Amanlis Skrevet 1. januar 2006 #1 Skrevet 1. januar 2006 Jeg er potte-forkjøla, og har litt øreverk på det ene øret. På det andre er jeg bare tett i øret liksom, men jeg har så innmari vindt i kjeven. Klarer knapt å spise en brødskive. Det gjør litt vondt når jeg trykker på øret, noe jeg vet kan tyde på øreverk. Er det noen som vet om dett er vanlig? Eller er det en visdomstann som virkelig slår til kanskje?? Men legevakta vil jo ikke ta i mot øreverkmennesker, får bare beskjed om å bruke nesespray. Og jeg har paracet så jeg overlever, men det gjør så vondt!!
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #2 Skrevet 1. januar 2006 ja det er svært vanlig. Du vet jo at øregangen og kjeven ligger ganske nær hverandre..................
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #3 Skrevet 1. januar 2006 Det høres veldig ut som bihulebetennelse det du har. Det er da vanlig å få vondt i både tenna og rundt øynene/nese. Dette kommer som følge av en forkjølelse. Dra til legen å få penicillin.
Amanlis Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2006 Jeg får ta en tur til legen i morra. Jeg har ikke vondt rundt øya og nesa, men det knaser noe veldig i øra nå. Det sprekker og det er deilig på en måte. Ser ut som jeg har kusma. Den ene kjaken er nesten dobbelt så stor som den andre. Ser ikke ut. Hehe Ringte legevakta, men de tar jo ikke i mot "ørepasienter". Bruk nesespray og spis paracet var beskjeden. Veldig frustrerende når man har vondt. Og stakkars barn som har øreverk, de klarer jo ikke å få sagt hvor vondt dette gjør.
minienthe Skrevet 3. januar 2006 #5 Skrevet 3. januar 2006 har ikke legevakta plikt til å ta imot personer som har det vondt ? vet de har tatt imot øreverkpasienter her ihvertfall ?
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #6 Skrevet 3. januar 2006 har ikke legevakta plikt til å ta imot personer som har det vondt ? vet de har tatt imot øreverkpasienter her ihvertfall ? ← Jeg var på legevakta i Oslo med sønnen min for en stund siden, da hadde han på forhånd skreket en stund fordi han hadde så vondt i øret. Jeg fikk mast meg til å komme inn til en lege, men selv om hun konstaterte mellomørebetennelse, ville hun ikke gi antibiotika. Sånt går visst greit over av seg selv. Resultatet? Han tilbrakte hele natta halvveis sittende på sofaen (for det gjør jo litt mindre vondt når du er oppreist), mens han hylte, skrek og gråt. Selv om jeg ga Paracet i overkant av tillatt dose, og kjørte på med nesespray, virket det ikke som det hjalp stort. Dagen etter dro vi til fastlegen, som ga antibiotikakur uten å mukke. Legevakta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå