AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg tenkte reise til Oslo og sove over en natt eller to. Hva gjør en i Oslo med små barn? 3 og 5 år Anonymkode: ae826...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Del Skrevet 29. mars 2023 Tenkte å dra enten fredag til søndag eller lørdag til søndag. Anonymkode: ae826...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Del Skrevet 29. mars 2023 Runderindning og gårdsbesøk på Ekeberg gård? Anonymkode: 74110...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Del Skrevet 29. mars 2023 Det er gøy å dra på operataket, reptilparken er spennende, mitt barn syntes det var gøy bare å kjøre buss og trikk på den alderen. Omvisning på slottet, Naturhistorisk museum, Frognerparken. Book dere gjerne inn på et hotell der de har basseng, der kan man kose seg masse. Anonymkode: e0652...d5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Del Skrevet 29. mars 2023 Naturhistorisk museum på Tøyen. Deilig med museum hvor alt er bak glass så ungene kan peke og se så mye de vil uten at man må passe på at de ikke ødelegger noe. Sjekk ut om det er noen passende aktiviteter på Deichman i Bjørvika, ofte er det gratis filmvisning eller hobbyverksted. Det er fint å slå ihjel en time eller to i barneavdelingen der uansett. Gårdsbesøk på Ekeberg eller Kampen barnebondegård. Lekeplassbesøk. F.eks Frognerborgen i Frognerparken, lekeplassen i Bjørvika eller noen av de nye lekeplassene på Tøyen. Anonymkode: 27650...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morning_sun Skrevet 29. mars 2023 #6 Del Skrevet 29. mars 2023 Deichmann-biblioteket i Bjørvika har en fin og stor barneavdeling, det er gratis og man kan ha med matpakke. Ellers er det kino, Teknisk Museum, spise på Egon (ta den på Byporten, der har de lekekrok, på den i Karl Johan har de fjernet lekekroken), det fins et nytt bad på Manglerud, Leo’s lekeland på Ulsrud, er det fint vær så er det mye å se på bare ved å gå ute. Kos dere😊☀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 Takk for tips 🙂 Flere? Anonymkode: ae826...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #8 Del Skrevet 30. mars 2023 Kjempefint stort klatrestativ for barn i Bjørvika litt bak Deichman/operaen. Anbefales! Anonymkode: dc6ea...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #9 Del Skrevet 30. mars 2023 Deichman Bjørvika har ofte gratis teater, sirkus/en eller annen forestilling kl.12 på lørdager. Anonymkode: ad1d5...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #10 Del Skrevet 6. juni 2023 Hvor lang tid bør man beregne på Naturhistorisk Museum og Botanisk Hage? Passer museet for voksne også? Eller er det mest barn som er målgruppa? Anonymkode: ebccc...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #11 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor lang tid bør man beregne på Naturhistorisk Museum og Botanisk Hage? Passer museet for voksne også? Eller er det mest barn som er målgruppa? Anonymkode: ebccc...f2b Så lang tid som dere har lyst, rett og slett. Går vel fort et par timer kanskje, ikke alltid barn har lyst til å se alt heller. Passer fint for voksne også. Trivelig å traske rundt i botanisk hage. Anonymkode: 25ebc...ff9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #12 Del Skrevet 6. juni 2023 Våre har satt stor pris å Vigelandsparken. Hysterisk festlig for barnahageungene med nakne statuer.... Og masse mulighet til å løpe og turne og klatre. Anonymkode: 18225...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #13 Del Skrevet 6. juni 2023 Kos dere☺️ Mine likte å være med på dette, de er 3 og 7. Frognerparken, de har en stor fin lekeplass ved hovedinngangen der. Slottsparken er fin, spennende med vaktene og koselig park å vandre i. Is på Gelateriet i Karl Johan. Båtene ut til Hovedøya/Lindøya osv. En av øyene hadde frittgående kaniner for mange år siden men usikker om de har det enda. Anonymkode: 0a284...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #14 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lang tid bør man beregne på Naturhistorisk Museum og Botanisk Hage? Passer museet for voksne også? Eller er det mest barn som er målgruppa? Anonymkode: ebccc...f2b Jeg hadde ikke giddet altså. Det er ikke så spennende hvis ikke barna dine er dødlig opptatt av dinosaurer og blomster. Jeg bor i Oslo og hadde jeg hatt en dag med mine småbarn hadde jeg: - Dratt på Frognerborgen, den store lekeplassen i starten av Frognerparken - Dratt på Frognerbadet. Ligger nært både lekeplassen og parken. De har barnebasseng og barnesklie. Gå gjerne tidlig på dagen før det blir fullt. - Sett på statuene i Vigelandsparken. Min femåring synes det er gøy. Igjen er dette gåavstand fra det andre - Mate endene i dammen under Sinnataggen - Kjøpt en is i Frognerparken kombinert med en av de andre aktivitetene. Tror barna hadde synes dette var en gøyere dag enn naturhistorisk museum og botanisk hage. Ingen av delene er spesielt rettet mot små barn. Anonymkode: a5459...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #15 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke giddet altså. Det er ikke så spennende hvis ikke barna dine er dødlig opptatt av dinosaurer og blomster. Jeg bor i Oslo og hadde jeg hatt en dag med mine småbarn hadde jeg: - Dratt på Frognerborgen, den store lekeplassen i starten av Frognerparken - Dratt på Frognerbadet. Ligger nært både lekeplassen og parken. De har barnebasseng og barnesklie. Gå gjerne tidlig på dagen før det blir fullt. - Sett på statuene i Vigelandsparken. Min femåring synes det er gøy. Igjen er dette gåavstand fra det andre - Mate endene i dammen under Sinnataggen - Kjøpt en is i Frognerparken kombinert med en av de andre aktivitetene. Tror barna hadde synes dette var en gøyere dag enn naturhistorisk museum og botanisk hage. Ingen av delene er spesielt rettet mot små barn. Anonymkode: a5459...45b Men dette kommer jo an på ungene... Selv om ting ikke er spesifikt rettet mot små barn, kan de ha stor glede av det. Statuene i Vigelandsparken er ikke rettet mot små barn - likevel skriver du at dine synes det er gøy (det gjør mine også). Mine hadde det knall både på naturhistorisk og botanisk. Ingen av dem er die hard dinosaur-fans, eller voldsomt opptatt av blomster. De syntes likevel det var kult med dinosaurene der, og gøy å se på planter og generellt løpe rundt og leke. Anonymkode: 18225...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #16 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette kommer jo an på ungene... Selv om ting ikke er spesifikt rettet mot små barn, kan de ha stor glede av det. Statuene i Vigelandsparken er ikke rettet mot små barn - likevel skriver du at dine synes det er gøy (det gjør mine også). Mine hadde det knall både på naturhistorisk og botanisk. Ingen av dem er die hard dinosaur-fans, eller voldsomt opptatt av blomster. De syntes likevel det var kult med dinosaurene der, og gøy å se på planter og generellt løpe rundt og leke. Anonymkode: 18225...4cd Joda, jeg har vært der mange ganger før selv med mine barn. Men jeg synes ikke dette er det beste stedet for å oppleve Oslo, mer hvis du skal få dagen til å gå. Vigelandsparken er mer i bybildet og i tillegg nært andre mer gøye aktiviteter til barna. F.eks det å mate endene under sinnataggen, lekeplassen og Frognerbadet. Skal man på et mueseum så synes jeg faktisk Folkemuseet er bedre hvis målet er at barna skal løpe rundt. Her er det oppdatert lekeplass, dyr, statister og eventyrstunder osv. Anonymkode: a5459...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #17 Del Skrevet 6. juni 2023 Oslo er egentlig ikke en barnevennlig by. Til å være hovedstad og stor by, så har de vanvittig få tilbud til aktiviteter for barn. Eksempel: Teknisk museum er langt utenfor sentrum. Kronglete for de som er på besøk og må reise kollektivt. Anonymkode: 4b670...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #18 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oslo er egentlig ikke en barnevennlig by. Til å være hovedstad og stor by, så har de vanvittig få tilbud til aktiviteter for barn. Eksempel: Teknisk museum er langt utenfor sentrum. Kronglete for de som er på besøk og må reise kollektivt. Anonymkode: 4b670...949 Det har du helt rett i. Det er et alt for lite tilbud til spennende aktiviteter til små barn. Altså, når teknisk museum trekkes frem som det beste for små barn i Oslo så sier det litt om hvor ille tilbudet er. Det finnes jo heller ingen fornøyelseparker for de minste heller, som ofte andre byer har. Tusenfryd er en ting, men langt unna og best for de litt større. Det finnes noen små skjulte perler som vi lokale bruker (og ikke alle lokale vet om det engang), men kan ikke skrive om de på et forum fordi da blir det oversvømt og ubrukelig. Det burde virkelig vært mer fokus på å lage flere oaser for små barn i Oslo. Anonymkode: a5459...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 6. juni 2023 #19 Del Skrevet 6. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Oslo er egentlig ikke en barnevennlig by. Til å være hovedstad og stor by, så har de vanvittig få tilbud til aktiviteter for barn. Eksempel: Teknisk museum er langt utenfor sentrum. Kronglete for de som er på besøk og må reise kollektivt. Anonymkode: 4b670...949 Teknisk museum er uansett stusslig. Masse mer spennende mer sentralt. Øyhopping til strender fra Aker Brygge, reptilparken ligger sentralt. Frognerborgen i Frognerparken, "byen i skyen" med skatepark i gamlebyen, svartdalsparken med hengebruer, minigolf på ekeberg, frisbeegolf og parkoursenter i gamlebyen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. juni 2023 #20 Del Skrevet 6. juni 2023 Dere som foreslår Reptilparken, har dere faktisk vært der? Altså, det koster 215kr for voksne og 185kr for barn, og man er ferdig der inne på under 30 min. Det er IKKE verdt det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå