Baktus2024 Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Jeg har tidligere vært innom anbudsvinnere i offentlig sektor og hvordan de opererer, nå vil jeg skrive litt om en annen sektor som også lever av skattepengene våres, helsevesenet. Vi liker gjerne å tro at psykiater og psykologer diagnostiserer oss utifra det de vil anta har minst mulig negative følger for oss , samtidig skal fungere behandlingsmessig. Slik er langt ifra tilfelle alltid. Spesialister kan , som vi vet alle , fuske litt med køplassering etc, for å tilfredsstille kravene til helsehjelp, men de kan også finne på å overdiagnostisere i utredninger , der de ser at prognosen for å bli betydelig bedre for en stor diagnaose er god..dette vil mendføre at den som satte diagnosen og stod for behandlingen får en ekstra god anerkjennelse i det medisinske miljøet. Jeg vil bruke meg selv som et eksempel.. jeg ble overført til helsevesenet , hemmelig , der jeg egentlig er innlagt men kan bevege meg fritt, fordi sykehus er kostbar pr sengeplass og samtidig kan sysselsette flere inn i sykehuset på den måten.. Jeg mistet min frihet i 2007 , og går egentlig som en hund ute..lhelsevesenet misbruker diagnoser som suicidal for å rettferdiggjøre aktiviteten sin. Jeg må holdes under oppsyn hele tiden...men ikk epå sykehus..der vil jeg bli en utgiftspost.. jeg er uføretrygda så de er mest interessert i at jeg er i frihet under tilsyn men betaler for eget opphold.. jeg , etter deres mening , må følges med hele tiden..jeg er så farlig for meg selv. selv om jeg har helseangst..et normalt oppegående menneske ville ansett helseangst og selvmord som noe motstridende, men ikke de salverne der.... Det pumpes inn leger med halve utdanninger fra utlandet , og det pumpes ut turnuskandidater i enorm skala i dette landet..skulle tro vi var dødsens nær hele befolkningen , hele tiden.. Det eneste jeg kan gjøre av selvrealisering er å sitte å drikke meg ihjel i skauen.. fordem er det ubehanddete moderate depresjoner ..osv osv... var til og med ondsinnede journalister i drammen , med redaktøren i spissen , som hengte meg ut for å være så paranoid og full av angst at jeg flyktet ut i skogen... Hvor mangen årsverk holder jeg ved like..hvor mye sykehus penger er spart på å ha meg innlagt, hvor mye av livet mitt har de stjålet og hvor stor anseelse får de spesialistene på å ha meg gående fritt... De må gjerne legge meg inn på sykehus..Sykehus er gratis og jeg kan legge meg opp en god porsjon penger med å jatte med det pakket..men det passer dem ikke... De ser gjerne på at jeg camper under ei bybro i 20 kuldegrader..bare de får spare penger, men frihetn min, den har de tatt.. Skal det være slik ? NB..reserverer meg mot anonyme troll. 1
Maskinfører Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Baktus skrev (7 minutter siden): Jeg har tidligere vært innom anbudsvinnere i offentlig sektor og hvordan de opererer, nå vil jeg skrive litt om en annen sektor som også lever av skattepengene våres, helsevesenet. Vi liker gjerne å tro at psykiater og psykologer diagnostiserer oss utifra det de vil anta har minst mulig negative følger for oss , samtidig skal fungere behandlingsmessig. Slik er langt ifra tilfelle alltid. Spesialister kan , som vi vet alle , fuske litt med køplassering etc, for å tilfredsstille kravene til helsehjelp, men de kan også finne på å overdiagnostisere i utredninger , der de ser at prognosen for å bli betydelig bedre for en stor diagnaose er god..dette vil mendføre at den som satte diagnosen og stod for behandlingen får en ekstra god anerkjennelse i det medisinske miljøet. Jeg vil bruke meg selv som et eksempel.. jeg ble overført til helsevesenet , hemmelig , der jeg egentlig er innlagt men kan bevege meg fritt, fordi sykehus er kostbar pr sengeplass og samtidig kan sysselsette flere inn i sykehuset på den måten.. Jeg mistet min frihet i 2007 , og går egentlig som en hund ute..lhelsevesenet misbruker diagnoser som suicidal for å rettferdiggjøre aktiviteten sin. Jeg må holdes under oppsyn hele tiden...men ikk epå sykehus..der vil jeg bli en utgiftspost.. jeg er uføretrygda så de er mest interessert i at jeg er i frihet under tilsyn men betaler for eget opphold.. jeg , etter deres mening , må følges med hele tiden..jeg er så farlig for meg selv. selv om jeg har helseangst..et normalt oppegående menneske ville ansett helseangst og selvmord som noe motstridende, men ikke de salverne der.... Det pumpes inn leger med halve utdanninger fra utlandet , og det pumpes ut turnuskandidater i enorm skala i dette landet..skulle tro vi var dødsens nær hele befolkningen , hele tiden.. Det eneste jeg kan gjøre av selvrealisering er å sitte å drikke meg ihjel i skauen.. fordem er det ubehanddete moderate depresjoner ..osv osv... var til og med ondsinnede journalister i drammen , med redaktøren i spissen , som hengte meg ut for å være så paranoid og full av angst at jeg flyktet ut i skogen... Hvor mangen årsverk holder jeg ved like..hvor mye sykehus penger er spart på å ha meg innlagt, hvor mye av livet mitt har de stjålet og hvor stor anseelse får de spesialistene på å ha meg gående fritt... De må gjerne legge meg inn på sykehus..Sykehus er gratis og jeg kan legge meg opp en god porsjon penger med å jatte med det pakket..men det passer dem ikke... De ser gjerne på at jeg camper under ei bybro i 20 kuldegrader..bare de får spare penger, men frihetn min, den har de tatt.. Skal det være slik ? NB..reserverer meg mot anonyme troll. Sjekket opp dine rettigheter mht EMD og EMK ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå