AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Del Skrevet 29. mars 2023 …sa en i dag. Jeg sto i en kø for å betale varene mine. Kunden foran meg var tydeligvis misfornøyd med noe, og sa til hen i kassa: «din jobb kan alle gjøre» Dette fikk meg til å tenke… hadde kunden rett? Kan alle gjøre en butikkansatt sin jobb ? Hva tenker du? Legg merke til at jeg ikke har skrevet hva slags butikk. Dette fordi jeg vil vite hva du generelt om butikkansatte. Anonymkode: 6bdde...223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Del Skrevet 29. mars 2023 Alle passer ikke og har ikke kunnskap til å jobbe i en butikk. Jeg hører det samme om renhold, at det er en jobb alle kan gjøre. Det er jævlig irriterende og bare tull. Anonymkode: 6b912...8dc 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Del Skrevet 29. mars 2023 Nei, alle kan ikke jobbe i butikk. Det er fysisk hardt arbeid og man må ha people skills. Spesielt sistnevnte er det mange som ikke har. Den kunden kunne antagelig ikke jobbet i butikk. Anonymkode: d05fb...d31 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 29. mars 2023 #4 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg har jobbet 5 år i Rema 1000 og kan si at du må være hyggelig hele tiden, smile og være serviceinnstilt... det er ikke for alle. Og du møter mange karens og slemme mennesker Jeg kunne aldri jobbet i en klesbutikk..med så mye stå og gåing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Del Skrevet 29. mars 2023 Det er vel forskjell på å kunne gjøre en jobb, og å gjøre den bra. Anonymkode: 80b1d...12f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Del Skrevet 29. mars 2023 Forutsatt en normalt frisk person, så ja, rent praktisk kan hvem som helst gjøre en slik jobb. Jeg har jobbet mye i butikk og annen salg/service, og selv om jeg ikke hadde noe kunnskap fikk jeg jo bare beskjed om hva jeg skulle gjøre, sånn rent praktisk. Men jeg avskydde hvert sekund. Jeg ble sint og bitter og hatet folk. Og det er her jeg tror forskjellen kommer inn; de som klarer å trives, og de som ikke gjør det. Det er der det å "drive butikk" faktisk kommer inn, med påfølgende kunnskap. Anonymkode: d917f...afa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 29. mars 2023 #7 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg mener at alle kan lære å jobbe i butikk - det er nok ingen som kan stille opp på dagen og klare jobben, men man kan lære. Så er det et spørsmål om man som mennesketype passer til å jobbe i en butikk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Del Skrevet 29. mars 2023 høres mest ut som kunden var en sur og uhøflig drittsekk. og så tror man at folk som arbeider i for eksempel barnehager / butikker, som servitør og så videre liksom ikke er "like mye verdt" enn andre folk. Anonymkode: c864f...712 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 29. mars 2023 #9 Del Skrevet 29. mars 2023 Det er definitivt ikke alle som kan jobbe i butikk. Du må være serviceinnstilt, normal høflig og blid på tross av livets motstand, samt ha pågangsmot, ha overskudd og være villig til å bli skitten på hendene. Og dette gjelder langt ifra alle. Tror vi alle i løpet av livet har møtt en eller flere bak kassa som egentlig ikke er egnet i jobben sin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 29. mars 2023 #10 Del Skrevet 29. mars 2023 I utgangspunktet kan man tro at butikkjobb er enkelt. Og jeg tror mange kan klare det, men å gjøre det godt er en annen sak. Jeg merker veldig stor forskjell på de som liker jobben sin og ikke i hvert fall.... Og det kan godt bety forskjell på salg eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Del Skrevet 29. mars 2023 Man må vere sosialt intelligent og like folk. Det er ikkje for alle. Anonymkode: a0ccd...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 29. mars 2023 #12 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg kan ikke, men det er fordi det ikke gir meg noe. Syns rett å slett det er kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Del Skrevet 29. mars 2023 Nei, ikke alle kan jobbe i butikk. Eller dvs, alle kan stå i en butikk, men det er mye psykologi i å vere kundebehandler eller servicemedarbeider. Jeg gikk fra butikk til å utdanne meg til lærer. Da var det en dekan som sa til meg at de likte godt å få tidligere serveicemedarbeidere i lærerutanningen, for de ha en egen kompetanse på ulike mennekser som er verdt å ta med seg som erfaring. Anonymkode: f2f0d...569 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #14 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Forutsatt en normalt frisk person, så ja, rent praktisk kan hvem som helst gjøre en slik jobb. Jeg har jobbet mye i butikk og annen salg/service, og selv om jeg ikke hadde noe kunnskap fikk jeg jo bare beskjed om hva jeg skulle gjøre, sånn rent praktisk. Men jeg avskydde hvert sekund. Jeg ble sint og bitter og hatet folk. Og det er her jeg tror forskjellen kommer inn; de som klarer å trives, og de som ikke gjør det. Det er der det å "drive butikk" faktisk kommer inn, med påfølgende kunnskap. Anonymkode: d917f...afa 100%. Selve jobben kan nok alle lære seg, men den er absolutt ikke for alle. Personlig synes jeg det er noe fantastisk over de som klarer å glede seg over å jobbe i (mat)butikk, det er en sjelden egenskap. Jeg hatet det. Anonymkode: 52b5c...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #15 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg likte å jobbe i klesbutikk. Den var veldig stor så det var variert arbeid som jeg trivdes med. Jeg jobbet og i en liten kiosk, selve butikk delen var kjedelig da det var lite og ikke veldig mye å gjøre, annet enn når man fikk blader som skulle byttes ut. Men det var mange stamkunder som jeg ble godt kjent med og som alltid slo av en prat. Begge butikkjobbene kunne hvem som helst lært seg, men jeg tror, uavhengig av hvor du jobber, at det viktigste er at man trives. Da blir man en glad person, og folk liker glade personer. Anonymkode: 0e1ca...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #16 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg har jobbet i en stor klesbutikk og matbutikk. Klesbutikk var mest krevende for min del da ryggen ikke likte å stå og gå hele dagen. Det verste i begge jobbene var å holde på det påklistrede gliset. Jeg er autist og det faller meg ikke naturlig å gå rundt og smile til folk en hel arbeidsdag. Bare det å smile ble slitsomt for meg etterhvert, for det krever mer når jeg er sliten, og det trigget migrene. Så nei, ikke alle kan jobbe i butikk. Den type jobb gjorde meg syk, det ble for krevende. Men selve jobben utførte jeg greit. Anonymkode: 0e863...bab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #17 Del Skrevet 29. mars 2023 Mange som er sure i butikker bortover og jeg lurer på hva i all verden dem gjør bak kassa. Anonymkode: 23d13...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
°Rozárka° Skrevet 29. mars 2023 #18 Del Skrevet 29. mars 2023 Nei,alle er ikke egnet til å jobbe i butikk selv om de kan lære seg selve jobben. Å jobbe i butikk handler mye om kundebehandling,og der har mange mye å lære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #19 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg kan ikke jobbe i butikk, pga angst. Jeg ville fått sparken, og ikke minst ekstreme smerter i skulder og nakke😟Derfor har jeg en helt annen jobb☺️Men hadde ting vært annerledes hadde jeg nok trivdes med å jobbe i klesbutikk, gjerne en litt ekslusiv en. Og digger å lage utstillinger, visual merchendiser eller hva det heter, kunne jeg godt tenkt meg! men man må alltid jobbe med salg samtidig, så kan ikke søke når slike stillinger er utlyste🤨 Anonymkode: 93db2...725 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #20 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg har jobbet i butikk og service næring i over 17 år. Det er mange som ikke passer til jobben. man må være proaktiv, service innstilt og vil gi det lille ekstra til kunden. Det er også fysisk krevende jobb. Vi løfter tungt, det er mye stress og man står gjerne på beina hele arbeidsdagen. man må kunne sjonglere mellom flere arbeidsoppgaver på en gang. Jeg ser mange som starter får et sjokk hvor krevende det er. Arbeidslistene er lang. Spesielt i høysesongen. Man må være effektiv. Mange slutter etter 1 års tid for de synes jobben er for krevende. Anonymkode: b6a1f...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå