått følelser for en annen), eller han har fått panikk med tanken på å forplikte seg mer. Uansett hva det er så er resultatet det samme - han er ikke den du trodde han var.

Selv hvor vondt det er nå, ts, så tenker jeg det er bedre at du fant ut dette nå enn etter at dere brukte enda flere år sammen, hadde enda flere forpliktelser sammen.

Ta vare på deg selv, kom deg ut og vær aktiv, møt andre folk, skap deg et større nettverk - og forsøk å finne gleden i det livet nå kommer til å by deg av nye sjanser ❤️

Anonymkode: 76f86...ff2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke forstå det. Men du må akseptere det. 

Sannsynligvis har dette skjedd over tid og når han har sagt at han elsker deg har det vært sagt at vane den siste tiden. Jeg sa også det til min eks selvom kjærligheten var borte og han sa det til meg selvom kjærligheten var borte fra hans side og, før jeg gjorde det slutt og ikke kunne bli i forholdet for fasadens og håpets skyld noe mer. 

dårlig gjort å juge om det for så å slippe bomben da. Hva skjer med å kommunisere liksom. Ikke får ts noen grunn eller forklaring fra han heller. Dermed ingen ordentlig closure.

Er pinade ikke rart det er så mye samlivsbrudd. Ingen som gidder å jobbe for forholdet lengre. Følelser går jo opp og ned og en forelskelse varer heller ikke for evig liksom

• Nyttig 2
Skrevet

Vi er dessverre ikke vaksinert mot kjærlighetssorg. Nå som du er i sjokkfasen, så vent litt med en voldsom analyse ❤️ Gjør det enkelt. Ikke tenk for omfattende. I disse dagene så er ikke mange timers søvn realistisk. Pass da på at du får hvilt godt. Det er slitsomt for kroppen å sørge :gruppeklem:

Mat er viktig, men enkle løsninger går der også. Farris og eplejuice. Der har du god næring når apetitten uteblir. 

Ta vare på deg selv. 

❤️❤️❤️

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

dårlig gjort å juge om det for så å slippe bomben da. Hva skjer med å kommunisere liksom. Ikke får ts noen grunn eller forklaring fra han heller. Dermed ingen ordentlig closure.

Er pinade ikke rart det er så mye samlivsbrudd. Ingen som gidder å jobbe for forholdet lengre. Følelser går jo opp og ned og en forelskelse varer heller ikke for evig liksom

Er ikke sikkert han vet, eller at den eventuelle forklaringa vil gi mening for ts uansett.

Anonymkode: f98e2...bb2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

I vårt tilfelle var det alvorlig sykdom inne i bildet som gjorde at det ikke ble mulig å gjøre det slutt når kjærligheten forsvant. Den forsvant fra min side pga utroskap men han var inn og ut av sykehus og tok det ille når jeg prøvde å snakke om oss og det, så jeg måtte stå med han gjennom det og fortsette å være hans nærmeste til han fikk bedre rammer for å klare seg selv. 

• Hjerte 2
Skrevet

Trist å høre ts ❤️men det er desverre slik livet er. Man kan ikke bestemme over egne eller andre sine følelser. Klisjeen "tiden leger alle sår" har faktisk noe for seg. Du har ikke annet valg enn å akseptere det og forsøke gå videre. Tøft er det selvsagt ❤️

Jeg var på andre siden, 6 års samboerskap, felles barn og hele pakka. En dag elsket jeg han ikke lenger, da var jeg liksom helt ferdig. Jeg ønsket virkelig ikke at det skulle være slik men sånn var det. Parterapi ble prøvd osv, det hjalp ikke følelsene var og ble borte. Ikke har de kommet tilbake nå 13 år senere heller. Trur noen bare er skrudd sammen slik, er man ferdig så er man ferdig. Selvsagt kan man si mye bygde opp til det og at det nok ubevisst har skjedd gradvis. Men den beviste følelsen av at nå var jeg ferdig var helt tydelig og krystall klar fra min side. 

Ønsker deg masse lykke til ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Han har nok forvekslet elske og forelske. Det er fullt mulig å våkne en morgen og forelskelsen har lettet/er borte. 

Anonymkode: 7c94f...70a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har nok tenkt på dette en stund. Normalt er jo dette hvordan kvinner dumper. Går igjennom hele prosessen  med tvil, sorg osv. Når alt er klart blir mannen informert og han plutselig våkner opp og kommer i fikse modus, men det er for seint. Hun er ferdig. Han blir stående igjen som et spørsmålstegn. Og det er vondt.

Mitt tips til deg TS er å gi han det han vil han. Han har ikke sett noen konsekvenser. Du er på tilbudssiden, du er den needy, du prøver å fikse, du jobber med forholdet.

Han trenger å kjenne konsekvenser , se hvordan livet blir uten deg, uten at han er din førsteprioritet.

Nå har du prøvd "pick me dance" og det virket ikke. Det gjør det heller aldri. Det har bare gjort at du har følt deg dårligere.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=pick me dance Selv om han (kanskje) ikke er utro så gjelder dette fremdeles.

Det du SKAL gjøre nå er å lese deg opp på 180 metoden. og starte umiddelbart

https://beingabeautifulmess.wordpress.com/the-180/

Det vil gi deg tilbake makten, det vil tvinge han til å agere, han vil merke konsekvenser, du vil føle deg MYE bedre med deg selv. Selvrespekten vil bli bedre. Det er vanskelig, men det virker. Dette er ikke manipulering av han, det er å gi deg selv styrke.

Det du har gjort så langt er å gjøre deg selv liten, gitt han makten, redusert din egen verdi. På tide at du setter deg i førersetet og tar kontroll over situasjonen. Tenk på deg selv.

M45

Anonymkode: c88cd...6a2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er ikke sikkert han vet, eller at den eventuelle forklaringa vil gi mening for ts uansett.

Anonymkode: f98e2...bb2

om han ikke vet er det forelskelsen som har gått over. Han forstår åpenbart ikke forskjellen på forelskelse og bare å elske noen

Skrevet
-Missi- skrev (11 timer siden):

Trist å høre ts ❤️men det er desverre slik livet er. Man kan ikke bestemme over egne eller andre sine følelser. Klisjeen "tiden leger alle sår" har faktisk noe for seg. Du har ikke annet valg enn å akseptere det og forsøke gå videre. Tøft er det selvsagt ❤️

Jeg var på andre siden, 6 års samboerskap, felles barn og hele pakka. En dag elsket jeg han ikke lenger, da var jeg liksom helt ferdig. Jeg ønsket virkelig ikke at det skulle være slik men sånn var det. Parterapi ble prøvd osv, det hjalp ikke følelsene var og ble borte. Ikke har de kommet tilbake nå 13 år senere heller. Trur noen bare er skrudd sammen slik, er man ferdig så er man ferdig. Selvsagt kan man si mye bygde opp til det og at det nok ubevisst har skjedd gradvis. Men den beviste følelsen av at nå var jeg ferdig var helt tydelig og krystall klar fra min side. 

Ønsker deg masse lykke til ❤️

om man er bygd sånn så blr man forbli singel

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har nok tenkt på dette en stund. Normalt er jo dette hvordan kvinner dumper. Går igjennom hele prosessen  med tvil, sorg osv. Når alt er klart blir mannen informert og han plutselig våkner opp og kommer i fikse modus, men det er for seint. Hun er ferdig. Han blir stående igjen som et spørsmålstegn. Og det er vondt.

Mitt tips til deg TS er å gi han det han vil han. Han har ikke sett noen konsekvenser. Du er på tilbudssiden, du er den needy, du prøver å fikse, du jobber med forholdet.

Han trenger å kjenne konsekvenser , se hvordan livet blir uten deg, uten at han er din førsteprioritet.

Nå har du prøvd "pick me dance" og det virket ikke. Det gjør det heller aldri. Det har bare gjort at du har følt deg dårligere.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=pick me dance Selv om han (kanskje) ikke er utro så gjelder dette fremdeles.

Det du SKAL gjøre nå er å lese deg opp på 180 metoden. og starte umiddelbart

https://beingabeautifulmess.wordpress.com/the-180/

Det vil gi deg tilbake makten, det vil tvinge han til å agere, han vil merke konsekvenser, du vil føle deg MYE bedre med deg selv. Selvrespekten vil bli bedre. Det er vanskelig, men det virker. Dette er ikke manipulering av han, det er å gi deg selv styrke.

Det du har gjort så langt er å gjøre deg selv liten, gitt han makten, redusert din egen verdi. På tide at du setter deg i førersetet og tar kontroll over situasjonen. Tenk på deg selv.

M45

Anonymkode: c88cd...6a2

ikke helt enig med første avsnitt. Ofte har kvinnen prøvd å ta det opp med mannen utallige ganger men han avfeier alle forsøk på å prate om forholdet som kjerringmas og hører ikke etter. DERFOR kommer bruddet som en overraskelse på han.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (12 timer siden):

Closure er noe man skaper selv, ikke noe man får fra andre. Forklaring endrer ikke noe i fht det TS føler så det er bortkastet energi å gå å vente på dette. TS bør forholde seg til det hun vet, han vil ut av forholdet - ja det gør vondt, men ikke noe informasjon eller closure vil gjøre det mindre vondt.. 

Og jada, følelser endres, men uten de grunnleggende følelsene som man omtaler som kjærlighet for et annet menneske, altså omsorg for den andre parten i større grad enn for andre, varme følelser som innbyr til intimitet og en grunnleggende og iboende tiltrekning til øsnket om en fremtid sammen spiller det ingen rolle hvor mye man "jobber for forholdet" - ergo er svaret ditt helt bortkastet som råd for TS. 

Anonymkode: 1149d...be8

Skrevet

Jeg skjønner ikke den praten om at kjærligheta tok slutt og derfor er forholdet over. Alle lange forhold har perioder hvor en ikke kjenner på kjærlighet, kanskje en ikke tåler trynet på den andre over noen måneder. Parterapi burde ha realitetsorientert denne mannen, om det ikke ligger andre ting bak.

Nå tenker jeg som enkelte allerede har nevnt at han får heller finne ut av livet uten TS helt på egen hånd. TS, din jobb er slik jeg ser det å ta vare på deg selv og ta sorgen dette tapet er.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Closure er noe man skaper selv, ikke noe man får fra andre. Forklaring endrer ikke noe i fht det TS føler så det er bortkastet energi å gå å vente på dette. TS bør forholde seg til det hun vet, han vil ut av forholdet - ja det gør vondt, men ikke noe informasjon eller closure vil gjøre det mindre vondt.. 

Og jada, følelser endres, men uten de grunnleggende følelsene som man omtaler som kjærlighet for et annet menneske, altså omsorg for den andre parten i større grad enn for andre, varme følelser som innbyr til intimitet og en grunnleggende og iboende tiltrekning til øsnket om en fremtid sammen spiller det ingen rolle hvor mye man "jobber for forholdet" - ergo er svaret ditt helt bortkastet som råd for TS. 

Anonymkode: 1149d...be8

spiller ingen rolle. Han skylder henne closure siden de har levd sammen såpass lenge og til og med vært samboere. Blir noe annet dersom det hadde vært kortvarig og ikke fullt så seriøst. Er helt sykt at omsorg og varme følelser bare skal dø uten grunn. en grunn er det jo

Endret av Maleficenta
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke den praten om at kjærligheta tok slutt og derfor er forholdet over. Alle lange forhold har perioder hvor en ikke kjenner på kjærlighet, kanskje en ikke tåler trynet på den andre over noen måneder. Parterapi burde ha realitetsorientert denne mannen, om det ikke ligger andre ting bak.

Nå tenker jeg som enkelte allerede har nevnt at han får heller finne ut av livet uten TS helt på egen hånd. TS, din jobb er slik jeg ser det å ta vare på deg selv og ta sorgen dette tapet er.

enig

AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (7 timer siden):

Folk er forskjellige. Jeg skjønner ikke at dét kan være så vanskelig å forstå.
Jeg trodde heller ikke at jeg noen gang skulle miste følelsene for han jeg trodde var min drømmeprinsen, men likevel skjedde det. Den utløsende faktoren ble en kommentar fra han der han følte at jeg ikke elsket han mer, ergo plukket han det opp før jeg var klar over det selv. Etter månedsvis med selvransaking kom jeg fram til at selv femti timer med parterapi ikke kunne tvunget fram følelsene for han igjen, de var borte. Sånn var det bare.

Anonymkode: 5c6f4...1d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...