Gå til innhold

7 år med en psykopat er over, men vil likevel tilbake!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner meg virkelig ikke på meg meg selv.   Jeg savner han og tenker på han hele tiden , kunne ønske han ville ha meg tilbake. . Men vil jo egentlig ikke det. Jeg har sendt han masse meldinger, han svarer ikke, fordi han nå har funnet et nytt offer.  7 år med en mann med sterke psykopatiske og narsisistiske trekk.   I begynnelsen var det bra i 2 mnd . han love bombet meg og sa han ville gifte seg, få barn, hadde aldri vært så forelsket og vi hadde levd i tidligere liv sa han, vi var sjelevenner osv. Jeg gikk rett på limpinnen  og satt fast. Ble så forelsket og trodde vi skulle være sammen for alltid 

Så kom utroskap, løgner, trykke meg ned , si alle slags mulige stygge ting til meg og ungene, bli sur for ingenting og skylde på meg, aldri kunne si unnskyld eller vise takknemlighet. Han bodde en god stund hos meg , var en snylter, betalte ikke for noe.   Var mye sint og sur og kunne reise til seg selv og gi meg silent treatment  i ukesvis og mnd vis,  Ghostet meg fullstendig . Fikk meg hver eneste gang til å trygle og be om å vær så snill  ha kontakt. Han fikk meg til å føle meg så liten og null verdt .Han flørtet med andre, latet som han var singel på face book, elsket oppmerksomhet og komplimenter fra damer.

Og det eneste som stod i hodet på han var at jeg måtte selge mitt hus for å investere hos han. Han fikk ikke viljen sin , så nå har han allerede funnet et nytt offer.   Han liker empatiske , milde , snille og naive damer som han kan spille et skuespill til.   Både jeg og hans nye offer er den typen. Han liker de som er litt skadet.  Vi får omsorg for han og tror på det han sier.  Hun er i ferd med å bli lurt av han , han sier de samme tingen til henne som til meg. Han vil ha henne inn og få henne til å investere hos han.

Jeg har så lyst å advare henne, burde jeg ?? Han har fått meg til å bli mer forsiktig med å stole på folk, mer obs på røde flagg og muligens  har jeg mistet troen på kjærlighet, men håper jo ikke det.  Har lært mye av dette, men så vondt og hardt det har vært.  Mye våken netter, grubling, vondt i hodet og magen , høyt blodtrykk til tider , ekkel følelse i kroppen. Og følelsen av å ikke være god nok, bli valgt vekk for en ny.  At jeg kun var verdt noe hvis jeg gjorde som han sa og han fikk viljen sin. 

Anonymkode: 0a8a7...80d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager det jeg skriver nå, men herregud så glad jeg ble nå. Du har hatt mange tråden om denne personen og ville nok aldri forlatt han selv. 
Selv om det er vondt nå så blir det bedre. Du kommer til å prise deg lykkelig for at du er kvitt han. 

Anonymkode: 1a1a8...d98

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes du kan gjøre henne oppmerksom på psykopattrekkene hans og at hun kanskje burde tenke seg om en ekstra gang før hun selger huset sitt.

Kanskje anonymt, hvis fyren er skikkelig gal(?)

Det er ikke sikkert hun tar deg seriøst, eller tror på deg.. men da har du iallefall sådd et lite frø..

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg forstår deg, om det er verdt noe. Levde 10 år med en narsissist, og fant ut i etterkant at det hadde vært masse utroskap og løgner. Likevel tok det lang tid å komme over ham, for det hadde jo vært mye fint også. Det er jo slik med «disse», de er mestere i å manipulere. Psykologen min sa at slike forhold er de vanskeligste å bryte ut av, fordi dynamikken mellom nedtur og opptur blir som en slags rus.

Nå lever han så «lykkelig som aldri før» med et nytt offer. Jeg advarte en av de  første damene etter meg, hun hadde  blitt skeptisk og ringte meg for å forhøre seg. Da fant han bare en ny på 1-2-3, og jeg tenker at det får stå sin prøve. Det tok litt tid, jeg strevde med de samme tankene som deg – men nå er jeg lykkelig over å aldri, aldri skulle ha noe mer med den mannen å gjøre. De er ikke verdt en tanke! Snyltende egoister som kun tenker på seg selv og sin egen velvære – vær glad du er kvitt ham!

Endret av micromaya
AnonymBruker
Skrevet

Du er avhengig av den intense dopamin og oxytocin berg-og-dalbanen som mishandling med vekslende lovebombing og kiss and makeup skaper. Så det er ikke han du savner men hjernen din har nå abstinenser lik en narkoman opiatavhengig. Ja for det er bevist at det er like sterkt som nettopp det. 

Derfor er det kritisk at du holder deg helt unna. 

Du bør alliere deg med en terapeut for å forstå mer av traumebånd og hvordan komme deg ut av det. 

Jeg har vært i dine sko men kom meg endelig over det etter noen år i terapi 

Anonymkode: 733a8...9fe

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Å bli forlatt for en annen er den aller beste måten å bli kvitt en "cluster B" på. Da slipper du stalking og hevnaksjoner i årevis fordi du knuste egoet hans ved å forlate han. Nå er det HAN som har forlatt deg fordi du ikke var god nok for han lenger (godt nok OFFER).

Du er hekta. Mange ofre blir det. Det er derfor de ikke klarer å forlate dem. Men nå har du ikke noe valg. Og det skal du være evig takknemlig for.

Med mindre hun damen har barn, så ville jeg bare tenkt "heller henne enn meg". Det høres ikke snilt ut. Men hun kommer ikke til å tro på deg. Han har sikkert fremstilt deg som en gal eks som vil ødelegge. Og hun er nå en "flying monkey" som skal overbevise verden OG seg selv at hun har kapret verdens beste mann. I tillegg risikerer du hevnaksjoner fra han hvis du forteller noe. Og ingen kommer til å tro på deg. Og han kommer til å fremstille deg som et monster.

Det GÅR over. Vær evig takknemlig for at du er kvitt han. Kanskje du trenger profesjonell hjelp for skadene han har gjort i sinnet ditt? Og hjelp til å bryte et mønster hvis du har hatt flere slike kjærester?

Anonymkode: 1425d...c1f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker å advare henne mot en mann du har lyst på? Dette her gir jo ingen mening, kaller han psykopat i en setning, og sier du vil ha han i en annen, dette kan da umulig være seriøst? 

Anonymkode: 72428...f9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du ønsker å advare henne mot en mann du har lyst på? Dette her gir jo ingen mening, kaller han psykopat i en setning, og sier du vil ha han i en annen, dette kan da umulig være seriøst? 

Joda, det er sånn det funker. Men man må dessverre ha prøvd det for å forstå det.. 

Min erfaring TS er at du savner to ting: den ville følelsen når ting faktisk er bra, og tryggheten i at hvis man bare følger reglene så går alt bra.

Den første der er så vanskelig å bli kvitt, for den var så enormt bra! Man fikk troen på forholdet og menneskeheten og seg selv og alt var bare så latterlig bra. Selv om det kanskje bare varte noen få minutter. Og som de enkle menneskene vi er, så erstatter vi gjerne én avhengighet med en annen. Du har ikke funnet noe nytt som gir deg samme «høy»-følelsen, og da er det vanskelig å komme videre. 

Den andre der er vanskelig på en annen måte, for den krever så fryktelig mye av deg selv. Det er på mange måter enkelt å være i forhold med psykopater som tar over livet, for man trenger ikke å bestemme noe selv. Alt er bestemt for en. Fra de store linjene til jobb og bosted, til de små tingene som hva man kan si og hvilke klær man skal ha på seg, hvor gal og kontrollerende vedkommende er avgjør hvor vant man er til å bare følge andres regler. Det å plutselig skulle ta regien selv er vanskelig. Plutselig skal man både lage reglene og sørge for at de overholdes. Kjempevanskelig! Denne sleit jeg fryktelig lenge med, for hva var «normalt»? Hvordan forholdt andre mennesker seg til dette? Hvordan forholdt andre seg til andre mennesker? Når man er vant til at man skal prate minst mulig med andre, og lever i en tro på at de hater deg uansett, så skal man plutselig forholde seg til dem likevel??? 

Det er ikke sikkert din erfaring er som min, men jeg tenker at det viktigste for deg er å få hjelp så du kommer deg videre. De nye ofrene hans må du faktisk bare la gå, du må komme deg unna og så langt unna som mulig. Og få hjelp til å skjønne hva som er feil, og få på plass en bedre tankegang som hjelper deg videre. Det går nemlig an å komme seg videre og få det ganske bra, selv om det gjerne virker umulig til tider 😊

Anonymkode: 06fbf...393

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

At du kan svare ts på denne måten viser hvor utrolig ignorant du er og i tillegg har fullstendig mangel på empati for andre mennesker som er i andre livssituasjoner enn deg. 

Anonymkode: 36d7b...caa

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

At du kan svare ts på denne måten viser hvor utrolig ignorant du er og i tillegg har fullstendig mangel på empati for andre mennesker som er i andre livssituasjoner enn deg. 

Personen er også svært heldig, som helt tydelig ikke har vært utsatt for sånne mennesker som x'en til TS.

Anonymkode: 407dc...1e5

• Liker 2
Skrevet
MacadamiaNut skrev (1 time siden):

Jeg synes du kan gjøre henne oppmerksom på psykopattrekkene hans og at hun kanskje burde tenke seg om en ekstra gang før hun selger huset sitt.

Kanskje anonymt, hvis fyren er skikkelig gal(?)

Det er ikke sikkert hun tar deg seriøst, eller tror på deg.. men da har du iallefall sådd et lite frø..

Ja , glør det anonymt . Vet om et offer for en sånn , fikk brev anonymt . Ikke ta kontakt med henne / han eller gi deg til kjenne . Han har allerede hjernevasket henne til å tro at HAN har en gal eks , å han viser nok henne alt du skriver . Ha NULL kontakt med han . Kontakt fastlege og be om henvisning til psykolog . Du er traumatisert . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Ja , glør det anonymt . Vet om et offer for en sånn , fikk brev anonymt . Ikke ta kontakt med henne / han eller gi deg til kjenne . Han har allerede hjernevasket henne til å tro at HAN har en gal eks , å han viser nok henne alt du skriver . Ha NULL kontakt med han . Kontakt fastlege og be om henvisning til psykolog . Du er traumatisert . 

Ts her: Ja, jeg føler meg traumatisert, det har vært utrolig mange dårlige  opplevelser der jeg har vært redd for livet også. Jeg har snakket med en annen som har oppllevd et forhold med en psykopat. Hun spurte meg ang barndommen min og kunne se at det har en sammenheng  med hvorfor jeg valgte å bli så lenge i dette forholdet. Fordi selv avvising og utrygghet og ikke føle seg god nok kan bli en avhengighet.   Og innimellom var han snill og latet som han brydde seg, følte små glimt av å bli elsket, så var det tilbake til dømming og rakke ned på meg. Så jeg måtte gå på nåler.   Jeg får helt vondt av denne nye jenten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke mangel på empati, det er mangel på kunnskaper innen psykiatri..

Anonymkode: c259d...640

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts, om det er deg som har opprettet en del tråder om denne mannen tidligere, så er traumebånd allerede nevnt. Finner mye bra stoff om dette på nettet. Anbefaler også denne boken på det varmeste:

https://www.ark.no/boker/Sanna-Sarromaa-Hvorfor-gikk-jeg-ikke-9788282262699?as_templateId=8746&gclid=EAIaIQobChMIuPn_65eC_gIVtUaRBR3QwwwoEAAYASAAEgLUj_D_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.dagbladet.no/bok/sanna-sarromaa-opplevde-psykisk-vold/78746980

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts, om det er deg som har opprettet en del tråder om denne mannen tidligere, så er traumebånd allerede nevnt. Finner mye bra stoff om dette på nettet. Anbefaler også denne boken på det varmeste:

https://www.ark.no/boker/Sanna-Sarromaa-Hvorfor-gikk-jeg-ikke-9788282262699?as_templateId=8746&gclid=EAIaIQobChMIuPn_65eC_gIVtUaRBR3QwwwoEAAYASAAEgLUj_D_BwE&gclsrc=aw.ds

https://www.dagbladet.no/bok/sanna-sarromaa-opplevde-psykisk-vold/78746980

TS HER:  ja jeg har en del tråder om han fra før. Har slitt lenge  Tusen takk for tips !

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS HER:  ja jeg har en del tråder om han fra før. Har slitt lenge  Tusen takk for tips !

Du kommer sikkert til å kjenne deg mye igjen i Sanna sin historie. Også hun opplevde at den psykisk  voldelige mannen dumpet henne først. Noe som bare forsterket besettelsen. I hvertfall i starten. Som hos deg.

Jeg har også kjent mye igjen og fikk forklaring på mye etter å ha lest den.

Og alle som stadig lurer på hvorfor så mange kvinner blir i destruktive forhold, får gode svar her.

Visste dere feks at det å være i en ustabil og krevende relasjon, gjør at hjernen skiller ut mer dopamin og oxytocin, noe som forsterker følelsen av forelskelse og avhengighet?

Det er nettopp dette traumebånd går ut på. Å være i et slikt forhold er som å være avhengig av et rusmiddel. Variasjonen mellom varme og kulde gjør offeret hekta på det destruktive forholdet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Håper du greier å blokkere han på some?

Det vil nok ta en stund, men etterhvert kommer du til å innse hvor deilig det er å være kvitt han.

Hun nye kommer nok neppe til å skjønne hva du advarer hun mot og kan reagere med sinne og vantro mot deg så det er ikke noe sjakktrekk å blande seg i det.

Har selv vært den som prøvde å advare hun nye mot en svært giftig mann. Hun tok meg overhodet ikke alvorlig.

Det er kjipt å være vitne til at det blir nye offer, men det beste er å ta avstand.

Håper du tar vare på deg selv nå ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...