AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Blir luftfuktigheten bedre av dette?Hjelper det? Har en leilighet på 60 kvm som jeg mistenker har for høy luftfuktighet Anonymkode: 9ae2f...f0a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Jeg er kjempefornøyd med vår! Vi bruker den når vi tørker klær. Og noen gNfdr etter dusjing. Den hjelper skikkelig. Heller ut litervis med vann Anonymkode: 17f51...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er kjempefornøyd med vår! Vi bruker den når vi tørker klær. Og noen gNfdr etter dusjing. Den hjelper skikkelig. Heller ut litervis med vann Anonymkode: 17f51...3bd Har du målt luftfuktigheten før og etter?Hvilken modell har du? Anonymkode: 9ae2f...f0a
Friluftsmann70 Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Hva indikerer at det er fuktig? Digger i vindu, antydninger til mugg? Dersom det er lite lufting vil det fungere å lufte mer, ikke tørke klær inne. Dersom det er en kjellerleilighet, med dårlig drenering så kan det hjelpe med avfykter. Men ville forsøkt å åpne lufting og latt være å tørke klær inne.
aksase Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Luftavfukter funker, hvis det er det du trenger. Hvis du er usikker, skaff deg først et hygrometer. Det koster ikke all verdens og selges på de fleste dingsebutikker som Jernia, Biltema, Clas Ohlsson osv.. Hvis luftfuktigheten du måler i huset, eller i et problemrom, er over 70-80%, da kan det være aktuelt med luftavfukter. Hvilken avfukter du bruker er ikke så nøye. Alle funker, men de er beregnet på ulike romstørrelser. Skal du ta ut mye fukt, kan det være praktisk med en avfukter som kan ha avløp direkte til sluk eller liknende. Mange har en beholder som må tømmes, og det kan bli ganske ofte om det er et stort rom med høy fuktighet.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Bruker det når jeg tørker klær, spesielt når jeg tørker to stativer samtidig. Kjempefornøyd. Har denne: https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-10-liter,-31-m²/p/36-8321 Anonymkode: 672f9...0df
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Bruker det når jeg tørker klær, spesielt når jeg tørker to stativer samtidig. Kjempefornøyd. Har denne: https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-10-liter,-31-m²/p/36-8321 Anonymkode: 672f9...0df Leiligheten min har samme størrelse som din, forresten. Anonymkode: 672f9...0df
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Har du målt luftfuktigheten før og etter?Hvilken modell har du? Anonymkode: 9ae2f...f0a Den har måler. Vi bodde før i leilighet med dårligere utlufting, og da hadde vi den programmert at den stod på over 35 (40?)% I huset vårt nå har vi ikke samme problemet. Så nå retter vi den mot klesvask. Kan komme opp mot 60% luftfuktighet med full klesvask til tørk Anonymkode: 17f51...3bd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 Har luftavfukter på soverommet. Deilig på sommeren i varmt og fuktig vær, og ellers også. Alltid frisk og god luft på soverommet, og godt soveklima. Aldri fuktig sengetøy av kroppsvarme. Tanken på vår må tømmes daglig når det er varmt om sommeren. Anonymkode: 7a8a3...753
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Skrevet 29. mars 2023 aksase skrev (11 minutter siden): Luftavfukter funker, hvis det er det du trenger. Hvis du er usikker, skaff deg først et hygrometer. Det koster ikke all verdens og selges på de fleste dingsebutikker som Jernia, Biltema, Clas Ohlsson osv.. Hvis luftfuktigheten du måler i huset, eller i et problemrom, er over 70-80%, da kan det være aktuelt med luftavfukter. Hvilken avfukter du bruker er ikke så nøye. Alle funker, men de er beregnet på ulike romstørrelser. Skal du ta ut mye fukt, kan det være praktisk med en avfukter som kan ha avløp direkte til sluk eller liknende. Mange har en beholder som må tømmes, og det kan bli ganske ofte om det er et stort rom med høy fuktighet. Overtar i disse tider en eldre leilighet.Jeg har oppdaget noen svarte flekker i neon av takhjørnene.Ikke prikker,ser mer ut som fett sot(heksesot)..Det er peis der inne.Uansett så tenker jeg en avfukter er gull å ha.Har kjøpt slikt hygrometer og skal sjekke tingenes tilstand ikveld Anonymkode: 9ae2f...f0a 1
LiseTV Skrevet 29. mars 2023 #11 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bruker det når jeg tørker klær, spesielt når jeg tørker to stativer samtidig. Kjempefornøyd. Har denne: https://www.clasohlson.com/no/Luftavfukter-10-liter,-31-m²/p/36-8321 Anonymkode: 672f9...0df Den er god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå