AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Skal selge en eiendom der jeg har fått gjort en del av fagfolk. Siden markedet er som det er regner jeg ikke med å tjene noe, men trenger jeg ny takst? Et sidespørsmål. Jeg skatter til kommunen, må jeg også skatte til staten? Anonymkode: 6e6cc...249
Taluno Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Er taksten gjort etter alt arbeidet er ferdigstilt? Og når er taksten fra? Det er forskjell på om du fikk den i desember eller januar i fjor... Det sies at de er gyldig ca 6 måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 Taluno skrev (10 minutter siden): Er taksten gjort etter alt arbeidet er ferdigstilt? Og når er taksten fra? Det er forskjell på om du fikk den i desember eller januar i fjor... Det sies at de er gyldig ca 6 måneder. Taksten er over ett år gammel, og tatt før arbeidet er gjort. Må jeg ha takst for å selge hvis jeg selger med tap? ts Anonymkode: 6e6cc...249
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Taksten er over ett år gammel, og tatt før arbeidet er gjort. Må jeg ha takst for å selge hvis jeg selger med tap? ts Anonymkode: 6e6cc...249 En takstrapport er gyldig i 12 mnd, så ja. Du trenger en ny. Anonymkode: 4c4ee...b05
Taluno Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Taksten er over ett år gammel, og tatt før arbeidet er gjort. Må jeg ha takst for å selge hvis jeg selger med tap? ts Anonymkode: 6e6cc...249 En takst som er gjort før arbeid vil jo være helt misvisende... Er det slik at du ønsker selge med mest mulig tap? For det er jo det du gjør, om du velger bruke en takst som sier at boligen er i dårligere stand enn den er...
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 For å svare på sidespørsmålet, ja, vi betaler skatt både til stat og kommune her i landet. Anonymkode: 27d12...c4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå