Gå til innhold

Brukt varmepumpe til salgs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noe som heter å kjøpe brukt varmepumpe? Hørt at det er ganske dyrt med varmepumpe og tenkte brukt, men ikke ødelagt kunne være en måte å spare noen kroner på men vil sjekke her om det er noen sterke formeninger om det?

Anonymkode: 7bd80...131

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder til i Stavanger, så om noen bor i området eller vet om noen har en brukt (om det er en god ide) så setter jeg pris på henvendelse.

Anonymkode: 7bd80...131

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Montering er jo også en utgift. Usikker om det lønner seg så mye med brukt 

Anonymkode: bc009...b56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Montering er jo nesten halve kostnaden, og en varmepumpe har vel ofte ikke levetid på mer enn 10-12 år (fikk jeg opplyst med min gamle Mitsubishi) så det er neppe særlig vanlig å selge disse brukt. 

Anonymkode: ba855...b9b

• Liker 3
Skrevet

Sånt er vel hverken lov og selge eller kjøpe brukt ei heller demontere/remonteres henter du i butikk må du legge fram sertifikat/bevis fra firmaet som skal monterer den takket være hysteriske EU regler 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er på utkikk etter en billig varmepumpe kan du prøve gratis tjenesten varmepumpe velgeren, testet de ut for noen måneder siden, fikk tilbud fra 3 forskjellige bedrifter og fikk montert en varmepumpe til 16,000kr, vet noen kommuner også gir støtte for å montere det, de sjekker opp i det også for deg.

Anonymkode: a70a4...605

Skrevet
Maskinfører skrev (På 29.3.2023 den 21.17):

Sånt er vel hverken lov og selge eller kjøpe brukt ei heller demontere/remonteres henter du i butikk må du legge fram sertifikat/bevis fra firmaet som skal monterer den takket være hysteriske EU regler 

Hvor finner jeg dette forbudet?

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Hvor finner jeg dette forbudet?

Er selvfølgelig lov til å kjøpe/selge varmepumpe selv men for demontering/montering så må man ha F-sertifisering, må også ha elektriker hvis pumpen er koblet direkte på egen kurs eller skal kobles på egen kurs.

De fleste montører vil takke nei til å montere en varmepumpe som kunden har kjøpt brukt selv eller så vil det ikke være noen form for garanti, er så enkelt som at de ikke gidder å krangle med kunder som ikke skjønner at det ikke er montøren sin feil hvis den brukte pumpa slutter å fungere.  

Anonymkode: 07ec4...c74

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De selger billig varmepumpe på jula. Broren min kjøpte ein te 6k der, men du må ha någen sertifiserte montører som undertegner på at de skal montere den for deg eller så kan jula hjelpe deg med å finne noen. De  hadde hvertfall kampanje på den ene tidligere. 

Anonymkode: 40713...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...