Gå til innhold

Hvor mange % av befolkningen må bli LGBT før du blir bekymret ? 21% Av GenZ pdd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til de som ikke vet hva bokstavsuppen betyr så er det Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender

Ifølge gallup er det  21% av GenZ som nå anser seg selv som LGBT i USA. Altså har du 5 unge voksne i et rom, vil 1 av de 5 være det vi i gamle dager kalte "homofil" men som nå til dags har mange forskjellige undergrupper og navn.

Et problem her er at det er ikke nødvendigvis slik at folk finner ut av sånne ting på egenhånd. Om en ser på religion f.eks så kan en ofte få nær 100% av befolkning til å tro på en bestemt gud, om alt i samfunnet innretter seg på at det er sånn en skal være og DEN guden er rett. Så rent teoretisk sett burde det samme kunne gå for LGBT greiene. Hvis jeg kan lures til å tro på Allah i himmelen, pga en bok sier så, hvorfor kan jeg ikke lures til å tro jeg er LGBT ?

Hvor går din grense for når du vil mistenke at samfunnet har pushet for langt i den retningen, må 50% av kidsa bli LGBT ? Er 21% allerede mistenkelig høyt så varsellampene bør blinke? Hva mener dere er grensa for hva en naturlig % andel vil være om en ikke indoktrinerer kidsa. Hvor mange folk er "homofile" fra naturens side mener du ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 84a70...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til de som ikke vet hva bokstavsuppen betyr så er det Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender

Ifølge gallup er det  21% av GenZ som nå anser seg selv som LGBT i USA. Altså har du 5 unge voksne i et rom, vil 1 av de 5 være det vi i gamle dager kalte "homofil" men som nå til dags har mange forskjellige undergrupper og navn.

Et problem her er at det er ikke nødvendigvis slik at folk finner ut av sånne ting på egenhånd. Om en ser på religion f.eks så kan en ofte få nær 100% av befolkning til å tro på en bestemt gud, om alt i samfunnet innretter seg på at det er sånn en skal være og DEN guden er rett. Så rent teoretisk sett burde det samme kunne gå for LGBT greiene. Hvis jeg kan lures til å tro på Allah i himmelen, pga en bok sier så, hvorfor kan jeg ikke lures til å tro jeg er LGBT ?

Hvor går din grense for når du vil mistenke at samfunnet har pushet for langt i den retningen, må 50% av kidsa bli LGBT ? Er 21% allerede mistenkelig høyt så varsellampene bør blinke? Hva mener dere er grensa for hva en naturlig % andel vil være om en ikke indoktrinerer kidsa. Hvor mange folk er "homofile" fra naturens side mener du ?

Kjør debatt !

Anonymkode: 84a70...b8b

Selv om objektivt ikke faller inn under LGBT så vil det for mange være ønskelig å tilhøre en unik gruppering.
I enkelte miljø er dette nå blitt en priviligert gruppe med egne rettigheter som kan diktere stor del av den offentlige diskursen.

Skrevet

Jeg har 0 problemer med at 100% av befolkningen er LGBT. Tror de fleste egentlig er et sted på biseksuell-skalaen uansett. Og jeg anser det som viktigere at folk er trofaste enn HVEM de er trofaste mot. Barn får man uansett hvis man vil det, med dagens teknologi.

• Liker 7
Skrevet

Hva skal jeg bekymre meg for? At jeg som heterofil ikke skal finne meg en annen heterofil person å være i forhold med? At det skal fødes for få barn, fordi det er få i streite forhold? Hvilke skadelige konsekvenser har det at en stor andel av befolkningen er LHBT+?

Jeg sliter med å se at dette er et problem, så opplys meg gjerne om hvorfor det er problematisk. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Husk at bare 20% av kvinner og 50% av menn er heterofile. Det er undersøkt gjennom spørreskjemaer. Alle som liker et kjønn bedre enn et annet, men KAN være med samme kjønn er bi. Streite har alltid vært en minoritet selv om det ikke virker sånn. Det skyldes at samfunnet har bygd opp om å leve streite liv.

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke noen problemer med hva andre definerer seg som. De må gjerne bli LGBT hele gjengen for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt på skolen og andre steder at ca 20% av alle har en stor tiltrekning mot samme kjønn fra tidlig 1980-tall. 

Jeg har også visst fra tidlig at prøverør er et alternativ, med et mer utvidet tilbud i utland, og nå også med nesten tilsvarende tilbud i Norge. 

Hva bør jeg være bekymret for? Om jeg ikke finner en som ikke er tiltrukket av det samme som meg? Eller å ikke få barn? 

Anonymkode: daee2...3c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror at minst 20% av befolkningen går under denne betegnelsen NATURLIG.

Det er bare først nå at vi er kommet ganske nærme at alle som ikke er hetero eller cis innrømmer det både for seg selv, og ikke minst for andre.

Skrevet

Med voksende aksept kommer også flere frem. Både det å være skeiv og den endrede statistikken er naturlig. Det er ingenting å bekymre seg for, jeg tror ikke det er noen faktisk endring her. Selv om statistikken ikke reflekterer det har nok tallene egentlig alltid vært likt, det er bare flere som er åpne. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke et tall. Skjønner ikke hva jeg skal bekymre meg over her? At det blir færre potensielle partnere for meg selv?

Anonymkode: e8e79...08d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...