AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Hei! Har tatt en positiv graviditetstest. Har barn på 1,5 år og 3 år. Gikk ifra bf i november. Møtte en mann da som jeg har holdt på med siden. Vurderer abort som mest fornuftige løsning her, selv om jeg vil ha flere barn. Han er ikke klar, vi har ikke møtt hverandres familier. Han har møtt barna noen få ganger og det har gått veldig fint. Noen formeninger? Fordeler/ulemper? Synes dette er veldig tungt. Jeg har aldri hatt det slik som med han med noen andre, han er min beste venn. Noen som har vært i samme situasjon, og hvordan har mannen evt reagert på å få dette formidlet, med utfall at man gjennomgår svangerskapet eller at man tar abort? Har ikke fortalt det til han enda. Anonymkode: 7eee2...8bd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 Har ikke vært i samme situasjon, men jeg hadde valgt abort om det var meg som var i en sånn situasjon. Du har to barn ganske tett i alder og en mann du nettopp har møtt. Det er fortsatt mulig for deg å få flere barn siden, men for meg virker det ikke som veldig ideelt å få barn nå. Anonymkode: d9861...f2a 14
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke vært i samme situasjon, men jeg hadde valgt abort om det var meg som var i en sånn situasjon. Du har to barn ganske tett i alder og en mann du nettopp har møtt. Det er fortsatt mulig for deg å få flere barn siden, men for meg virker det ikke som veldig ideelt å få barn nå. Anonymkode: d9861...f2a Takk for svar! Ja, jeg tenker det samme. Er redd for hvordan han skal reagere. Han har vært litt stressa de siste dagene og vært usikker på oss i tillegg. Er veldig redd for at å fortelle han dette kan velte lasset så han forlater men da hadde han nok sikkert gjort det på et tidspunkt allikevel Anonymkode: 7eee2...8bd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar! Ja, jeg tenker det samme. Er redd for hvordan han skal reagere. Han har vært litt stressa de siste dagene og vært usikker på oss i tillegg. Er veldig redd for at å fortelle han dette kan velte lasset så han forlater men da hadde han nok sikkert gjort det på et tidspunkt allikevel Anonymkode: 7eee2...8bd Det er ikke sikkert han går uansett, det kan være bare en liten usikkerhet som går over etterhvert. Det kan nok hende at en graviditet kan skremme han. Eller det kan få han til å bli. Du kjenner jo han best. Jeg vet bare med meg selv at jeg hadde valgt å ta det bort og hadde du vært ei venninne som satt i sofaen hos meg for råd så hadde jeg nok gitt deg det samme rådet. Anonymkode: d9861...f2a
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Sannsynligheten for at du blir alenemor til tre små er svært stor om du beholder. Leser nå at han mannen tviler på forholdet deres, så du må nesten velge å være alenemor til 3 eller 2. Anonymkode: d1a5b...1e7 1
Tøvftta Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Jeg hadde nok valgt abort i en slik situasjon. Men til syvende og sist er det jo mest opp til deg selv. Hvordan hadde du taklet å være med 3 kontra 2. Har du økonomi til en liten baby til. Hvordan hadde det blitt med tid? Bare du vet hva som er mest riktig. Lykke til, håper ny daten ikke blir helt fortvilet og at ting ordner seg.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 Her hadde eg valgt abort. Du har to andre relativt små barn som du skal sette først, og disse to skal du ta vare på og ta med i beregningen når dette valget skal taes. De to du allerede har kommer nok til å få en mye bedre oppvekst, hvis det bare er dere tre. Sannsynligheten er stor for at du blir alenemor, og du viser allerede store tendenser til å ikke se hva som er det beste for barna dine - så sannsynligheten er også stor for at barnevernet kan bli innblandet. Sett dine egne følelser til side. Du har to barn du allerede har og som du må sette først. Anonymkode: 8fa83...213 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 Her må du nesten vurdere hva du selv klarer. Klarer du 3 så små og tette barn alene? Klarer du ansvaret for 3 små alene i tillegg til jobben din? Anonymkode: bb73e...59b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 Jeg hadde valgt abort da det er såpass tidlig i relasjonen og ingen garantier for at dere holder sammen om et år eller tre. Han ønsker heller ikke barn så da blir du stående med alt arbeidet selv. Du behøver ikke si noe til han om graviditeten om du tar abort. Det er din sak. Jeg sa til min ekssamboer at jeg var gravid og ville ta abort og han var enig, men han støttet meg ikke noe gjennom prosessen så det føltes værre å oppleve at han brydde seg så lite i forhold til å bare gjennomføre alene som jeg hadde gjort en gang tidligere. Anonymkode: 03fdb...d08 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #10 Skrevet 29. mars 2023 Jeg hadde snakket med kjæresten og tatt avgjørelse utifra hva han sier. Selv ville jeg beholdt, men det er mitt personlige valg, og ingen her vet hva som er best for deg og dine. Anonymkode: a3980...6d3 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #11 Skrevet 29. mars 2023 Snakk med mannen din. Hvis han allerede er på vei ut døra. Er det stor sjanse for at du ender som alene mor til tre med to ulike fedre. Jeg hadde tatt abort. Anonymkode: 9d976...3e2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #12 Skrevet 29. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Har tatt en positiv graviditetstest. Har barn på 1,5 år og 3 år. Gikk ifra bf i november. Møtte en mann da som jeg har holdt på med siden. Vurderer abort som mest fornuftige løsning her, selv om jeg vil ha flere barn. Han er ikke klar, vi har ikke møtt hverandres familier. Han har møtt barna noen få ganger og det har gått veldig fint. Noen formeninger? Fordeler/ulemper? Synes dette er veldig tungt. Jeg har aldri hatt det slik som med han med noen andre, han er min beste venn. Noen som har vært i samme situasjon, og hvordan har mannen evt reagert på å få dette formidlet, med utfall at man gjennomgår svangerskapet eller at man tar abort? Har ikke fortalt det til han enda. Anonymkode: 7eee2...8bd Jeg ville tatt abort, det er altfor tidlig å få et nytt barn med en nesten fremmed mann som knapt kjenner barna dine. Er din forrige kjæreste far til begge dine barn? Reagerer litt på at etter å ha kjent en mann i noen måneder skriver at han er din bestevenn, det virker veldig umodent og går veldig fort frem. Anonymkode: 60e10...6d8 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #13 Skrevet 30. mars 2023 Hha, jøss! Ts her. Her var det utrolig mye rart! Alt ifra involvering av barnevern. Ingen former for omsorgssvikt i hjemmet mitt fordi den nye mannen har møtt barna som en venn et par ganger når han har vært innom og hjulpet oss med ting og tang/etter barna er lagt så ingen fare. Man må da kunne ha venner som treffer barna nå og da uten at man skal meldes til barnevernet. Forøvrig ble vi kjent som venner for ett år siden og han har vært den av vennene mine jeg har hatt mest kontakt med siden. Da jeg gikk fra bf hadde det allerede vært over lenge, og ting utviklet seg raskt med min nye venn i livet. At man kan få seg en ny bestevenn på ett år vil jeg ikke si er umodent eller lite reflektert, det bare er sånn, om man er romantisk involvert eller ikke. Heeeerregud så mye idioti og mammapoliti man finner her inne. Aldri skrevet her før og blir aldri å skrive igjen😂 Anonymkode: 7eee2...8bd 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #14 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har ikke vært i samme situasjon, men jeg hadde valgt abort om det var meg som var i en sånn situasjon. Du har to barn ganske tett i alder og en mann du nettopp har møtt. Det er fortsatt mulig for deg å få flere barn siden, men for meg virker det ikke som veldig ideelt å få barn nå. Anonymkode: d9861...f2a Tenker det samme som deg. Men samtidig, rs sin kropp og hennes valg, ikke mannen sin. Personlig hadde jeg tatt abort i din situasjon, men vi er forskjellige og har heldigvis fri vilje. Anonymkode: 02890...f16
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #15 Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hha, jøss! Ts her. Her var det utrolig mye rart! Alt ifra involvering av barnevern. Ingen former for omsorgssvikt i hjemmet mitt fordi den nye mannen har møtt barna som en venn et par ganger når han har vært innom og hjulpet oss med ting og tang/etter barna er lagt så ingen fare. Man må da kunne ha venner som treffer barna nå og da uten at man skal meldes til barnevernet. Forøvrig ble vi kjent som venner for ett år siden og han har vært den av vennene mine jeg har hatt mest kontakt med siden. Da jeg gikk fra bf hadde det allerede vært over lenge, og ting utviklet seg raskt med min nye venn i livet. At man kan få seg en ny bestevenn på ett år vil jeg ikke si er umodent eller lite reflektert, det bare er sånn, om man er romantisk involvert eller ikke. Heeeerregud så mye idioti og mammapoliti man finner her inne. Aldri skrevet her før og blir aldri å skrive igjen😂 Anonymkode: 7eee2...8bd Kommer jo mye tilleggsinfo i dette innlegget du ikke nevnte i det første da. Er ikke mer en 4 mnd siden november. Så ikke rart folk lurer, man går jo ut i fra at det var da dere møttes. Jeg tror jeg hadde tatt abort i en lignende situasjon. Du har allerede to tette, og det å skulle lage en ny familie med denne mannen, også få ett søsken til til barna om bare 8 mnd, tror det blir for heftig for båre dere voksne og barna dine. Anonymkode: 798d9...525 4
Nymerïa Skrevet 30. mars 2023 #16 Skrevet 30. mars 2023 Jeg hadde tatt abort av hensyn til barna jeg allerede hadde. Han nye hadde kommet i annen rekke.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #17 Skrevet 30. mars 2023 Behold hvis du uansett har lyst på flere barn og har overskudd og nettverk til 3 tette barn og økonomi til det (inkl barnebidrag). Man vet aldri om man forblir sammen men barna har man for alltid. Anonymkode: bcad8...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #18 Skrevet 30. mars 2023 Den lille ville vært viktigere for meg enn en mann. Om du vil ha, og han ikke, og du derfor velger abort.. Hvordan vil du føle det ovenfor han dagen du skulle hatt termin, datoen den lille skulle fylt år? Ikke ta abort kun for hans del i hvertfall. Det gjorde jeg for min eks. Ble ufattelig tungt, og endte derfor med brudd. Så ble sittende igjen uten baby og kjæreste. Anonymkode: dbfaf...4c5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #19 Skrevet 30. mars 2023 For en overraskelse: alle i tråden råder til abort 🙄🙄 snakker om å ta hensyn til barna, men det barnet i magen er jo og et barn som er hennes. Som må tas hensyn til. Det er og et liv. Anonymkode: 17342...f47 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #20 Skrevet 30. mars 2023 Jeg har væst i en lignende situasjon som din. Valgte abort da... Fortalte han det, og sa at han støttet meg uansett hvilket valg jeh tok. Senere ble vi samboere og gift, og fikk 2 flotte barn sammen. Stol på magefølelsen din. Ikke la noen overtale deg til noe du ikke vil. Klem❤️ Anonymkode: d31ff...122 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå