AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #1 Skrevet 29. mars 2023 Seks uker inn. "Alt" smaker høgg (til og med kaffe 😭, jeg ELSKER morgenkaffen min!), og jeg sliter med å få i meg mat uten at det vokser i munnen og får meg til å føle meg dårlig. De siste tre dagene har jeg levd på tomat, vannmelon og agurk, samt en og annen salt kjeks. Dere som har vært gjennom lignende, hva spiste dere? Jeg vil jo gjøre det beste for embryoet, men når bare tanken på mat får meg til å ville gråte...🥲 Anonymkode: 7705c...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #2 Skrevet 29. mars 2023 En periode i første trimester drakk jeg iskaldt vann og spiste for det meste rå grønnsaker eller lyse rundstykker med smørost.. Nesten all mat gjorde meg kvalm eller smakte vondt.. Husker jeg fremdeles likte ganske sterk mat iblant da som nachos eller indisk (helst vegatar) Anonymkode: 71c79...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #3 Skrevet 29. mars 2023 Spiste og mye epler kom jeg på Anonymkode: 71c79...0f9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 Og derfor ser jeg ingen grunn til å bli gravid 😂 Anonymkode: 5c6e9...aa7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Å ikke like kaffe npr man er gravid er veldig vanlig. Jeg har oppdaget at flere av kollegaene mine var gravid på den måten. En av dem hadde ikke oppdaget det selv. Hun klagde over vond kaffe, og jeg lurte på om hun var gravid. Noe hun selv avslo. Men dagen etter hadde hun tatt positiv test. Anonymkode: af3db...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og derfor ser jeg ingen grunn til å bli gravid 😂 Anonymkode: 5c6e9...aa7 Ja, virkelig. Å miste sansen for mat et par måneder i livet er en god grunn til å ikke få barn. Anonymkode: 39b68...39d
Hirka89 Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 Helt vanlig å miste lysten på kaffe. Samme hos meg. Ble kvalm rundt uke 6, og var mange uker jeg levde på potetgull, popcorn, druer, jordbær, melon, knekkebrød osv. Man får også ofte litt annerledes cravings og matpreferanser som gravid. Her kom lysta på kaffe tilbake etter uke 20, men nå som jeg er i uke 34 er jeg matlei og lei alt 😅 Har generelt vært mer matlei hele dette svangerskapet, mens i første var det motsatt, da kunne jeg spise alt.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 Spis det du takler og klarer å få i deg. Fosteret klarer seg og tar det den trenger fra deg. Så kan du heller fokusere på sunn og næringsrik mat når kvalmen er borte😊 jeg spiste mye salt kjeks og drakk farris. Hadde dog hyperemesis så klarte ikke å holde på det heller. En periode var jeg så sulten at magen vrengte seg en jeg fikk ikke i meg noe. Da drakk jeg næringsdrikker Anonymkode: 653f9...7a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå