Gå til innhold

Hva gjorde du med gifteringen din etter skilsmisse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva folk gjør med gifteringen, brudekjolen, bryllupsvideoen, morgengaven etc etter at de går fra hverandre. Tar man vare på tingene som minner eller selger man dem…? 

Jeg og mannen er nyskilt. Vi solgte felles bolig, og nå har begge kjøpt hver sin bolig. Vi greide fint å dele møbler, inventar og andre ting i mellom oss. Men jeg sitter igjen med forlovelsesring, giftering, en dyr brudekjole, en dyr diamantring jeg fikk i morgengave. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med de tingene…

Anonymkode: cdb2e...507

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke en idé at felles barn kan få dem som et minne av tiden som var? Evt at de kan få det og deretter bestemme hva de vil gjøre med tingene? (Hvis dere har barn sammen da)

Anonymkode: 4f24f...897

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selg kjolen, regner med du ikke vil gifte deg i samme kjole med eventuelt en ny mann? Forlovelses/gifte-ring, kan de smeltes til eks smykke til eventuelt barn? Om dere har det. Diamantringen kan du vel bruke? Eller er den gravert? Bilder/filmer kan du eks gjemme unna til barna (igjen, om dere har..). Eller putte i en boks å stue det på loftet/brenne, whatever. 

Anonymkode: b419b...511

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har gifteringen sin liggende i en skuff på 23.året.... I tilfelle noen av deres felles barn vil ha den etter hvert. Han selv har ikke noe særlig forhold til den tror jeg...

Anonymkode: 74eb8...dae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er det ikke en idé at felles barn kan få dem som et minne av tiden som var? Evt at de kan få det og deretter bestemme hva de vil gjøre med tingene? (Hvis dere har barn sammen da)

Vi har en sønn sammen som nå er 4 år, hadde nok gitt det videre om vi hadde en datter. Men hva skal han med disse tingene…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har en sønn sammen som nå er 4 år, hadde nok gitt det videre om vi hadde en datter. Men hva skal han med disse tingene…

Jeg har ringen min og eksmannen sin. Sønnen kommer til å få begge og kan smelte om til hva han vil eller kaste på havet om han vil :-) 

Anonymkode: d63e3...abd

• Liker 3
Skrevet

Solgte gullet og byttet inn i en ny diamantring, kjolen ble brukt (opp) i et kunstprosjekt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Selg kjolen, regner med du ikke vil gifte deg i samme kjole med eventuelt en ny mann? Forlovelses/gifte-ring, kan de smeltes til eks smykke til eventuelt barn? Om dere har det. Diamantringen kan du vel bruke? Eller er den gravert? Bilder/filmer kan du eks gjemme unna til barna (igjen, om dere har..). Eller putte i en boks å stue det på loftet/brenne, whatever. 

Anonymkode: b419b...511

Alle tingene: giftering, forlovelsesring og diamantringen er gravert. Filmer og album stuer jeg nok vekk på loftet. Regner med at det er fine minner og sønnen vår vil kanskje se på det en dag. 

Skrevet

Jeg leverte min til en gullsmed og fikk kjøpt en ny ring.  

AnonymBruker
Skrevet

Gifteringen ligger i en skuff men den kunne ligget på havets bunn. Mange ganger jeg hadde lyst til å kaste den på havet men nå ligger den i kommoden. 

Anonymkode: 7ad1c...712

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kollega som kasta ringen på sjøen, men det er nok ikke å anbefale.

Anonymkode: 54a99...432

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem vet, mulig han kommer til å like å gå i kjole..... 

Anonymkode: 79538...cde

AnonymBruker
Skrevet

Brudekjolen ble solgt mens vi var gift. Den tok jo opp mye plass, og skal ikke brukes igjen. 

Min giftering var arvet etter min oldemor, så jeg smeltet den om til ett lite gullhjerte som jeg har rundt halsen. Har i litt annet gull som jeg har samlet opp igjennom. 

Anonymkode: 2709f...6eb

AnonymBruker
Skrevet

Ringen gikk i søpla. 

Anonymkode: 60b39...7f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjem diamantring til evnt fremtidige barnebarn . Evnt selg å sett på konto til sønnen . Giftering kan smeltes om eller selges . Brudekjole er enkelt å selge nå mot sommer & bryllupssesong☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med min. Enten gir jeg den tilbake til eksmannen eller så selger jeg den hos gullsmed. Heller mot det siste

Anonymkode: b543e...77e

Skrevet

Solgte den.

Skrevet

Har spart både min og hans ring. Barna våre skal få en ring hver når de blir voksne. 

Skrevet

Ikke jeg ,men venner av mine foreldre . De tok vare på ringene og deres sønn fikk dem da han ble voksen. Gifteringene ble smeltet om, og en ring med sten ble forlovelse ring til hans kone . Synes det var så koselig gjort ❤️ 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gud bedre for et trist forslag! Barnet skal sitte igjen med en ring og minnes tiden foreldrene var glad i hverandre..

Da mine foreldre skilte seg smeltet de om ringene sine og lagde en til min søster og en til meg. Jeg har alltid hatet ringen og sett på den som et symbol på mine foreldre sitt havarerte ekteskap. Jeg fikk smeltet om min til et gullhjerte og gitt til min datter. Det føltes bra.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...