AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Del Skrevet 29. mars 2023 Vurderer et nytt bur til katten som skal til veterinær denne uken. Noen som har kjøpt bur hos Rusta og er fornøyd? Tenkte på dette siden det har en reim til å ha over skulder når jeg bærer. (Sliter litt med smerte i arm). Men det er billig, så kanskje dårlig kvalitet… 🤔 https://www.rusta.com/no/no/transportveske-for-kjledyr-pet-club-p756015230101.aspx Anonymkode: b0406...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 29. mars 2023 #2 Del Skrevet 29. mars 2023 Ikke sett på den der, men den ser bedre ut enn en sammenleggbar jeg hadde for flere år siden. Vet ikke helt med å bruke reima over skulder med katten inni..? Hvorfor ikke kjøpe en liten vogn istedenfor? Det er ihvertfall noe jeg vurderer selv. Pga. tyngden, bedre plass, mer kos enn bur for katten.. men er kanskje dyrt? Har ikke sjekket pris. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Del Skrevet 29. mars 2023 Har den. Virker som den skal. Er fornøyd. Anonymkode: b612c...7b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Del Skrevet 29. mars 2023 Den er gull! Tåler mye, akkurat det buret vi bruker. Komfortabelt for katten. Anonymkode: eb679...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Del Skrevet 29. mars 2023 Sånn har jeg til mine katter. Funker helt fint. Og, har faktisk fått kommentarer på hvor fine folk synes de er Anonymkode: fef8b...bc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Del Skrevet 29. mars 2023 svartkatt skrev (1 minutt siden): Ikke sett på den der, men den ser bedre ut enn en sammenleggbar jeg hadde for flere år siden. Vet ikke helt med å bruke reima over skulder med katten inni..? Hvorfor ikke kjøpe en liten vogn istedenfor? Det er ihvertfall noe jeg vurderer selv. Pga. tyngden, bedre plass, mer kos enn bur for katten.. men er kanskje dyrt? Har ikke sjekket pris. Er ikke så lett med vogn hos veterinæren jeg går til… trapper og flere dører etc. Mulig det ikke er så lurt å bruke skulder reim, men tror likevel at den kan være bedre å bære. Det buret vi har fra før er litt vondt å ta av og på lokket på… Et bur jeg angrer på at jeg kjøpte 🙈 Anonymkode: b0406...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 29. mars 2023 #7 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke så lett med vogn hos veterinæren jeg går til… trapper og flere dører etc. Mulig det ikke er så lurt å bruke skulder reim, men tror likevel at den kan være bedre å bære. Det buret vi har fra før er litt vondt å ta av og på lokket på… Et bur jeg angrer på at jeg kjøpte 🙈 Anonymkode: b0406...5bc Skjønner. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har den. Virker som den skal. Er fornøyd. Anonymkode: b612c...7b1 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den er gull! Tåler mye, akkurat det buret vi bruker. Komfortabelt for katten. Anonymkode: eb679...722 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn har jeg til mine katter. Funker helt fint. Og, har faktisk fått kommentarer på hvor fine folk synes de er Anonymkode: fef8b...bc7 Høres ut som et bra kjøp da. 👍👍☺️ Nå har jeg ikke sett buret annet på bildet, men vil tro det er stort nok til voksen katt på mellom 5-6 kg. Drar innom Rusta i kveld. 😄 Anonymkode: b0406...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ut som et bra kjøp da. 👍👍☺️ Nå har jeg ikke sett buret annet på bildet, men vil tro det er stort nok til voksen katt på mellom 5-6 kg. Drar innom Rusta i kveld. 😄 Anonymkode: b0406...5bc Min er 6.5kg og det passer Anonymkode: b612c...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som et bra kjøp da. 👍👍☺️ Nå har jeg ikke sett buret annet på bildet, men vil tro det er stort nok til voksen katt på mellom 5-6 kg. Drar innom Rusta i kveld. 😄 Beste buret jeg har kjøpt, katten som bruker det veier 7,5kg Anonymkode: eb679...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Del Skrevet 29. mars 2023 De myke er ikke bra om du skal transportere katten i en bil. De gir null beskyttelse. Den er grei å bruke om du kun skal bære den hele veien. Anonymkode: 6f59c...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De myke er ikke bra om du skal transportere katten i en bil. De gir null beskyttelse. Den er grei å bruke om du kun skal bære den hele veien. Anonymkode: 6f59c...7bc Skal bruke den i bil, men buret kan kanskje sikres i bilen…? Det er sjelden katten skal til veterinær. Anonymkode: b0406...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal bruke den i bil, men buret kan kanskje sikres i bilen…? Det er sjelden katten skal til veterinær. Anonymkode: b0406...5bc Eller settes på gulv i bilen. Anonymkode: b0406...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #14 Del Skrevet 29. mars 2023 Det eneste som faktisk er sikkert i bil er kollisjonstestede bur, det har de færreste til kattene sine. Alt annet blir ødelagt veldig fort i en kollisjon. Anonymkode: 90674...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #15 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal bruke den i bil, men buret kan kanskje sikres i bilen…? Det er sjelden katten skal til veterinær. Anonymkode: b0406...5bc Bør nok bruke et bur som er i hardplast. Også sikre dette med bilbelte. Jeg har et mykt bur, ala det fra rusta men også et hardbur. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det eneste som faktisk er sikkert i bil er kollisjonstestede bur, det har de færreste til kattene sine. Alt annet blir ødelagt veldig fort i en kollisjon. Anonymkode: 90674...ba0 Nei, biler er såpass sikre nå til dags at biler blir sjeldent flatklemte. Det er viktig at katten har en viss beskyttelse samt at buret ikke kan flyge avgårde. Anonymkode: 6f59c...7bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #16 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bør nok bruke et bur som er i hardplast. Også sikre dette med bilbelte. Jeg har et mykt bur, ala det fra rusta men også et hardbur. Nei, biler er såpass sikre nå til dags at biler blir sjeldent flatklemte. Det er viktig at katten har en viss beskyttelse samt at buret ikke kan flyge avgårde. Anonymkode: 6f59c...7bc Er enig i det du skriver. Store krefter om en alvorlig ulykke skulle skje. Litt usikker på om hard plast beskytter så veldig mye bedre med mindre det er snakk om at buret får seg en skikkelig trøkk i en kollisjon. Verken kattebur i plast eller dette hos rusta er kollisjonssikkert, men mulig en noe bedre beskyttelse i plastbur. Uansett hvilket bur så er det viktig å sikre så det ikke flyr avgårde. Det gjør jeg alltid. Buret står kanskje tryggest på gulv i bil mellom setene. Vi har også hund, men bruker ikke bur pga angst hos hunden. Han sikres med med sikkerhetssele for hund som festes i isofix. Men klart, bur er det aller beste. Anonymkode: b0406...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 30. mars 2023 #17 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Høres ut som et bra kjøp da. 👍👍☺️ Nå har jeg ikke sett buret annet på bildet, men vil tro det er stort nok til voksen katt på mellom 5-6 kg. Drar innom Rusta i kveld. 😄 Anonymkode: b0406...5bc Jeg har hatt ett lignende til pus på 6-7 kg, ingen problem! Samme form, merke og pris, men ikke glidelås for å åpne siden. Men det var kun til han største jeg kunne bruke det, for det holdt ikke til yngre/mindre pus som ikke likte bur, og prøvde bryte seg ut. Største ligger helt i ro å titter rundt seg, og går inni bur var fri vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå