Gå til innhold

Fulgte råd fra influencere, droppet hormonprevensjon og ble gravid.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig å legge skyld på influencere for dette. Er vel allmennkunnskap at man kan bli gravid uten prevensjon. 

Anonymkode: 5a1de...2b9

• Liker 31
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Voksen kvinne følger rådene til influensere. 

Ko-ko

Anonymkode: cc04d...042

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig å legge skyld på influencere for dette. Er vel allmennkunnskap at man kan bli gravid uten prevensjon. 

Det gjelder vel strengt tatt bare om man puler. 

Anonymkode: 867ab...bdb

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjelder vel strengt tatt bare om man puler. 

Anonymkode: 867ab...bdb

Trodde ikke det var nødvendig å skrive, trodde det også var allmennkunnskap 🤪

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Nei, jeg må faktisk si at jeg blir sjokkert hvor hvor dumme mennesker det faktisk finnes der ute. 

Anonymkode: b7ed9...048

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva trodde hun prevensjon egentlig var for da?

Anonymkode: 3578c...a24

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette en sak i media. 

Anonymkode: 37bb0...0a7

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er dette en sak i media. 

Anonymkode: 37bb0...0a7

Jeg synes det er viktig! Influencere har et ansvar med hva de deler. 

Anonymkode: eaa52...c99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er viktig! Influencere har et ansvar med hva de deler. 

Anonymkode: eaa52...c99

Folk har ansvar for eget liv også.

Anonymkode: b3c37...6fe

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den siste idioten er ikke født. 

Anonymkode: b0fdd...317

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan noen kan bli overrasket over å bli gravid om de dropper prevensjon og går for syklusberegninger, temperaturmåling eller hoppe av i svingen. Det kan i beste fall gjøre graviditet litt vanskeligere, men prevensjon er det jo ikke. Man må være klar for unger 9 mnd etter man starter med sånt tull.

Anonymkode: 63ff2...09a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest Warrior
Skrevet

Sex uten prevensjon kan ende med graviditet. Vet til og med jeg. 
Dette er da noe alle bør vite. Hvorfor er det så viktig for noen kvinner å gjøre som influensere gjør?

Vil du ikke ta sjansen på å bli gravid så ikke ha sex uten prevensjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå stemmer det at man ikke kan bli gravid når som helst i syklusen, men syklusen vår er jo ikke 100% nøyaktig samme hver måned, og den fruktbare perioden vil variere litt.

I tillegg lever sperm i vagina i flere dager, så du kan bli gravid selv om du hadde sex i dem ikke-fruktbare dagene.

Jeg skjønner ikke hvordan folk stoler på syklusen sin. Vil du absolutt slutte med hormonell prevansjon, bruk kondom eller kobberspiral. Vanskeligere er det ikke.

Hvem stoler blindt på en influenser? Et raskt google search hadde fortalt deg dette.

Anonymkode: 4160e...613

• Liker 3
Skrevet

At "sikre perioder" ikke er sikre lærte jeg da jeg gikk på ungdomsskolen på 90-tallet. Jeg har sett flere saker de siste par årene om folk som har stolt på ulike syklus-apper og så til sin store overraskelse blitt gravide - og lagt all skyld på app og manglende informasjon. Så uvitende er det faktisk ikke lov å være om egen kropp.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner kvinner som ikke lengre vil proppe kroppen sin med hormoner, men da må man jo være ekstra nøye med prevensjon. Kondom, spiral, pessar - det finnes muligheter.

Å stole på en influenser er ikke det smarteste trekk. Kan bli mange uønskede graviditeter og aborter når folk slutter å bruke hodet.

Anonymkode: 1d825...f2c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars baby som har en dum fugl som mamma

Anonymkode: f804e...696

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja og influencere er ikke akkurat fagfolk. Er så snodig at folk hører på disse framfor folk som faktisk har kunnskap om ting

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 15 år, er jo klar over det her. Hjelpes meg.

Anonymkode: b6c21...d5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nå stemmer det at man ikke kan bli gravid når som helst i syklusen, men syklusen vår er jo ikke 100% nøyaktig samme hver måned, og den fruktbare perioden vil variere litt.

I tillegg lever sperm i vagina i flere dager, så du kan bli gravid selv om du hadde sex i dem ikke-fruktbare dagene.

Jeg skjønner ikke hvordan folk stoler på syklusen sin. Vil du absolutt slutte med hormonell prevansjon, bruk kondom eller kobberspiral. Vanskeligere er det ikke.

Hvem stoler blindt på en influenser? Et raskt google search hadde fortalt deg dette.

Anonymkode: 4160e...613

Det er kun i den fruktbare perioden man kan bli gravid. Det er derfor det heter fruktbar periode. Når denne er kan så klart variere fra syklus til syklus. Når man kjenner kroppen sin godt nok er det ikke noe problem å droppe prevensjon.

Å bli gravid i perioden 3 dager etter eggløsning til mens er umulig.

Anonymkode: 6fb9d...d51

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...