Gå til innhold

Dere som tjener ca 27000 i måneden, hvor mange prosent skatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener ca 27 000 kr i måneden, men det går litt opp og ned. Det trekkes 24 prosent i skatt av 27 000. Men vet ikke om det er lite ? Jeg vurderer å sette skattekortet litt opp  men de to neste månedene så tar jeg igjen 2 uker ferie fra i fjor, og derfor så blir det vel ganske lite utbetalt om jeg betaler mer enn 24 prosent skatt. Jeg har lån på ca 90 000. Betaler en god del renter for det. Har ingen kapital  bil , hus osv. Jeg leier. 

Hvor mange prosent betaler dere? 

Anonymkode: ed937...636

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

28% skatt betaler jeg. Har ligget på over 30% før, men da fikk jeg alltid mye igjen på skatten. 

Anonymkode: 9e9d1...f71

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor trekkes du ikke etter tabell? Da tilpasses det bedre etter inntekt

Anonymkode: 571e0...e5f

AnonymBruker
Skrevet

24% er nok greit trekk for den inntekten. 

Anonymkode: b2c38...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Bruk skatteetaten og endre skattekort aktivt gjennom året, så vet man hvor man står skattemessig.

Anonymkode: b2c38...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tjener 27000 brutto, så skal det holde ja!

Anonymkode: f07dc...470

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tjener ca 27 000 kr i måneden, men det går litt opp og ned. Det trekkes 24 prosent i skatt av 27 000. Men vet ikke om det er lite ? Jeg vurderer å sette skattekortet litt opp  men de to neste månedene så tar jeg igjen 2 uker ferie fra i fjor, og derfor så blir det vel ganske lite utbetalt om jeg betaler mer enn 24 prosent skatt. Jeg har lån på ca 90 000. Betaler en god del renter for det. Har ingen kapital  bil , hus osv. Jeg leier. 

Hvor mange prosent betaler dere? 

Anonymkode: ed937...636

Hvorfor går du ikke inn på skattekalkulatoren til skatteetaten? Da finner du ut hvor mye skatt du skal betale.

Så lenge du ikke oppgir rentene eller rente prosenten på lånet ditt er det umulig å vite hva som blir riktig. 

Selv så tjener jeg cirka 30 000 brutto,  har fratrekk på gjeldsrenter på 60 000 og min skatteprosent er 19.

Du trenger hvertfall ikke øke skattesatsen med den inntekten. Du kan heller gå litt ned.

Anonymkode: e0a6a...159

AnonymBruker
Skrevet

Den riktige skatteprosenten for deg blir 20 %

Anonymkode: e0a6a...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...