Gå til innhold

Jeg er så inn i helvete lei, kjæresten legger alt over på meg når svigers er innom.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dekke på, sette på kaffe, orde kakefat/eller fylle i skåler med litt godt, og ikke minst holde samtalen gående for å unngå mega klein stillhet.(Han er stille av seg) Dette provoserer meg. Det er da for faen hans foreldre? Snakk med de! Jeg har ikke stort mye å snakke med de om skal jeg være helt ærlig. Har prøvd å ta dette opp med han, men han fniser det bare bort og sier jeg overreagerer. De kommer senere i dag og jeg med mens smerter herfra til helvete og har en skikkelig dritt dag i tillegg er faktisk redd for å eksplodere. Ja, såpass ærlig skal jeg være..😂🙇‍♀️  kommer selvfølgelig ikke til å skje. Noen andre? 

Anonymkode: 98f7c...08d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende at de er en sånn familie som ikke synes stillhet er så pinlig? Kan det også hende at du stiller høyere krav til bevertning enn ham og at det er derfor det blir en skjevfordeling? Som du sier, det er for faen hans foreldre, bare la det være?

Anonymkode: e37b8...72e

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke et problem her etter jeg satte ned foten. Han ordner og varter opp egen familie nå. Dvs, nå er de svært sjelden her. Deilig. 

Anonymkode: 43f37...9f6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dekke på, sette på kaffe, orde kakefat/eller fylle i skåler med litt godt, og ikke minst holde samtalen gående for å unngå mega klein stillhet.(Han er stille av seg) Dette provoserer meg. Det er da for faen hans foreldre? Snakk med de! Jeg har ikke stort mye å snakke med de om skal jeg være helt ærlig. Har prøvd å ta dette opp med han, men han fniser det bare bort og sier jeg overreagerer. De kommer senere i dag og jeg med mens smerter herfra til helvete og har en skikkelig dritt dag i tillegg er faktisk redd for å eksplodere. Ja, såpass ærlig skal jeg være..😂🙇‍♀️  kommer selvfølgelig ikke til å skje. Noen andre? 

lag planer. Stikk til en venninne

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det hende at de er en sånn familie som ikke synes stillhet er så pinlig? Kan det også hende at du stiller høyere krav til bevertning enn ham og at det er derfor det blir en skjevfordeling? Som du sier, det er for faen hans foreldre, bare la det være?

Jeg vet ikke, men skravla hos foreldrene hans går og går i et sett, de drar opp ting om om folk jeg ikke aner hvem er, jeg jatter som oftest bare med for å være hyggelig. Steller ikke i stand så mye, litt kjeks på et fat og dekker på fat og kopper. 

AnonymBruker
Skrevet

Du forteller han at du ikke er i form i dag, og at han må handle inn, evt rydde, dekke på, ordne det som skal serveres, servere, rydde av og underholde besøket. Også gjør du ikke noe mer, kanskje han da ser hva du faktisk gjør?

Anonymkode: fff1e...055

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke, men skravla hos foreldrene hans går og går i et sett, de drar opp ting om om folk jeg ikke aner hvem er, jeg jatter som oftest bare med for å være hyggelig. Steller ikke i stand så mye, litt kjeks på et fat og dekker på fat og kopper. 

Du er irritert over litt kjeks på et fat og det å sette på kaffetrakteren? Har du vurdert et mellommåltid? 

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jada. Jeg stresset med å rydde etter jobb fordi foreldrene hans kom innom. Han var jo helt chill, "for det var jo ikke et problem ". Så kom svigermor og bemerket hvor evntuelt lite rene vinduene var, og at lot liksom blikket gli over hvis noe ikke var helt topp. 😅 Det fikk jo ikke han med seg. 

Det var noen år siden nå, og da vi hadde mer stress med småbarn og stressende jobber. Nå er det alltid rent og ryddig uansett, så det er jo ikke noe stress. Jeg pleier å ta meg en dusj like før de kommer, slik at han må sette på kaffe og dekke opp. Jeg gjør bare mine ting, så dukker jeg opp 15 minutter etter at de har satt seg ned og drikker kaffe med dem. 

Det er ikke så nødvendig lenger nå da. Han har blitt eldre og disker fint opp selv NÅ. Men det tok noen år...

...man lærer seg noen teknikker. 

Anonymkode: 21541...b52

• Liker 3
Skrevet

Men hvorfor styrer du med dette?

Jeg hadde sagt at jeg var syk og så hadde jeg holdt sengen når de kom. Er du dårlig så er du dårlig.

Og videre hadde jeg sluttet å ta ansvar for alt, så blir det som det blir. F.eks. kan du dra til en venninne før besøk neste gang. Så blir du litt forsinket til besøket ditt har kommet og det blir tydelig at mannen din ikke har gjort noe og det faller ikke på deg. For vi vet alle at det med stor sannsynlighet er kvinnen som får skråblikket hvis oppvartningen av et selskap ikke er bra nok.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

mannen her var slik, foreldrene kom gjerne over lengre tid osv pga veldig lang reisevei og jeg var den som ordnet ut, tok de med og så på museum, severdigheter osv osv osv helt til jeg en dag  fikk nok og sa at når de kommer så drar jeg til xx på langweekend - de kommer tirsdag og jeg drar Torsdag til Mandag, de reiser igjen Onsdag så du får finne på ting å fylle tiden med selv.. 
So be it - han og faren hadde ryddet naustet og garajseloftet, moren hadde laget all maten de dagene og ordnet inne (jeg fant ikke igjen ting i uker etterpå i skuffer og skap) og de hadde i grunnen bare gjort det han syns var ting som skulle gjøres :P og etter det sluttet jeg legge planer, når de kommer nå er det hans ansvar å underholde.. 

Anonymkode: 619ef...ab4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de faktisk liker å sitte i fred og ro, uten å absolutt måtte snakke om ett eller annet hele tiden? :nisse:

Enkelte folk er jo selvfølgelig sånn også...  

Anonymkode: 63b8c...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

mannen her var slik, foreldrene kom gjerne over lengre tid osv pga veldig lang reisevei og jeg var den som ordnet ut, tok de med og så på museum, severdigheter osv osv osv helt til jeg en dag  fikk nok og sa at når de kommer så drar jeg til xx på langweekend - de kommer tirsdag og jeg drar Torsdag til Mandag, de reiser igjen Onsdag så du får finne på ting å fylle tiden med selv.. 
So be it - han og faren hadde ryddet naustet og garajseloftet, moren hadde laget all maten de dagene og ordnet inne (jeg fant ikke igjen ting i uker etterpå i skuffer og skap) og de hadde i grunnen bare gjort det han syns var ting som skulle gjøres :P og etter det sluttet jeg legge planer, når de kommer nå er det hans ansvar å underholde.. 

Anonymkode: 619ef...ab4

Så greit da! 😄 Han var jo mye bedre på dette enn deg :P 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke så vanskelig, trakte kaffe og sette frem noe kjeks osv. Hvis en vet på forhånd at noen kommer innom så er det jo bare å planlegge litt, bake en kake, ta en kjapp runde med støvsuger osv. Du skriver at de kommer senere i dag, så han vet at de kommer på besøk, gjør han ingen forbredelser?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... Er du sammen med min eks? :ler:

Var sånn hos oss også, han dro gjerne på fylla dagen før han hadde invitert dem hjem på middag. Så stod jeg med alt. Jeg sluttet så klart å ordne til etter en stund, så han tok over selv med litt dårlig resultat, og da skyldte han på meg. :ler: For det kom jo kommentarer på at det ikke var bra.

Ofte satte han seg med en blad eller la seg på sofaen når vi enten var der eller de kom til oss. Godt han er en eks!!

Anonymkode: d496a...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svigerdøtre…de vil ha mannen, men avskyr foreldrene hans 🙄

Anonymkode: 8ea1c...7b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svigerdøtre…de vil ha mannen, men avskyr foreldrene hans 🙄

Anonymkode: 8ea1c...7b0

Det er vel mer det at man ikke vil ha ansvaret for alt hele tiden. Det er jo å forvente at mannen kan rydde, vaske, dekke opp og ordne med sine foreldre?

Svigermødre og fedre er vel heller ikke alltid de beste siden så mange føler at de får skylden hvis ikke alt er på G- hjemme hos dem. Ikke gullgutten til mor, men DE blir utpekt som et problem. 

Hva er det med mødre og deres sønner dessuten? Hvor kommer alle disse irriterende mennene som ikke fungerer fra?? Har foreldrene fullammet dem til de er 20, eller hva er greia?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Rett før de kommer på besøk... Si at du har så menssmerter, er kvalm og har sånn hodepine at du må gå å legge deg en times tid, men at du skal komme ut i stua lenge før dem drar. :) Så får han ordne alt og stå for snakkingen alene en god stund ;) 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

La være å gjøre det for han. Er du dårlig, gå å legg deg i senga. Hvis du gjør alt hver gang, så trenger ikke han anstrenge seg.

Angående prating, så er man som man er, og du må jo ikke dra samtalen hele tiden. Det er ikke ditt ansvar å underholde. Du trenger heller ikke være hjemme hver gang.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har en ordning at når mitt besøk kommer så er det mitt ansvar og vaske, stelle i stand og være vert. Når hans besøk kommer så er det hans ansvar, funker fint :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begriper ikke damer som klager på at menn "legger alt over på dem" - også GJØR de det! Slutt å lek martyr!

Si fra at du er dårlig og at du ikke vil kunne stelle i stand noe i dag. Også går du og legger deg og hviler.

Anonymkode: 27a10...83e

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...