Gå til innhold

Kan brud bli sint pga kjole fargevalg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis fargene er lik de på bildet ville jeg ikke reagert. 

Lys lys hadde jeg unngått. Men ikke rød eller svart (med mindre det var på sommeren) 

Anonymkode: 56561...2bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrot skrev (2 minutter siden):

så hva var poenget med å lage tråden? Hvis du både hadde fått råd fra venninnen din, og fått svar fra bruden - OG bestmt deg for å ikke velde de lyse fargene...? 
Jeg syns det er helt innenfor at man legger noen føringer for kjolefarger osv på sin bryllupsdag og regner med de aller fleste vilel reagert tilsvarende om rollene ble snudd om.. 

Ts her igjen
La meg sitere det jeg skrev, da noen tydeligvis ikke har lest hele innlegget mitt.
Har venninna mi rett? Burde jeg bare velge noe mørkt for å være safe? Visste ikke at dette var en greie engang. Er dette oppriktig en slags uskreven regel?"
Dette var spørsmålet, beklager for at det ikke var tydelig nok for deg. :)

Anonymkode: 9f9b5...13e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke velge en mørk farge, men du bør velge noe som åpenbart ikke kan forveksles med hvitt. 

Jeg tenker at en lyseblå som er tydelig blå, er innenfor, men at en lyseblå som er mer i retning av "hvit med blåskjær" ikke er innenfor. 

Beige bør være ordentlig farget, slik at den ikke er i retning hvit med litt brun-pigment. 
Husk at mange brudekjoler ofte ikke er kritthvite, men har gultoner/bruntoner. 

Tipper bruden ble litt snurt bare for at du vurderte noe som kunne være "for lyst". Vil anta hun ikke har sett de aktuelle kjolene.

Anonymkode: 8aa71...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk farge er feil i sommerbrullyp.

Kjolene på bildet er innafor.

Unngå hvitt, det ligner bruden. Unngå rødt, da har du ligget med brudgommen. (Men en rød kjole KAN godkjennes på forhånd av bruden)

Unngå bare skuldre i kirken (sjal, jakke), og sandaler med åpen tå.

Unngå for kort kjole, og/eller for mye utringning.

Sort er alltid feil.

Anonymkode: 77463...abd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts her igjen
La meg sitere det jeg skrev, da noen tydeligvis ikke har lest hele innlegget mitt.
Har venninna mi rett? Burde jeg bare velge noe mørkt for å være safe? Visste ikke at dette var en greie engang. Er dette oppriktig en slags uskreven regel?"
Dette var spørsmålet, beklager for at det ikke var tydelig nok for deg. :)

Jøss, tydelig nok for meg? Det var del du som ikke syns svarene di fikk fra venninnen din og bruden var tydelige nok? 

😄 tenker du kanskje skal trekke pusten litt og ikke hisse deg opp så fælt over en kjole og etikette som du har gått glipp av.. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei fine folk.

Jeg har blitt invitert i et bryllup i sommer. Har gledet meg veldig og er veldig spent på dagen, det er en familievenn som skal gifte seg. I den anledning har jeg vært på kjole-shopping med en venninne nylig, for å finne en kjole jeg kan ha på meg. Fant frem to skikkelig fine kjoler, som jeg ville prøve. Det er en lys beige kjole, og den andre er helt lik, bare lyseblå.

Venninna mi mente jeg burde gå for noe annet, da hun mener det ikke er hyggelig gjort mot bruden, fordi fargene ligner for mye på hvit (?)... Jeg er ikke så glad i mørke farger, for mye mønster osv. Og har virkelig lyst på en av kjolene jeg forelsket meg i. Jeg spurte bruden direkte hva hun synes, og hun virket som hun synes det ikke var helt innafor, for hun svarte litt passiv aggressivt, men sa det var greit så lenge den ikke var hvit. Så skjønte at hun ikke var helt for det, men sa at det var greit..?

Men nå er jeg usikker og er redd for å fornærme bruden. Har venninna mi rett? Burde jeg bare velge noe mørkt for å være safe? Visste ikke at dette var en greie engang. Er dette oppriktig en slags uskreven regel?

lyseblått er innafor, det MÅ ikke være en mørk farge. Men, ja, det er en uskreven regel å ikke ha en kjole som kan forveksles med en brudekjole, og det kan jo være en risiko med beige.

Anonymkode: 7ba02...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mørk farge er feil i sommerbrullyp.

Kjolene på bildet er innafor.

Unngå hvitt, det ligner bruden. Unngå rødt, da har du ligget med brudgommen. (Men en rød kjole KAN godkjennes på forhånd av bruden)

Unngå bare skuldre i kirken (sjal, jakke), og sandaler med åpen tå.

Unngå for kort kjole, og/eller for mye utringning.

Sort er alltid feil.

Anonymkode: 77463...abd

nei, sort er tvert imot den av de gamle reglene som er mest utdatert. Sort er innafor idag.

Rødt skal unngås fordi det stjeler oppmerksomhet, det med brudgommen er en myte.

Anonymkode: 7ba02...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg finner ikke helt lik på nettsiden, men var noe lignende dette.
Den blå er mye lysere i virkeligheten.
Men har uansett bestemt meg for å gå for noe annet. 

whitestory-_-french-soul-29_720x.webp

whitestory-_-french-soul-8_720x.webp

De der er jo innafor da. Ikke brukere. Men litt vanlig iht brudebukett kjole. Mulig det er der som hun syntes var problemet.  Hvis fu har vist kjolen til bruden. Så tar du noe annet. Hvis ikke kan du fint gå med sånn

Anonymkode: 74273...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...