Gå til innhold

Kan brud bli sint pga kjole fargevalg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei fine folk.

Jeg har blitt invitert i et bryllup i sommer. Har gledet meg veldig og er veldig spent på dagen, det er en familievenn som skal gifte seg. I den anledning har jeg vært på kjole-shopping med en venninne nylig, for å finne en kjole jeg kan ha på meg. Fant frem to skikkelig fine kjoler, som jeg ville prøve. Det er en lys beige kjole, og den andre er helt lik, bare lyseblå.

Venninna mi mente jeg burde gå for noe annet, da hun mener det ikke er hyggelig gjort mot bruden, fordi fargene ligner for mye på hvit (?)... Jeg er ikke så glad i mørke farger, for mye mønster osv. Og har virkelig lyst på en av kjolene jeg forelsket meg i. Jeg spurte bruden direkte hva hun synes, og hun virket som hun synes det ikke var helt innafor, for hun svarte litt passiv aggressivt, men sa det var greit så lenge den ikke var hvit. Så skjønte at hun ikke var helt for det, men sa at det var greit..?

Men nå er jeg usikker og er redd for å fornærme bruden. Har venninna mi rett? Burde jeg bare velge noe mørkt for å være safe? Visste ikke at dette var en greie engang. Er dette oppriktig en slags uskreven regel?

Anonymkode: 9f9b5...13e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske mange uskrevne regler når det kommer til bryllup. Kjolen skal ikke være for lys, ikke svart og ikke rød. I kirken skal man ikke ha bare skuldre og kjolen skal ikke være for utfordrende. Hovedpoenget er at man ikke skal ta fokus vekk fra bruden. 

Om man velger å følge disse «reglene» eller ikke, er jo opp til en selv. Jeg syntes likevel at du kanskje ikke trenger å velge en helt lys kjole akkurat denne dagen? Spesielt ikke når bruden helst ikke ønsker det om jeg tolket det riktig?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge den ikke har langt slør, og stort tyllskjørt tenker jeg det går fint!

Anonymkode: 7330e...55f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Regelen" er at man skal unngå rødt, sort og hvitt/veldig lyse farger. Det er jo opp til deg om du vil følge dette, men det høres ut som du har spurt og fått svar. Hvis jeg var deg ville jeg kanskje prøvd å finne en annen kjole. Når det er sagt, må den jo ikke være mørk.

Anonymkode: b89ce...9b4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjolene er svært lyse og kan forveksles med brudekjoler (ta høyde for at noen velger ganske enkle brudekjoler) bør du absolutt unngå dem. Man skal ikke utkonkurrere bruden på bryllupsdagen. Den regelen er temmelig åpenbar. 

Det finnes millionvis av kjoler i velge i her i verden, så det skulle gå fint an å finne en finkjole som verken er mørk eller sterkt mønstrete, og som man likevel kan bruke i bryllup.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venninna di har rett. Velg en annen kjole. 

Anonymkode: 024d5...2ed

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn helt tilfeldig, hva med å spørre bruden hva hun tenker om kjolene du har lyst på da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (1 minutt siden):

Det er ganske mange uskrevne regler når det kommer til bryllup. Kjolen skal ikke være for lys, ikke svart og ikke rød. I kirken skal man ikke ha bare skuldre og kjolen skal ikke være for utfordrende. Hovedpoenget er at man ikke skal ta fokus vekk fra bruden. 

Om man velger å følge disse «reglene» eller ikke, er jo opp til en selv. Jeg syntes likevel at du kanskje ikke trenger å velge en helt lys kjole akkurat denne dagen? Spesielt ikke når bruden helst ikke ønsker det om jeg tolket det riktig?

Takk for svar, har aldri vært i bryllup før så dette var nytt for meg. Da får jeg finne meg en ny kjole. Det er forresten ikke i en kirke. :)

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge den ikke har langt slør, og stort tyllskjørt tenker jeg det går fint!

Anonymkode: 7330e...55f

Takk for svar.

"Regelen" er at man skal unngå rødt, sort og hvitt/veldig lyse farger. Det er jo opp til deg om du vil følge dette, men det høres ut som du har spurt og fått svar. Hvis jeg var deg ville jeg kanskje prøvd å finne en annen kjole. Når det er sagt, må den jo ikke være mørk.

Anonymkode: b89ce...9b4

Okei, det blir en annen kjole på meg.

Ullvott skrev (2 minutter siden):

Hvis kjolene er svært lyse og kan forveksles med brudekjoler (ta høyde for at noen velger ganske enkle brudekjoler) bør du absolutt unngå dem. Man skal ikke utkonkurrere bruden på bryllupsdagen. Den regelen er temmelig åpenbar. 

Det finnes millionvis av kjoler i velge i her i verden, så det skulle gå fint an å finne en finkjole som verken er mørk eller sterkt mønstrete, og som man likevel kan bruke i bryllup.

Det er en himmelblå kjole, og en lys beige. Men skjønner poenget ditt. Jeg finner noe annet :)

Venninna di har rett. Velg en annen kjole. 

Anonymkode: 024d5...2ed

👍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (1 minutt siden):

Sånn helt tilfeldig, hva med å spørre bruden hva hun tenker om kjolene du har lyst på da? 

Hvis du leser hele innlegget så ser du at jeg har spurt. 
Det blir til at jeg velger en annen kjole, flertallet har talt 👍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar, har aldri vært i bryllup før så dette var nytt for meg. Da får jeg finne meg en ny kjole. Det er forresten ikke i en kirke. :)

Man lærer noe nytt hver dag 😁 Det høres fornuftig ut, det finnes jo en milliard flotte kjoler der ute :) Kos deg i bryllup!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg spurte bruden direkte hva hun synes, og hun virket som hun synes det ikke var helt innafor, for hun svarte litt passiv aggressivt, men sa det var greit så lenge den ikke var hvit.

Da tenker jeg du har svaret ditt...  velg en annen kjole for brudens skyld

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (Akkurat nå):

Man lærer noe nytt hver dag 😁 Det høres fornuftig ut, det finnes jo en milliard flotte kjoler der ute :) Kos deg i bryllup!

Ja det er sant. Tusen takk 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en himmelblå kjole, og en lys beige. Men skjønner poenget ditt. Jeg finner noe annet :)

Lys beige høres for lyst ut, men himmelblå er jo ikke en spesielt lys farge.

Kunne du tenkt deg å dele lenke til kjolene du har sett på? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Ikke hør på venninna de. Hør på deg selv og velg den kjolen du vil.

Ærligtalt gjester går da med det de vil selv i ett bryllup så lenge ikke noen møter opp i joggedress eller brudekjole. For brudekjole er det kun bruden som skal bruke. Ellers gå i den kjolen du vil uansett farge.

Blir bruda sint av den grunn, ja da får hun bare bli sint sier nå jeg. Det får være hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Warrior skrev (1 minutt siden):

Ikke hør på venninna de. Hør på deg selv og velg den kjolen du vil.

Ærligtalt gjester går da med det de vil selv i ett bryllup så lenge ikke noen møter opp i joggedress eller brudekjole. For brudekjole er det kun bruden som skal bruke. Ellers gå i den kjolen du vil uansett farge.

Blir bruda sint av den grunn, ja da får hun bare bli sint sier nå jeg. Det får være hennes problem.

Her syns jeg du uttalte deg om ting du ikke vet så mye om. 

Anonymkode: 2593a...abc

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så mange konservative det er på KG! Har vært i mange bryllup (stort sett sommertid), og lyse pastellkjoler har faktisk dominert. Ofte med blomster, men også ensfarget. 

Jeg vil tro flere vil komme med lyse kjoler om det er sommerbryllup. SKal selv i bryllup i sommer og har kjøpt en helt lysblå og lang kjole. Kan ikke forveksles med en klassisk brudekjole, og jeg kommer til å velge en plommerød clutch og sølvsandalletter. Så tilbehør kan dempe veldig lyse farger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Lys beige høres for lyst ut, men himmelblå er jo ikke en spesielt lys farge.

Kunne du tenkt deg å dele lenke til kjolene du har sett på? 

Jeg finner ikke helt lik på nettsiden, men var noe lignende dette.
Den blå er mye lysere i virkeligheten.
Men har uansett bestemt meg for å gå for noe annet. 

whitestory-_-french-soul-29_720x.webp

whitestory-_-french-soul-8_720x.webp

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du leser hele innlegget så ser du at jeg har spurt. 
Det blir til at jeg velger en annen kjole, flertallet har talt 👍

Vel - la meg omformulere på vegne av andre: hva med å LYTTE til brudens svar og slutte surve og sutre fordi du ikke fikk viljen din?? 

Anonymkode: 2a0c3...eaa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har uansett bestemt meg for å gå for noe annet. 

så hva var poenget med å lage tråden? Hvis du både hadde fått råd fra venninnen din, og fått svar fra bruden - OG bestmt deg for å ikke velde de lyse fargene...? 
Jeg syns det er helt innenfor at man legger noen føringer for kjolefarger osv på sin bryllupsdag og regner med de aller fleste vilel reagert tilsvarende om rollene ble snudd om.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel - la meg omformulere på vegne av andre: hva med å LYTTE til brudens svar og slutte surve og sutre fordi du ikke fikk viljen din?? 

Anonymkode: 2a0c3...eaa

Hvor har jeg sutret? Hvis du har lest noe som helst i denne tråden så skjønner du hvor feil du tar her. 
Har også allerede skrevet at jeg velger noe annet, du er jo tydeligvis her bare for å lage kvalme. Gå deg en tur ut du, det har du godt av. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...