AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Ble dumpet for snart 3 mnd siden. Avstandsforhold på 6 mnd ca. Eksen har kommet med en lang forklaring på hvorfor han gjorde det slutt, virkelig brukt tid på å forklare, svart på spørsmål jeg har hatt osv. Vi har hatt lite kontakt etter bruddet. Han ønsket at vi kunne fortsette kontakten som venner, noe jeg har trengt tid til å fordøye. Her en dag følte jeg meg klar til å gjenoppta kontakten med han, og la han til på en SoMe plattform igjen. Oppdaterte han om en jobb-prosess jeg er i for tiden, for å ikke gi «feil inntrykk». Han hadde jo tidligere uttrykt at han ønsket å høre fra meg hvordan det går på sikt. Han svarer og er «på» når jeg tar kontakt, men initierer ikke selv. Svarene er «så bra, og lykke til med det 🤩» osv. korte, og lukket for videre samtale. Jeg tok opp med han hva jeg følte på «at han ikke virket særlig hypp på kontakt, og at jeg ønsker han gir beskjed isåfall så trekker jeg meg tilbake. Sa også at jeg ønsker vi kan slappe av rundt hverandre, og kun ønsket gjensidig vennskap med noen som vil det samme». Han svarer at alt er ok og at jeg ikke skal bekymre meg. Jeg tar opp at svarene hans tilsier noe annet - for at han skal føle det trygt å være åpen. Han svarer at han ser at svarene er «korte», men at han ikke er frisk og drev å fikk barnet i seng og at det passet litt dårlig nå. Og det er det siste svaret og handlingen som er utrolig merkelig. Han har ikke åpnet den siste snappen jeg sendte som svar på den ovenfor. Totalt ignoranse. Helt uvant han. Derfor lurer jeg på, om dette med vennskap bare var noe han sa for å være hyggelig? Og når det kommer til saken så tør han ikke være ærlig, fordi han er redd for å såre meg?! Vel dette sårer mer.. Anonymkode: 1e351...705
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Tror han sa det for å være hyggelig. Ganske åpenbart at han ikke ønsker videre kontakt, å ikke åpne snap er et bevisst valg. Anonymkode: c20cd...859 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 Jeg er enig i at det er åpenbart at han syns det blir rart å ha kontakt og være venner, prøver å unngå det men ikke vil være en dust mot deg så han føler seg forpliktet til å svare hyggelig og ikke såre deg enda mere enn utgangspunktet. Anonymkode: 8ba1d...9c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Det med å være venner er en god tanke, men den funker ikke i praksis. Kanskje etter noen år kan man ha litt høflig kontakt, men Venner, nei, og etter uker eller måneder, nei. Enten sier man det for å være hyggelig, eller så sier man det fordi man liker ideen om det. Det er tydelig at du tolker og legger mye mer i hans kommunikasjon enn du ville gjort i et vanlig vennskap. Ikke gjør deg selv vondt ❤️ Anonymkode: e113a...ca5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå