Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rasistisk å si at man ønsker seg en kone som kan lage vårrull?

Alle kan lære seg å lage vårrull ... Eller er vårrulllaging forbeholdt asiater? 

Enkelte har tydeligvis for lite å gjøre ... 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Lava Anne skrev (6 minutter siden):

Hvem er de?

Woke-aktivistene. Veldig ofte fra venstresiden. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal føle meg krenket... For jeg lager vårruller, veldig gode om jeg skal få si det selv, og jeg er sånn utrolig irriterende norskættet... Ingen i hele den forbanna slekta som har turt å bevege seg utenfor fylkesgrensen omtrent!

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er ikke bare et eksempel på å lete etter rasisme. Det er rasisme, som går folk hus forbi. Hun mener asiater har enerett på å lage vårruller tydeligvis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fikk lyst på vårrull jeg nå. Og har ikke hørt låta ennå.   Sangen og bare diskusjonen om dette er svært triggende for folk som er på diett. 

Er det noe jeg kan klage inn noe sted?

Endret av Pipaluk
  • Liker 4
Skrevet

Er det bare én person som har klaget inn låta, eller er de flere?

Sånn bortsett fra den er triggende for dem som forsøker å holde seg på den smale sti så ser jeg ingen rasistiske elementer eller stereotopier i sangen.  Hadde han lagt til det at hun også  måtte være god i senga og underdanig så hadde jeg tenkt mer at hun nok var inne på noe.  Nå er det bare asiatisk restaurant og vårrull det eneste som kan hinte til noe asiatisk. 

Han får i hvertfall PR for sangen sin. Ikke dumt det:)

• Liker 2
Skrevet
Pipaluk skrev (2 minutter siden):

Er det bare én person som har klaget inn låta, eller er de flere?

Sånn bortsett fra den er triggende for dem som forsøker å holde seg på den smale sti så ser jeg ingen rasistiske elementer eller stereotopier i sangen.  Hadde han lagt til det at hun også  måtte være god i senga og underdanig så hadde jeg tenkt mer at hun nok var inne på noe.  Nå er det bare asiatisk restaurant og vårrull det eneste som kan hinte til noe asiatisk. 

Han får i hvertfall PR for sangen sin. Ikke dumt det:)

Det har ikke dukket opp andre som reagerer på samme måte.. Ihvertfall ikke etter hva jeg har sett.
Kanskje hun som skrev artikkelen er venninne med hun som klager og var desperat etter å få skrevet en artikkel hun kunne publisere?

Uansett har det gått altfor langt med dette opplegget der man aktivt prøver å lete etter ting man kan bli krenket av

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...