Gå til innhold

Lure valpen til å drikke vann?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Valpen får oppbløtt for, og i tillegg kulturmelk. Men han bryr seg ikke om å drikke vann, og jeg vil gjerne få vridd interessen i riktig retning, jo før, jo heller. Han drakk Bonaqua med stor iver, men det er jo ikke akkurat hundedrikke :ler:

Noen tips? Nå skal jeg prøve med noen bittesmå knekkebrødbiter oppi vannet, for han er skikkelig glups på alt spiselig.

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/166807-lure-valpen-til-%C3%A5-drikke-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Gjesta
Vil vel også tro at valpen får i seg brukbart med væske hvis den kun får oppbløtt for?

Jeg er mest redd for overgangen til ikke-oppbløtt for. Når enn det måtte finne sted. Sannsynligvis ikke på lenge enda, men jeg vil jo gi Minimonsteret gode vaner. :)

Jeg er mest redd for overgangen til ikke-oppbløtt for. Når enn det måtte finne sted. Sannsynligvis ikke på lenge enda, men jeg vil jo gi Minimonsteret gode vaner. :)

Hvorfor slutte med oppbløtt for?

Hvis du bløter opp fòret rekker hunden å fordøye alle nøringsstoffene før det kommer ut i den andre enden. Det trenger ikke engang å være helt oppbløtt, bare litt.

Annonse

• 2 uker senere...

Jeg har faktisk aldri hørt om at man må "lære" valpen til å drikke vann. Dette regulerer den vel selv? :overrasket:

Mine hunder drakk også lite vann når de var valper og fikk oppbløtt for. Det er helt normalt siden de får det meste av den væsken de trenger gjennom foret.

Når du skal gå over til tørrfor som ikke er oppbløtt er det lurt å gjøre det gradvis; først bare en liten del tørt, så litt mer for hver dag. Det har fungert bra for oss.

Lykke til med "valpetilværelsen" ellers, det er en herlig tid!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...