AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Oppdaget at det er i mesteparten av hjørnene i leiligheten vi leier. Ser ut som sot.Må nevnes at det er vedovn i stua og ikke dør mellom stue,kjøkken,gang. Går også litt langs lista i taket.Det er ikke prikker,så håper og tror det ikke er muggsopp.Kan det være heksesot i eldre uoppusset leiligheter? Anonymkode: 59be2...301
Maskinfører Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppdaget at det er i mesteparten av hjørnene i leiligheten vi leier. Ser ut som sot.Må nevnes at det er vedovn i stua og ikke dør mellom stue,kjøkken,gang. Går også litt langs lista i taket.Det er ikke prikker,så håper og tror det ikke er muggsopp.Kan det være heksesot i eldre uoppusset leiligheter? Anonymkode: 59be2...301 Svertesopp ?
Rødstrupa Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppdaget at det er i mesteparten av hjørnene i leiligheten vi leier. Ser ut som sot.Må nevnes at det er vedovn i stua og ikke dør mellom stue,kjøkken,gang. Går også litt langs lista i taket.Det er ikke prikker,så håper og tror det ikke er muggsopp.Kan det være heksesot i eldre uoppusset leiligheter? Anonymkode: 59be2...301 Bruk fuktmåler. Ser unektelig ut utifra bildet at det er fuktflekker i hjørnet.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Rødstrupa skrev (2 minutter siden): Bruk fuktmåler. Ser unektelig ut utifra bildet at det er fuktflekker i hjørnet. Fuktflekker eller sopp?? Anonymkode: 59be2...301
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heksesot. Anonymkode: dbe00...da4 Men finnes det i eldre hus som ikke er oppussa? Anonymkode: 59be2...301
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 Jeg har vanlig sot i taket - noen ganger så har jeg dårlig trekk i pipa (som er litt lav). Jeg synes det ligner litt på bildene dine. Det er vanskelig å få helt bort, men vask med salmiakk/zalo/vann eller Plumbo fettløser gir tydelig bedring - og det viser tydelig at det er overflatemøkk. Jeg tror ikke du vil få en slik endring om det er fuktskade. Plumboen har jeg også brukt på heksesot i en leilighet i Oslo. Anonymkode: cce65...544
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vanlig sot i taket - noen ganger så har jeg dårlig trekk i pipa (som er litt lav). Jeg synes det ligner litt på bildene dine. Det er vanskelig å få helt bort, men vask med salmiakk/zalo/vann eller Plumbo fettløser gir tydelig bedring - og det viser tydelig at det er overflatemøkk. Jeg tror ikke du vil få en slik endring om det er fuktskade. Plumboen har jeg også brukt på heksesot i en leilighet i Oslo. Anonymkode: cce65...544 Dette er da i tre forskjellige hjørner.En i gang,kjøkken og stue,Hele leiligheten har åpen løsning.(utenom bad og soverom såklart) Anonymkode: 59be2...301
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er da i tre forskjellige hjørner.En i gang,kjøkken og stue,Hele leiligheten har åpen løsning.(utenom bad og soverom såklart) Anonymkode: 59be2...301 Jeg synes det er vanskelig å se på bildene, Jeg har også åpen løsning, og det trekker ut i gangen for meg. Når jeg vasker taket i løpet av sommeren, så kommer det tilbake når jeg begynner å fyre. Hjørnene er vanskeligst å vaske, og det ligger gjerne igjen litt der. Jeg må vaske et par tre ganger for å få vekk det meste. Godt mulig det er noe som kommer fra baksiden av overflatene, men jeg ville prøvd å vaske med noe fettløsende for å se om det er sot som kommer av. Anonymkode: cce65...544
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes det er vanskelig å se på bildene, Jeg har også åpen løsning, og det trekker ut i gangen for meg. Når jeg vasker taket i løpet av sommeren, så kommer det tilbake når jeg begynner å fyre. Hjørnene er vanskeligst å vaske, og det ligger gjerne igjen litt der. Jeg må vaske et par tre ganger for å få vekk det meste. Godt mulig det er noe som kommer fra baksiden av overflatene, men jeg ville prøvd å vaske med noe fettløsende for å se om det er sot som kommer av. Anonymkode: cce65...544 Takk for svar! Anonymkode: 59be2...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå