Gå til innhold

Vil nykjøpt steinhard sofa bli mykere med årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny sofa. Prøvde flere ganger i butikken før vi kjøpte. Jeg liker best myke sofaer, men den var akkurat innafor. Ikke en du synker ned i, men myk nok. Så får vi den levert og den er steinhard å sitte i. Verre enn benkene på bussholdeplassen omtrent. Helt annerledes enn i butikken. 

Det er skinnsofa . Vil skinnsofa eller sofa generelt bli mykere med årene? Jeg orker ikke tanken på å være stivt og støl pga en forferdelig ubehagelig sofa i år etter år. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg mine tvil om at den blir. Mykere, altså. Den er som den er.

Anonymkode: 5cc48...420

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det har jeg mine tvil om at den blir. Mykere, altså. Den er som den er.

Anonymkode: 5cc48...420

Huff det ante meg, men takk for svar 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig den blir mykere. Vår ble det i hvertfall. Men du blir vant til hardhet. Og snart er den behagelig for deg. En fast sofa er da mye bedre enn en myk og slapp en. Den holder formern godt.

Anonymkode: ba921...6e2

Skrevet

Når den i butikken har blitt mykere, blir nok dere det også, men klart.... det kan jo ta litt tid?

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt vil den bli mykere ved bruk! Det er fordi den er brukt i butikken den er mykere enn den du har fått. Alle møbler, senger, stoler osv som har polstring blir mykere.. 

Anonymkode: 8200e...8dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skinn og skum blir mykere over tid ja. Skinn vil utvide seg bittelitt slik at du synker litt mer ned, og skum knuses mer over tid og vil da også bli mykere. 

Om den akkurat har blitt satt i hus kan det ta noen dager før den får "landet". både skum, skinn og treverk er ikke sånn superfan av store temperaturforskjeller, så gi det litt tid. 

Anonymkode: eabc3...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon for noen år siden. Det var bare den ene puta (chaiseloungen) som var hard. Ble ikke bedre etter bruk i noen år. Solgte til slutt sofaen. 

Anonymkode: 1a9a9...203

AnonymBruker
Skrevet

Kan være, som en over beskriver. Men som oftest ikke.

Vi valgte bevisst fast sofa til ene delen av stua der man stort sett sitter rett opp og ned, og har gjester. Myk sofa til TV-delen. Den harde er akkurat like fast mange år senere. Mens den myke har sunket litt sammen noen steder. 

Anonymkode: 75d85...e9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...