AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Del Skrevet 29. mars 2023 Er alene med to barn på 2 og 4 år. Har funnet en pakkereise til Bulgaria på et barnevennlig hotell. Men er litt usikker på om jeg tør å reise alene med dem? Vet ikke helt hva jeg er redd for heller, men de har jo aldri flydd eller vært i utlandet før. Noen som har noen tanker eller tips? Anonymkode: b573a...21a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Del Skrevet 29. mars 2023 Hvorfor skulle ikke det gå bra? Er du redd for at du selv ikke skal håndtere reisen, eller være den voksne som må ta alle beslutninger for barnet og eventuelle konflikter som kan oppstå på turen? Hvis du er fellesnevneren på bekymringen så er det nok tryggest for barnet å være igjen i Norge. Anonymkode: 39f21...212 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Del Skrevet 29. mars 2023 Det ville jeg faktisk ikke gjort. Det er utrolig viktig å passe svært godt på så små barn i basseng og på stranda. Hva gjør du hvis eldste løper av gårde fordi han er så glad og gira og yngste løper motsatt vei? Hvis du selv får matforgiftning (dessverre ganske vanlig å få i Bulgaria)? Osv. osv. Jeg ville tatt med mormor, tante eller en venninne, eller ventet noen år. Anonymkode: 0bf86...04f 19 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Del Skrevet 29. mars 2023 Støtter den som sier du bør ha med noen. Begge er i en alder der de må holdes under oppsyn 24/7 og de er to mens du bare er én. Hva med å ta med en venninne? Anonymkode: 5e28a...907 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 29. mars 2023 #5 Del Skrevet 29. mars 2023 Klarer du det å ta vare på ungene dine hjemme så klarer du det nok der også. Ta deg forholdsregler og reis med reiseforsikring! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg ville nok ikke reist til Bulgaria, er den verste ferien jeg har hatt, og reiser ikke tilbake. Men jeg har reist mye med mine 2 barn alene, siden de var 1 og 5 år gamle, de første årene reiste vi på sunwing resort, mange barn og veldig lett å være der alene med 2 små barn. Men da de ble eldre har vi reist mange andre steder, og reiste på interrail med de, da de var 6 og 10 år gamle. Anonymkode: 9a89f...d37 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det ville jeg faktisk ikke gjort. Det er utrolig viktig å passe svært godt på så små barn i basseng og på stranda. Hva gjør du hvis eldste løper av gårde fordi han er så glad og gira og yngste løper motsatt vei? Hvis du selv får matforgiftning (dessverre ganske vanlig å få i Bulgaria)? Osv. osv. Jeg ville tatt med mormor, tante eller en venninne, eller ventet noen år. Anonymkode: 0bf86...04f Løper de så henter du dem tilbake. Har mange ganger hatt med egne og andres barn på stranden og det går helt fint. Stort sett ordner ting seg. Blir man syk, javel. Kjipt og vanskelig, men man får jo til det man må. Har vært mange ganger i Syden. Har trengt legehjelp til barn et par ganger også (sykdom) og det ordnet seg fint det og. Anonymkode: 4890f...e71 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Del Skrevet 29. mars 2023 Har aldri vært i Bulgaria da. Har fartet i Hellas, Kanariøyene, Kypros Egypt og Spania. Anonymkode: 4890f...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Del Skrevet 29. mars 2023 Det jeg lurer på er hvorfor man i det hele tatt ønsker/orker en slik tur alene med to så små barn? Høres megastress ut, mye penger for lite kos rett og slett. Løpe og gjete etter småbarn alene hele dagen for så å måtte sitte inne på hotellrommet på kvelden? Ikke kunne slappe av et sekund under turen? Hva er det som lokker så veldig her egentlig? Bare lurer 🤷🏻♀️ Anonymkode: 64b7d...d39 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsmann70 Skrevet 29. mars 2023 #10 Del Skrevet 29. mars 2023 Det kommer helt an på hvordan dine barn oppfører seg. Er de rolige og enkle å prate til så kan det være fantastisk å få reise sammen til Bulgaria. Men dersom de er vanskelig å prate til, urolige og lite samarbeidsvillige er det ikke å anbefale. Da vil du slite deg ut, og det blir lett mye kjefting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg lurer på er hvorfor man i det hele tatt ønsker/orker en slik tur alene med to så små barn? Høres megastress ut, mye penger for lite kos rett og slett. Løpe og gjete etter småbarn alene hele dagen for så å måtte sitte inne på hotellrommet på kvelden? Ikke kunne slappe av et sekund under turen? Hva er det som lokker så veldig her egentlig? Bare lurer 🤷🏻♀️ Anonymkode: 64b7d...d39 Jeg vil gjerne at de skal oppleve noe mer enn å være i Norge og på hytta. Bare det å fly tror jeg blir spennende. Er jo alene med dem i hverdagen også, så det å ikke kunne gå ut på kvelden er ikke noe jeg tenker over. Anonymkode: b573a...21a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ville nok ikke reist til Bulgaria, er den verste ferien jeg har hatt, og reiser ikke tilbake. Men jeg har reist mye med mine 2 barn alene, siden de var 1 og 5 år gamle, de første årene reiste vi på sunwing resort, mange barn og veldig lett å være der alene med 2 små barn. Men da de ble eldre har vi reist mange andre steder, og reiste på interrail med de, da de var 6 og 10 år gamle. Anonymkode: 9a89f...d37 Hva var det du ikke likte med Bulgaria? Er Tyrkia bedre tenker du? Har funnet en reise til rett under 30.000 på barnevennlig hotell og med mat inkludert. Men finner det nok like billig i Tyrkia, men vil helst ikke bruke noe særlig mer. Anonymkode: b573a...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Del Skrevet 29. mars 2023 Tror det kommer mest an på ungene, jeg. Jeg kunne fint reist med mine to, de er veldig pratsomme og spør om absolutt alt mulig absolutt hele tiden, men de er relativt fornuftige, rolige og det går an å prate med for å få de til å forstå. Jeg kjenner andre unger som er veldig søte og morsomme, men mer ville og gale - da hadde jeg slitt mer i alle fall. Anonymkode: 26f38...fc3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 29. mars 2023 #14 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vil gjerne at de skal oppleve noe mer enn å være i Norge og på hytta. Bare det å fly tror jeg blir spennende. Er jo alene med dem i hverdagen også, så det å ikke kunne gå ut på kvelden er ikke noe jeg tenker over. Anonymkode: b573a...21a Husk at flyturen tar ca 4 timer og til ugunstige tider i forhold til soving, de kan fort bli sure da. Du skal og få med deg all bagasje og vogn alene mens du ser etter to barn, komme deg til bussen, husk at det ikke er vanlig med bilseter på bussene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #15 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva var det du ikke likte med Bulgaria? Er Tyrkia bedre tenker du? Har funnet en reise til rett under 30.000 på barnevennlig hotell og med mat inkludert. Men finner det nok like billig i Tyrkia, men vil helst ikke bruke noe særlig mer. Anonymkode: b573a...21a Det er en grunn til at Bulgaria og Tyrkia er billige destinasjoner, Bulgaria er gjennområttent med kriminalitet, korrupsjon og Tyrkia er i grunnen en islamiststat styrt av en tulling som holder Sverige som gissel med tanke på NATO medlemskap p.ga. at landet har ytringsfrihet. Som sydendestinasjon med tanke på moral og sikkerhet så er Spania/Kanariøyene og Hellas et mye bedre valg, spesielt hvis man reiser med barn. Anonymkode: 053ee...239 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #16 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vil gjerne at de skal oppleve noe mer enn å være i Norge og på hytta. Bare det å fly tror jeg blir spennende. Er jo alene med dem i hverdagen også, så det å ikke kunne gå ut på kvelden er ikke noe jeg tenker over. Anonymkode: b573a...21a Jeg skjønner deg godt. Det er fantastisk å komme seg vekk, se annen natur, høre et annet språk, se noe nytt....og man risikerer faktisk å bli sittende i Norge i 10 grader og regn hele sommeren så... kanskje greit å fylle på med litt sol og opplevelser før vinteren kommer. Man ER litt sårbar når man reiser alene med barn, men stort sett så går det bra. Kanskje møter du andre barnefamilier der nede også, slik at dere er flere voksne på dagtid. Anonymkode: 0a2e4...b32 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #17 Del Skrevet 29. mars 2023 Loke37 skrev (1 minutt siden): Husk at flyturen tar ca 4 timer og til ugunstige tider i forhold til soving, de kan fort bli sure da. Du skal og få med deg all bagasje og vogn alene mens du ser etter to barn, komme deg til bussen, husk at det ikke er vanlig med bilseter på bussene. Hvis man reiser alene med barn tenker man vel over slikt på forhånd. Sist jeg reiste med mine to (2 og 4 år) fikk de pakke egne ryggsekker med sine ting, pluss at jeg hadde kjøpt inn og pakket inn ekstra små "nye" ting (tegnesaker, små leker, snacks osv" så de var opptatte og fornøyde de 4 timene flyturen tok. Man pakker sparsomt og kun én koffert. Ryggsekker bære ungene selv. Jeg hadde ikke med vogn, men brukte bæretøy. Man tilpasser sovetidene før/underveis/etter hvis ungene er følsomme når det gjelder søvn, osv. Anonymkode: 26f38...fc3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #18 Del Skrevet 29. mars 2023 Hva gjør du hvis du blir syk? Ha en plan for alt. Anonymkode: 8f146...130 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 29. mars 2023 #19 Del Skrevet 29. mars 2023 Hva med reise til Alcudia i august/ september? Da får du billig reise og her er det skikkelig barnevennlig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #20 Del Skrevet 29. mars 2023 Hvem reiser du for? Deg selv eller barna? Barn på 2 og 4 klarer ikke å sette seg inn i forskjellen på ferie hjemme/Norge og syden. Hva skjer hvis du blir syk der? Trenger legehjelp? Innleggelse? Kan selvsagt skje i Norge også. Men der vet man jo at systemet fanger opp barna og man har familie/venner som kan trå til. Men ikke i utlandet. Selvsagt skal man kunne reise med barn. Men de er 2 og 4. Ikke 10 og 12. Anonymkode: f04d0...5bb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå