AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Utbrent ped leder her. Lurer på hva dere andre som har vert i samme båt driver med? Hvilke jobber kan man søke på med den utdannelsen? Videreutdanninger? Finner ingenting og kan ikke akkurat drøfte dette med mine kollegaer. Anonymkode: 7606a...922
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utbrent ped leder her. Lurer på hva dere andre som har vert i samme båt driver med? Hvilke jobber kan man søke på med den utdannelsen? Videreutdanninger? Finner ingenting og kan ikke akkurat drøfte dette med mine kollegaer. Anonymkode: 7606a...922 Har tatt videreutdanning i spesialpedagogikk, 2X30 studiepoeng, spes.ped 1 og spes.ped 2 og jobber nå som spesialpedagog i skolen, veldig bra valg for meg! https://www.oslomet.no/studier/lui/evu-lui/spesialpedagogikk-1 https://www.oslomet.no/studier/lui/evu-lui/spesialpedagogikk-2 Anonymkode: 896a0...619
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 Flere av mine tidligere kolleger (ped.ledere) jobber som miljøarbeider nå. Vuderer også å skifte jobb. Har jobbet 12 år som ped.leder nå, og det blir bare mer og mer krav, og mindre og mindre tid til å følge opp hvert enkelt barn på en god måte. Usikker på hva jeg skal gjøre videre, og håper jeg får noen tips i denne tråden. Anonymkode: 801f1...da1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flere av mine tidligere kolleger (ped.ledere) jobber som miljøarbeider nå. Vuderer også å skifte jobb. Har jobbet 12 år som ped.leder nå, og det blir bare mer og mer krav, og mindre og mindre tid til å følge opp hvert enkelt barn på en god måte. Usikker på hva jeg skal gjøre videre, og håper jeg får noen tips i denne tråden. Anonymkode: 801f1...da1 Hvor er det miljøarbeidere da? Blir ikke det veldig mye mindre betalt enn når man er pedagogisk leder? Anonymkode: b560a...f0e
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor er det miljøarbeidere da? Blir ikke det veldig mye mindre betalt enn når man er pedagogisk leder? Anonymkode: b560a...f0e Den ene jobber som miljøarbeider på en skole. To andre i et bofellesskap. Usikker på lønn, men de to som jobber i bofellesskap har mer utbetalt nå, enn da de jobbet som ped.ledere, men nå har de kveld-/nattillegg i turnusen sin. Anonymkode: 801f1...da1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Jeg jobber som barne- og ungdomsarbeider i barnehage. Kan være at jeg seinere en gang igjen søker jobb som barnehagelærer, men akkurat nå orker jeg ikke. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet ovenfor barn og andre ansatt på avdeling når jeg var på møter og sånt, og stresset over all dokumentasjon og krav som jeg ikke hadde tid til å få fullført i arbeidstiden. Holdt på å bli utbrent, men ville fortsatt jobbe med de yngste barna så da falt valget på å jobbe som fagarbeider. Anonymkode: 5827c...503
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor er det miljøarbeidere da? Blir ikke det veldig mye mindre betalt enn når man er pedagogisk leder? Anonymkode: b560a...f0e På vår skole har vi 3 stk miljøterapeuter med ulike bachelorer - vernepleiere, spesialpedagogikk og barnevern. De jobber 50/50 skole og SFO. Lønnsmessig ligger de i KS likt som barnehagelærere, noe under ped.leder da man mister ped.ledertillegget. Anonymkode: 896a0...619 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber som barne- og ungdomsarbeider i barnehage. Kan være at jeg seinere en gang igjen søker jobb som barnehagelærer, men akkurat nå orker jeg ikke. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet ovenfor barn og andre ansatt på avdeling når jeg var på møter og sånt, og stresset over all dokumentasjon og krav som jeg ikke hadde tid til å få fullført i arbeidstiden. Holdt på å bli utbrent, men ville fortsatt jobbe med de yngste barna så da falt valget på å jobbe som fagarbeider. Anonymkode: 5827c...503 Interessant, føler du at det hjelper? Og hva er forskjellen, bortsett fra møter, utviklingssamtaler etc? Anonymkode: 896a0...619
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #9 Skrevet 30. mars 2023 Barnehagelærerutdannelsen er direkte jobbrelatert til barnehager, ergo så har de ikke kompetanse til å jobbe som miljøterapeuter, i bv eller i boliger som ikke er rettet mot barn. Anonymkode: 81c8a...632
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnehagelærerutdannelsen er direkte jobbrelatert til barnehager, ergo så har de ikke kompetanse til å jobbe som miljøterapeuter, i bv eller i boliger som ikke er rettet mot barn. Anonymkode: 81c8a...632 De kan få jobb som miljøterapeut i skolen hvor kravet er 3-årig høyskoleutdannelse. Men mulig andre fagvalg er å foretrekke. Men sant at barnehagelærerutd. ikke alene gir så mange valgmuligheter. Kommer nok an på hvor i landet man søker jobb også. Anonymkode: 896a0...619 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #11 Skrevet 30. mars 2023 De jeg kjenner som har byttet beite jobber i barnevernet ppt personlig assistent, både for barn med psykisk og fysisk utviklingshemming assistent i skolen (1-1 på barn ved vedtak) sfo miljøarbeidertjenesten Anonymkode: fe4d8...b8d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 22.46): Hvor er det miljøarbeidere da? Blir ikke det veldig mye mindre betalt enn når man er pedagogisk leder? Anonymkode: b560a...f0e Mye misforståelser rundt disse begrepene. Miljøarbeidere har ikke utdanning, så hvis de går inn i en sånn stilling går de ned i lønn. Med barnehagelærerutdanning, eller annen treårig utdanning, lønnes du som miljøveileder. Da går du ikke ned i lønn, og mer sannsynlig opp i lønn i forhold til det du får i barnehage (f. eks hvis du jobber på videregående skole som er tilknyttet fylkeskommunen). Jeg er utdannet lærer (4-årig) og jobber som miljøveileder på barneskole. Har litt dårligere lønn enn om jeg hadde hatt lærerstilling, men jeg slipper mye ansvar og pes så synes det er verdt det Mange av mine miljøveilederkollegaer er utdannet barnevernspedagoger, barnehagelærere eller vernepleiere. Alle tjener over 500.000 Anonymkode: 6cf18...be0 1
Drizzt Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 19.31): Utbrent ped leder her. Lurer på hva dere andre som har vert i samme båt driver med? Hvilke jobber kan man søke på med den utdannelsen? Videreutdanninger? Finner ingenting og kan ikke akkurat drøfte dette med mine kollegaer. Anonymkode: 7606a...922 En ped.leder i vår barnehage byttet til styrer-stilling i en annen barnehage for et par år siden.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 23.03): Jeg jobber som barne- og ungdomsarbeider i barnehage. Kan være at jeg seinere en gang igjen søker jobb som barnehagelærer, men akkurat nå orker jeg ikke. Jeg hadde konstant dårlig samvittighet ovenfor barn og andre ansatt på avdeling når jeg var på møter og sånt, og stresset over all dokumentasjon og krav som jeg ikke hadde tid til å få fullført i arbeidstiden. Holdt på å bli utbrent, men ville fortsatt jobbe med de yngste barna så da falt valget på å jobbe som fagarbeider. Anonymkode: 5827c...503 Men du kan vel egentlig ikke bli ansatt i en stilling som du er overkvalifisert for? Anonymkode: 61cfc...7a9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men du kan vel egentlig ikke bli ansatt i en stilling som du er overkvalifisert for? Anonymkode: 61cfc...7a9 Ikke meg du siterer, men vet om et likt tilfelle der en barnehagelærer jobber som fagarbeider, det var en løsning for å omplassere henne så hun skulle klare å jobbe. Men da med fagarbeiderlønn og at det står fagarbeider på cv-en. Anonymkode: fe4d8...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå