Gå til innhold

Hadde dere valg en av disse karene for livet? A,B,C eller ingen av delene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skilt veier med disse mennene fordi jeg fant ut at jeg ikke kunne få barn og bli gammel med noen av dem. 

MannA: 5 år sammen. 

Slo opp fordi:

1. Han hørte ikke på meg og eller støtte meg emosjonelt. Det som tok kaken var han mente at jeg var problemet da jeg hadde konflikt med en bøllete sjef. Fordi jeg måtte holde alt driten som skjedde på inne fordi hver gang jeg sa noe så mente han at jeg bare klagde. Når endelig trodde på meg så var det allerede for sent for da drev sjefen en heksejakt på meg fikk meg sparken. Dette var noe han kunne hindret siden vi jobbet sammen firma. Jeg hadde støttet ham gjennom 5år (lagde varm matpakke til ham, tok seg av hjemmet, kjøpte inn jobbklær klagde aldri i 5 år at han måtte jobbe helg) til han ble sjef på samme rank som min sjef men ulik avdeling. 

2. Han pushet meg til analsex. Ufint.

3. En gang villet han filme at når vi skulle ha sex. Sa nei. Kvalm. 

4. Måtte ta meg på rumpa i offentlig selv om jeg sa i fra flere ganger at jeg ikke likte det. 

5. Han er frekk mot fremmede personer (bussjåfører) nå han er gretten. En gang kom han på bussen med en 200kr lapp og bussen kostet en 50kr. Busssjåføren sa han ikke kunne ta imot store lapper pga. mangel på veksel. Han svarte "Er ikke dette penger det og?!" En gang kjørte han hvor bussen skulle svinge med sykkelen sin slik at bussen var i ferd med åk kjøre på ham slik at han anledning til å krangle. Han er en eksepsjonelt god syklist/sjåfør. Så jeg vet at det var kun fordi han var sur for noe. 

6. Han var smålig og hevngjerrig. Han brukte ting private og sårt ting som jeg hadde delt med ham mot meg. 

7. Svært krangelete og kvelurende.

8. Klarer å spare men tørr ikke å kjøpe bolig. Syns giftemål er noe tull. 

Hvorfor var jeg sammen med ham: Han være ærlig, hardt arbeidende, loyalt og vi hadde samme syn på økonomi. Jeg kunnet også være ærlig og være meg selv med ham. Vi hadde også like hobbyer. 

MannB 2år:

1. Bortskjemt og privilegert. Var 34år og hadde ikke funnet ut hva han skulle bli og tok fortsatt imot penger fra foreldrene hans som var 70år. Har kun hatt en relevant jobb i ett år. Ellers evig student. 

2. Han var lat. Han synes det var greit at jeg jobbet to jobber 6-7 dager i uken og kjøpte inn det meste av maten mens han dro på fisketur med venner. Mistet tuppen av den ene fingeren min på den ekstra jobben mens han slappet av hjemme. 

3. Var veldig opptatt å ha det bra i nå tid og ikke i fremtid. 

4. Han løy til meg om når han skulle være ferdig med studere og begynne å jobbe. 3 måneder ble til 3 år. 

5. Han skulle tiden ha og få, men ga ikke så mye bortsett fra i starten hvor jeg fikk blomster, turer, dikt). 

6. Han sa til meg i starten at han ønsket seg familie, men siden han løy på de andre viktig tingene så mistet jeg tilliten.

7. Har ikke penger men forventer at foreldre skal hjelpe til med bolig kjøp. 

8. Sier at han vil gifte seg innen 2 år, men hadde allerede fridd til sin forrige kjæreste som han da angret på i etterkant. Han dumpet henne etter 5år uten en god grunn. Noe sier meg han var useriøst fordi jo mer vi nærmet 2 årsgrensen jo med mindre la han inn innsats. 

Hvorfor var jeg sammen med ham: Vi hadde bra kommunikasjon med en fin tone, hvor følte at jeg ble hørt. Vi hadde også et sunt sexliv og mye humor. 

MannC 1år:

1. Venner, fest og alkohol var viktig for ham. Brukte derfor 9 år på studier.

2. Han brukte alt pengene på fest før han møtte meg. 

3. Var ikke alkis sånn at han drakk hver dag. Men brukte kun det

4. Dårlig helsevaner. Fest røyker, fest drikker, og tar dop hvis noen tilbyr. 

5. Klarer ikke å stå imot gruppepress. Feks. han hadde noe ereksjonsproblemer og fant en guru på nett som foreslo sexfester. Han synes det høres som et bra forslag. 🙈Altså takler fint penis problemer, men den holdingen derimot.. 

6. Ingen EK til bolig pga. fest og fyll. 

7. Kan godt tenke seg familie og barn om 1år. Han er veldig barnslig selv. (Mye Tiktok, sladring, fest)

Hvorfor var vi sammen: Han var alltid blid og positiv. Sjenerøs og aktiv fyr. God hjertet. Hardt arbeidende og vi har like hobbyer. 

Jeg ønsker meg en hensynfull, blid og aktiv mann som forstår at det koster å ha en familie og som jobber gledelig for det. Har jeg vært for streng i min vurdering at ingen av disse tre mennene passer til rollen? Det er mest fordi jeg føler ikke meg fullstendig hjemme med noen av dem. Er jeg for kresen? Krever jeg for mye? Ønsker meg ingen kjekk banker i dress, kun en vanlig lumber jack, en vanlig jobb som tømrer, mekanikker eller regnskapsfører og mest mulig en kjærlig kar. 

Jeg elsker å lage mat og å være litt aktiv. Aldri vært utro og misliker sosial media. Prioriterer kjæreste og familie. Jeg har en vanlig kontor jobb. Eier absolutt ingen fancy leilighet, men er fornøyd. Jeg vokste opp i kommunalt bolig syntes derfor det var viktig å ha eget bolig for et stabilt liv. Alle disse tre mennene vokste opp i et stabilt hjem med skjønne foreldre så jeg syntes det er veldig rart at ingen av dem har planlagt handlingene sine for å oppnå  det samme til seg selv. De vil bare ha en kjæreste og la det gå som det går.

Vil bare få det ned i håp å få bedre innsikt i hvordan velger man en person for livet.

Takk til alle som orket å lese. Ønsker alle sammen en fin uke videre :) 

Anonymkode: 5d2ef...910

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Orket bare å lese et par punkter på hver. Men ingen av de. 

Anonymkode: 30cc2...5f7

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dem

Anonymkode: 60259...24a

• Liker 6
Skrevet

Håper du har bedre lykke med nummer fire ❤️

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de. Du gjorde riktig valg med å dumpe 

Anonymkode: b2e91...c4e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke valgt noen av dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de, men jeg tipper du ikke er et funn du heller. 

Anonymkode: 1f3f8...c29

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei vettu hva, finn deg noe bedre enn alle disse her. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært sammen med noen av disse.

Det jeg tror er viktig for deg selv, ts, det er at du finner ut hvorfor du valgte disse mennene, for i mine øyne er alle helt uaktuelle som partnere, det er for mange røde flagg med alle sammen. Da blir det viktig for deg å finne ut hva det er i deg som gjør at du overser alle disse røde flaggene.

Tror du bør finne ut hvorfor du har holdt på slike menn. Det er ikke en kritikk av deg, bare så det er helt klart! Jeg tror du har opplevd noe som gjør at du bevisst eller ubevisst overser slike røde flagg. Vurder å ta noen psykologtimer for å finne ut hvilke mekanismer du kanskje trenger å bli mer oppmerksom på - da er det langt større sjanse for at neste mann blir en tvers gjennom god mann som du fortjener :)

Anonymkode: 937db...676

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke ville hatt noen av de.

Anonymkode: 82bff...f36

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke vært sammen med noen av disse.

Det jeg tror er viktig for deg selv, ts, det er at du finner ut hvorfor du valgte disse mennene, for i mine øyne er alle helt uaktuelle som partnere, det er for mange røde flagg med alle sammen. Da blir det viktig for deg å finne ut hva det er i deg som gjør at du overser alle disse røde flaggene.

Tror du bør finne ut hvorfor du har holdt på slike menn. Det er ikke en kritikk av deg, bare så det er helt klart! Jeg tror du har opplevd noe som gjør at du bevisst eller ubevisst overser slike røde flagg. Vurder å ta noen psykologtimer for å finne ut hvilke mekanismer du kanskje trenger å bli mer oppmerksom på - da er det langt større sjanse for at neste mann blir en tvers gjennom god mann som du fortjener :)

Takk for råd. Men mennesker er jo ikke sånn at de viser sitt sanne jeg med en gang eller kan du se med en gang hvem som er en god person? Ble kjent med familien deres og visste at de hadde utdannelse (ikke at det er så mye verdt i disse dager så klart, men det er en kun standard måling)

Ts.

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen av de, men jeg tipper du ikke er et funn du heller. 

Anonymkode: 1f3f8...c29

Jøss, var det en nødvendig kommentar? Rapportert for brukerangrep 

Anonymkode: b2e91...c4e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

3. Var ikke alkis sånn at han drakk hver dag. Men brukte kun det

*Men brukte det (går ut og fester) når han hadde dårlig relasjoner med familie eller kjæreste. 

Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett valgt ingen av de!

Anonymkode: dfd1e...431

Skrevet

Hvorfor velger du samme type mann hver gang ts?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man skal kysse mange frosker…

Anonymkode: c5251...66b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du faller for litt umodne menn. Du sier derimot ingenting om hvordan du selv er? Tenker det kanskje er en grunn for at du faller for samme type menn? Dvs drittsekker…på ulike måter. Kanskje du burde gå for en litt eldre? Heller 40+ enn 30+. Menn i begynnelsen av 30-årene oppfører seg ofte som umodne 20-åringer i dag er min erfaring..

Anonymkode: c5251...66b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for råd. Men mennesker er jo ikke sånn at de viser sitt sanne jeg med en gang eller kan du se med en gang hvem som er en god person? Ble kjent med familien deres og visste at de hadde utdannelse (ikke at det er så mye verdt i disse dager så klart, men det er en kun standard måling)

Ts.

Ts. 

Det du sier her er ikke nødvendigvis feil, men ut fra det du forteller har alle disse mennene vist mange ulike tegn som alle er tydelige røde flagg som, hvis man har sunne grenser for seg selv, ville vært varsler om at dette ikke var menn man kan ha det godt med.

Han første var jo bare en endeløs rekke med røde flagg hvor han ikke respekterte deg og dine grenser og presset deg og var ufin også mot andre mennesker.

Han andre var 34 år, uten jobb og syntes det var helt greit å leve på mamma og pappa og dra på fisketurer og han løy til deg og utnyttet deg. Også tydelige røde flagg for en voksen mann.

Den tredje - fyll, fest, dop, uansvarlig livsførsel, grenseløs. Og så en lang rekke røde flagg.

Det som er positiv, om du var sammen med dem i denne rekkefølgen, det er at du ikke blir like lenge i forhold til slike menn som du var med han første (fem år). Om rekkefølgen er motsatt, da ville jeg blitt enda mer bekymret for din del, for han du skrev om først og som du var sammen med lengst, han virker i tillegg å være sterkt manipulerende og utsatte deg delvis for psykisk vold og manipulasjon.

Noen er dessverre flinkere enn andre til å skjule sine virkelig dårlige sider, da kan det røde flagget være at de er "for på" med lovebombing.

Men jeg tror fortsatt det er noe du trenger å finne ut om deg selv slik at du blir tryggere på å sette grenser for deg selv, og også på å gjennomskue røde flagg raskere. Man kan ofte gjennomskue dem raskt om man lærer teknikkene de bruker, og ikke minst om man er trygg på seg selv og egne grenser.

Vurder å ta noe samtaleterapi for å se om du kan lære deg selv bedre å kjenne, slik at du ikke lar deg lure igjen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (30 minutter siden):

Hvorfor velger du samme type mann hver gang ts?

Ja det er jo ofte feilen man gjør, uten å være bevisst på det. 

TS, jeg hadde også tre lange forhold, der jeg endte opp med å forlate mennene. Jeg fikk først et sunt og godt forhold da jeg vurderte meg selv, hvilke menn jeg falt for og hvordan jeg oppførte meg på måter som ikke bidro til å få et forhold jeg kunne leve i. Samtlige tre menn virket sterke og selvstendige når jeg møtte dem, men samtlige forhold utviklet seg så til at de lente seg på meg, krevde mye av meg, men ga lite støtte tilbake. Veldig egoistiske og selvopptatte ble de. 

Ved å være bevisst på at tre forhold som gikk galt mye på samme måte hadde meg som fellesnevner kunne jeg mye bedre styre unna at fjerde lange forhold gikk samme veien. Altså, jeg kunne jo etter tre lange forhold konkludert med at "alle menn bli slik", men så har jeg jo en god og ansvarlig far og mange andre bra menn rundt meg, så isåfall måtte jeg ha lukket øynene for at det var en for enkel løgn. Nei, fellesnevner var meg! Jeg valgte disse mennene, og en relasjon formes av dem i den, der jeg var 50%. 

Min feil var at jeg ga for mye og krevde for lite, og det jeg måtte lære meg for å få et forhold med balanse var å kreve mer. Fra starten. Det hjelper lite å skjemme bort i flere år, og SÅ kreve balanse. Jeg måtte lære meg å dele det jeg synes var vanskelig, så partner- fra starten av- også måtte og fikk lov til å stille opp for meg også. Fikk muligheten til å skjønne at jeg ønsket det, trengte det, og lot ham stille opp for meg også, ikke bare at jeg klarte meg selv, men alltid var tilgjengelig for å gi hjelp og støtte. 

Jeg forvaltet mitt fjerde forhold på helt annen måte. Kommuniserte tydelig mine ønsker og behov, ga slipp på stolthet, og lot mannen støtte meg. Lot ham bli vant til at slikt skulle gå begge veier. Det forholdet har nå vart i 20 år, og er fremdeles godt å være i. 

Dessverre er folk ofte uvillige til å se på egen rolle i det når forhold etter forhold går galt for dem, og det er dumt, for det er svært nyttig. 

Anonymkode: 71e61...1d7

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...