Gå til innhold

Foretrekker du gran canaria eller tenerife?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på min første  gran canaria tur nå i vinter og likte meg godt. Dog ser jeg at turer til Tenerife ligger litt lavere i pris.

Var på las palmas og likte godt alt dem byen hadde å by på, finnes det evnt en lignende by i tenerife? Evnt hvor liker du å dra?

Anonymkode: 1ed1c...375

Gjest Livili
Skrevet (endret)

Liker Tenerife best.  Rundt Playa de las Americas.

Endret av Livili
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var på min første  gran canaria tur nå i vinter og likte meg godt. Dog ser jeg at turer til Tenerife ligger litt lavere i pris.

Var på las palmas og likte godt alt dem byen hadde å by på, finnes det evnt en lignende by i tenerife? Evnt hvor liker du å dra?

Jeg tror at gran canaria er veldig turist preget og at de innfødte snakker svensk eller norsk. Jeg tror jeg ville ha valgt Tenerife. 

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at gran canaria er veldig turist preget og at de innfødte snakker svensk eller norsk. Jeg tror jeg ville ha valgt Tenerife. 

Ikke på las palmas. Der kunne de knapt engelsk. Noen få utvalgte setninger. Litt annerledes sør på øya iht det tror jeg. Var sørpå på dagstur, og ganske turist preget kontra las palmas iallefall.  Ikke så tettpakket med turister på den tiden vi var der heller. Mest innfødte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker Fuerteventura av kanariøyene og deretter Lanzarote. 

Anonymkode: 4addb...3c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av Kanariøyene er La Palma min favoritt, med La Gomera på 2. andreplass. Fin natur, færre turister, og vil du ha strand, så finner du det og. For ikke å snakke om færre nordmenn. Jeg hørte ikke noen snakke norsk på seks uker.

Man kan ta ferge fra Tenerife. Det går også fly både fra Tenerife og Gran Canaria.

Ja, jeg vet at du spurte om kun Gran Canaria og Tenerife. Synes bare det er så synd å begrense seg kun til disse to, når Kanariøyene har så mye mer å by på.

Anonymkode: 61146...808

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Generelt er sørsiden av begge øyene ekstremt turistpreget. Tenerife er litt større og med flere fastboende, men blir som å sammenligne Norge og Sverige, de er veldig like. Båt mellom øyene er billig, så kan både ta dagstur og bytte øy halveis. 

På begge øyer har "innlandet" flere autentiske og sjarmerende småbyer. Nordsiden har noe jordbruk og endel større byer med fastboende (da bør man se de eldre strøkene, som oftest gatene rundt rådhusene). Veldig mye å se så fort man tør å leie bil/ta buss til nye områder

Forstår jeg deg riktig ved at du ønsker en litt større by med bademuligheter? 

Da er det Puerto de la Cruz som er best. Den har flere strender, og langs strendene ligger stort sett hoteller, men med flere spanske turister. Byen er mindre og preget av turisme enn de på sørsiden, og man finner canarisk hverdagsliv ved å gå noen kvartaler inn fra stranden. 

Santa Cruz de Tenerife er øyens største by. Personlig synes jeg denne mangler sjarm, mye fordi sjøsiden er næringspreget. For å komme til stranden må man ta buss/taxi, så dette blir mere som "mellomstor byferie". 

Anonymkode: 3dfa4...98b

Skrevet

Jeg har vært på Gran Canaria tre ganger, og synes egentlig ikke noe om det som feriemål. Reiste dit bare pga mannen maste. Turistifisert sted så det holder. Kjøpesentere av betongkaker, og bare hoteller overalt.

Tenerife har jeg ikke vært på, men kunne tenkt meg å se om det er noe annerledes. Så hvis jeg måtte velge mellom de to øyene som reisemål nå, ville jeg valgt Tenerife for å få sett den. Men jeg tviler på at jeg hadde reist tilbake.

Jeg foretrekker Hellas.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hovedstaden på Tenerife er Santa Cruz og den ligner litt på Las Palmas, ellers så er sør-vest siden av Tenerife med Playa de las Americas, Los Cristianos og Costa Adeje veldig preget av den samme turismen som Gran Canaria.

Det er veldig mye turister fra Storbritannia og Tyskland på Tenerife i motsetning til Gran Canaria som har mange turister fra Skandinavia.  

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Av Kanariøyene er La Palma min favoritt, med La Gomera på 2. andreplass. Fin natur, færre turister, og vil du ha strand, så finner du det og. For ikke å snakke om færre nordmenn. Jeg hørte ikke noen snakke norsk på seks uker.

Man kan ta ferge fra Tenerife. Det går også fly både fra Tenerife og Gran Canaria.

Ja, jeg vet at du spurte om kun Gran Canaria og Tenerife. Synes bare det er så synd å begrense seg kun til disse to, når Kanariøyene har så mye mer å by på.

Anonymkode: 61146...808

Støtter denne, på disse øyene så slipper man også masseturismen og kriminaliteten som florerer på Gran Canaria og Tenerife. Det er heller ingen slitsomme innkastere og gateselgere som maser i ett sett.

Nå vet jeg at det bor nordmenn på både La Gomera og La Palma men jeg har inntrykk av at de kanskje er av den typen som oppsøker andre nordmenn eller samler seg i norske klubber.  

Anonymkode: 24733...a31

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...