Gå til innhold

Hva betyr det når guttene på jobb sier dette til meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en ganske ung arbeidsplass hvor vi kolleger er veldig gode venner. Det blir en del drikking, vi jobber sent og i et kreativt yrke, så jeg vil si at vi bonder veldig mye! 

De fleste mennene på jobb har kjæreste, men de vil ofte diskutere forholdsproblemer med meg. Jeg er kvinne forresten.

På fylla var det en som innrømte at han ikke var helt sikker på om han skulle fortsette å være med kjæresten, for han likte singellivet bedre. Han sa masse personlig, som at han aldri følte han var seg selv 100% med kjæresten, og han f.eks. aldri kunne sittet og snakket "sånn som dette" med henne (altså sånn jeg og han snakka da). Han ville også gi meg mange klemmer ila kvelden. OBS: jeg har aldri sett på ham som et kjærestemateriale, og slik jeg tolker det har vi alltid hatt en veldig kompis-tone.

En annen kollega forteller om masse som er vanskelig med kjæresten, vanskelige svigerforeldre osv. Vi kommer også inn på andre vanskelige tema, forteller om barndom osv. Jeg har fortalt om mye vanskelig tilbake til ham. Tolker også at vi har et kompis-forhold, men han er nok litt flørtete med alle han møter. 

Disse guttene har supre, pene damer, jeg er en middelmådig alenemor og tror jeg bare blir brukt som en venn for å lette på "trykket". Men hvordan tolker dere dette? 

Anonymkode: efd5d...019

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å tolke da? Du har fått rollen som «jobbkona», gratulerer!

Skjønner ikke at du gidder det der, det skaper bare problemer.

Anonymkode: 25955...1fd

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er "jobbkona"? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva er "jobbkona"? 

Ts

Den som tar partnerrollen på jobben, den de prater med og betror seg til. Styr unna!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Den som tar partnerrollen på jobben, den de prater med og betror seg til. Styr unna!

Oi, burde jeg styre unna? Jeg føler jo virkelig vi bare er venner. Snakker også sånn på tomannshånd med noen jenter på jobb! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Disse guttene har supre, pene damer, jeg er en middelmådig alenemor og tror jeg bare blir brukt som en venn for å lette på "trykket". Men hvordan tolker dere dette?

Tolker det som du gjør. At du blir som en trygg venn og de kan lette på trykket. 

Anonymkode: b2525...392

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, burde jeg styre unna? Jeg føler jo virkelig vi bare er venner. Snakker også sånn på tomannshånd med noen jenter på jobb! 

Ts

Det går fint an å være venner samtidig som man er kolleger. Så lenge du føler dere er venner og det går begge veier, kan dere fint være venner utenom jobb. 

Anonymkode: b2525...392

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vennskapet er gjensidig og du føler du kan lette på trykket også, så tenker jeg at det er en fin ting. Men samtidig så kan det bli litt kjipt om du får følelser for noen av dem. Samtidig om du synes det blir litt mye og føler deg litt "brukt" så ville jeg tatt avstand. Det er jo ikke din jobb og være psykolog. De får da ordne opp i problemer hjemme selv. Det er jo fint for dem å få oppmerksomhet på jobb, for så og ha kona hjemme i tillegg...nei.  

Anonymkode: 49987...4f2

• Liker 1
Skrevet

Er dette en arbeidsplass med stor turnover, og et sted du har tenkt å være kun en kort tid?

Ellers høres det ut som et ugreit arbeidsmiljø med utflyttende grenser, med grobunn til slader, baksnakking og selvfølgelig kompliserende romantiske relasjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg jobber på en ganske ung arbeidsplass hvor vi kolleger er veldig gode venner. Det blir en del drikking, vi jobber sent og i et kreativt yrke, så jeg vil si at vi bonder veldig mye! 

De fleste mennene på jobb har kjæreste, men de vil ofte diskutere forholdsproblemer med meg. Jeg er kvinne forresten.

På fylla var det en som innrømte at han ikke var helt sikker på om han skulle fortsette å være med kjæresten, for han likte singellivet bedre. Han sa masse personlig, som at han aldri følte han var seg selv 100% med kjæresten, og han f.eks. aldri kunne sittet og snakket "sånn som dette" med henne (altså sånn jeg og han snakka da). Han ville også gi meg mange klemmer ila kvelden. OBS: jeg har aldri sett på ham som et kjærestemateriale, og slik jeg tolker det har vi alltid hatt en veldig kompis-tone.

En annen kollega forteller om masse som er vanskelig med kjæresten, vanskelige svigerforeldre osv. Vi kommer også inn på andre vanskelige tema, forteller om barndom osv. Jeg har fortalt om mye vanskelig tilbake til ham. Tolker også at vi har et kompis-forhold, men han er nok litt flørtete med alle han møter. 

Ingenting å tolke ut av dette, det er helt tydelig at disse mennene anser deg som en venninne og siden du er kvinne ønsker de råd fra deg ☺️. Ganske vanlig i vennskap mellom kvinner og menn. 

Anonymkode: 9d37f...c1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Er dette en arbeidsplass med stor turnover, og et sted du har tenkt å være kun en kort tid?

Ellers høres det ut som et ugreit arbeidsmiljø med utflyttende grenser, med grobunn til slader, baksnakking og selvfølgelig kompliserende romantiske relasjoner.

Det er jeg forøvrig enig i, dette er unge mennesker og det virker som det er flytende grenser på jobben deres. Så det kommer garantert til å bli en del drama etterhvert. Ikke særlig profesjonelt, og dette er noe leder burde ta opp. 

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Er et sted hvor folk jobber lenge ja.

Har faktisk ikke vært så mye romanser på jobb, men jo litt ligging her og der. Mindre nå som alle guttene har fått kjæreste. Syns egentlig vi har et flott arbeidsmiljø😅 lite baksnakking. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingenting å tolke ut av dette, det er helt tydelig at disse mennene anser deg som en venninne og siden du er kvinne ønsker de råd fra deg ☺️. Ganske vanlig i vennskap mellom kvinner og menn. 

Det er bra, det er slik jeg ønsker det. Jeg har også snakka litt om problemer i mitt tidligere forhold med noen av dem.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har hun jo ikke, dette er unge mennesker og det er tydelig at sjefen ikke har satt noen veiledende grenser for dem på arbeidsplassen. Ganske normalt i et vennskap mellom kvinne og mann, å søke råd - spesielt kjærlighetsråd. 

Jeg er dog enig i at dette høres ut som en svært uprofesjonell arbeidsplass, med grobunn for mye dritt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har faktisk ikke vært så mye romanser på jobb, men jo litt ligging her og der. Mindre nå som alle guttene har fått kjæreste. Syns egentlig vi har et flott arbeidsmiljø😅 lite baksnakking. 

Det er jo ikke et flott arbeidsmiljø når kollegaer ligger med hverandre her og der? Hele plassen og dere, høres utrolig uprofesjonelle ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av én eller annen grunn har du blitt en sånn folk betror seg til. Kanskje har du noe ekstra tillitsvekkende ved deg? Noe storesøster/moderlig, siden du er en del eldre? Selv om jeg syns det sier mye mer om dama til han ene enn om deg at han ikke kan prate "sånn som dette" med henne. Høres jo ganske unormalt ut å ikke kunne drøfte slikt med kjæresten sin. Kan jo også bare være han som TROR at han ikke kan det, og er veldig inkompetent i forhold. 

Anonymkode: e2c2b...173

• Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er. Jeg er mann og blir ofte klemt av kvinnelige kollegaer, kilt eller slått, men får aldri høre om forholdsproblemer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ok, så et sted der folk ligger med hverandre litt her og der, mye festing og drikking... folk som skal fortelle om sine privatliv til høyre og venstre. Men vist nok ikke baksnakking og slader. Får ikke det å henge sammen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde oppmuntret dem til å snakke med damene deres. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også på en kreativ arbeidsplass med en god del sosialisering etter jobb. Jeg synes ikke det du beskriver er spesielt oppsiktsvekkende eller noe å fundere så mye over. Jeg har mange, gode kolleger. Både kvinnelige og mannlige. Når man tar seg en drink eller fest blir de fleste mer pratsomme og det kan komme en og annen betroelse. Dette går nok i stor grad på kryss og tvers av kjønn og folk. Jeg tror det fort kan bli sånn for mange av oss prater "samme språk" og kommer derfor ekstra bra overens og har det fint sammen. Nettopp fordi jeg opplever nesten hele arbeidsplassen som en kompisgjeng føler jeg det er lite misforståelser og feiltolkinger av signaler mellom oss. Og mellom kjønnene. Kun et par ganger i løpet av min karriere (over 20 år) har det blitt noe mellom et par kolleger. Det var helt udramatisk selv om det ble slutt.

Anonymkode: 60f5a...356

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...