Gå til innhold

pillestopp og mens

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har gått på pillen i åresvis. Nå har jeg sluttet, og fått helt andre sykluser enn jeg hadde før jeg begynte på pillen. Før hadde jeg tjueåtte dager omtrent på timen, og blødde i fem dager. Nå har jeg bare tyve dagers syklus, og blør i bare to dager....... det er fem måneder sidne jeg sluttet..... Noen som har lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du slutter p p-piller er alt normalt, rett og slett. Det er 5 måneder siden du sluttet, det er ikke sikkert kroppen din har kommt helt igang igjen enda engang da. Det tar i snitt 3-6 måneder før kroppen har "normalisert" seg.

Min erfaring etter pilleslutt var to sykluser på en drøy måned, en på tre måneder, en på tre uker, en på to måneder en til på en drøy måned og nå igang med en som blir rundt halvannen måned. Lite stabilitet, kan man si, men to av de tre siste har jeg i det minste hatt el, og det gjør det jo lettere å vite når mensen kommer, i alle fall.

Noen får sin "gamle" syklus tilbake med en gang, andre får den aldri, og de fleste får den etter en stund. Slikt er ikke så lett å vite, rett og slett.

Gjest Gjesta
Skrevet

så da kan det jo hende at jeg får like sykluser resten av livet....? Å ha mens hver tyvende dag er litt slitsomt, men å blø i bare to dager er jo rene drømmetilværelsen............. :ler:

Skrevet

Beklageligvis er nok svaret mitt "time will show"...

Gjest Gjesta
Skrevet

mmmhmmmmm...........

Du har nok rett. Jeg har vært så heldig å få sydentur til jul, og vurderer å ta mensutsettende piller da... Men hvis jeg bare skal blø i to dager er det jo ikkeno vits i å kødde med systemet. Anyway så er det ikke før til sommeren så jeg har jo god tid.......

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...