Gå til innhold

Butikk kan alle jobbe i… men kan de det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne ikke jobbet i butikk. For mye inntrykk og mennesker. Tror det er en fordel å være mer ekstrovert enn det jeg er. 

Å kunne sitte alene på kontoret mellom møter etc er så deilig synes jeg.. 

Anonymkode: 67e30...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en jobb "alle" kan gjøre fordi den ikke forutsetter en spesiell utdanning. Det betyr ikke at alle vil gjøre en god jobb (hverken praktisk eller når det gjelder forhold til kunder), håndtere alle arbeidsoppgaver eller like det de gjør. Å klare en jobb og være egnet til  den er to forskjellige ting.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet å jobbe i butikk, så nei ikke for alle. Var elendig til å fylle på varer fordi det er fysisk tungt. Og så var det dørgende kjedelig. Og alt for mange karens som skulle kjefte på ansatte for alt mulig rart vi ikke hadde noe med (det var tomt for noe feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alle som er i stand til å jobbe, bør kunne lære seg kassesystem og varepåfyll, men butikk er så mye mer enn det, så ikke alle bør jobbe i butikk.

Jeg ville aldri kunnet jobbe i en klesbutikk, for jeg er fullstendig blottet for motekunnskaper (og interesse), og jeg evner ikke til å brette klær. 
Jeg hater alt av håndarbeid, så jeg egner meg ikke til en slik butikk. 
Jeg er heller ikke god på å ta usaklige tilbakemeldinger, så jeg ville ikke taklet dustete kunder. 
Og jeg har ikke det fysiske som kreves i mange butikker lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kunnskapsmessig og i forhold til om det er vanskelig å lære, så vil jeg si alle kan jobbe i butikk. Det er veldig lett å lære.... Dette handler jo ikke om hvilke oppgaver man ikke kan gjøre fysisk og om det er tungt osv. 

Anonymkode: 3f6c9...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Taluno skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at alle som er i stand til å jobbe, bør kunne lære seg kassesystem og varepåfyll, men butikk er så mye mer enn det, så ikke alle bør jobbe i butikk.

Jeg ville aldri kunnet jobbe i en klesbutikk, for jeg er fullstendig blottet for motekunnskaper (og interesse), og jeg evner ikke til å brette klær. 
Jeg hater alt av håndarbeid, så jeg egner meg ikke til en slik butikk. 
Jeg er heller ikke god på å ta usaklige tilbakemeldinger, så jeg ville ikke taklet dustete kunder. 
Og jeg har ikke det fysiske som kreves i mange butikker lengre. 

Og det er 2 forskjellige ting å lære seg det og å burde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alvorlig sosial angst, og det viser seg at jeg kunne faktisk ikke jobbe i butikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg sto i en kø for å betale varene mine. Kunden foran meg var tydeligvis misfornøyd med noe, og sa til hen i kassa: «din jobb kan alle gjøre» 

Anonymkode: 6bdde...223

Hadde jeg overhørt noe slikt ville jeg sagt "da foreslår jeg du får deg jobb her" til kunden.. Makan til frekke folk... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er 2 forskjellige ting å lære seg det og å burde. 

Veldig stor ja! 
Jeg vil si jeg er en av de som ikke burde jobbe i butikk! Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg ville vært ganske udugelig som butikkansatt. 
Jeg ville ikke vært positiv for butikken, og butikken ville ikke vært positiv for meg 😛 
Har jobbet i serviceyrker tidligere og elsket det, men med alderen er jeg ikke like egnet for den type jobb  :hihi:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle kan ikke jobbe i butikk - enten de er fysisk ute av stand til det eller bare har en personlighet som ikke "egner" seg. Jeg har selv jobbet både i matbutikk og i klesbutikk, både fulltid og deltid mens jeg studerte, og det er en ganske så slitsom jobb både fysisk og mentalt. Man må være "på" hele tiden og være serviceinnstilt og blid uansett hvor dårlig dag en måtte ha. Jeg kunne aldri jobbet hele mitt yrkesaktive liv i noe som helst type butikk, det hadde jeg ikke orket. Det var veldig greit deltid og jeg er glad for erfaringen og muligheten, men takke meg til en kontorjobb hvor jeg styrer min egen arbeidstid og oppgaver i stor grad, kan være på hjemmekontor eller bare lukke kontordøren når jeg føler for det 😅 Har all verdens respekt for de blide, hyggelige, hjelpsomme og flinke folkene som jobber i butikker (nå er ikke alle butikkarbeidere det da, men desto bedre liker jeg de som er det, for jeg vet hvor slitsomt det kan være 😉 )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...