AnonymBruker Skrevet 8. januar #21 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 19.06): Hei! Jeg er født med traktbryst og skulle endelig få operere dette i april. Det har vært utrolig vanskelig å vokse opp med denne synlige feilen og den har gitt med utrolig dårlig selvbilde hele livet. I januar ble jeg oppringt av sykehuset og fortalt at jeg egentlig skulle vært operert den dagen, men at de altså aldri hadde sendt meg innkallinga i deg hele tatt. Fikk ny time i april, men denne har nå altså blitt utsatt til august. Føler meg skikkelig knust. Jeg gledet meg helt sinnsykt til min første sommer uten denne tilstanden, og til å ikke føle for å dekke meg til på stranda eller andre steder. Kjenner jeg er på gråten konstant, bare med tanken på å måtte møte enda en sommer med et innsunket bryst. Ble fortalt at utsettelsen skyldtes underbemanning, men klarer ikke skjønne at en operasjon som skulle være om 3 uker må flyttes 4-5 måneder fram i tid grunnet dette. Det jeg lurer på er om det er noen andre som har opplevd at sykehuset ikke har gitt deg innkalling til egen behandling? Hva slags rettigheter har jeg eventuelt når dette skjer? Kan jeg kreve å bli prioritert høyere grunnet dette? Og er det noen andre som har opplevd å få utsatt operasjon så lenge, og hva gjorde dere for å komme over den knekken? Hadde vært hyggelig å høre fra andre damer med traktbryst, da det ikke er så ofte man kommer over jenter/damer med denne tilstanden ❤️ Anonymkode: 374e7...34f Denne saken diskuterer du med pasient og brukerombudet. Du undersøker og om andre sykehus kan gjøre operasjonen og om du har rettigheter til å få operasjonen utført privat på det offentlige sin regning. Alt dette hjelper pasientombudet deg med. Anonymkode: 65660...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå