Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dommen? Ok eller helt no go? Vi har vært sammen i halvannet år, og bor ca to timer unna hverandre. Jeg har innsett at dette ikke har noen fremtid (har virkelig prøvd, men forskjellene er for store). Nå er det slik at jeg ikke orker tanken på å "kaste bort" enda en helg på dette her, og vi er begge på reise/opptatte frem til helgen. Jeg har heller ikke så lyst til å bruke 4 timer på å reise tur/retur fredag bare for å fortelle face to face at det er over. Men, jeg er jo glad i ham og ønsker han alt godt, så jeg vil ikke være kjip heller. BØR jeg ta den reisen for å være fair, eller er det innafor å benytte FaceTime i disse dager?

Vi er godt voksne begge to, om noen skulle lure på alder.

Anonymkode: 6e7e2...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er en veldig fjortis måte å gjøre det slutt på. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om hva du gidder, men hvordan voksne oppfører seg. Vil du være voksen?

Anonymkode: 5ace2...c95

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skylder han å gjøre det ansikt til ansikt.

Anonymkode: 258b8...4a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det ansikt til ansikt, men sendt han et "forvarsel" om at du trenger at dere snakker sammen. Da har han en mulighet til å være litt psykisk forberedt på at det kommer noe. Si gjerne at du kommer en tur på fredagen, for dere trenger å snakke sammen, men at du ikke blir over. Slik at han ikke planlegger masse for helgen. Kanskje lukter han lunta og spør med en gang, og da kan det jo fort være at du slipper å ta turen også. Uansett har du da lagt opp til å ta det ansikt til ansikt. Jeg syns nesten det er verre å tro at man skal ha en helg sammen for så å få den bomba i fanget fredag kveld, enn å få nyheten via telefon el.

Jeg er i 40-årene siden du kommetnerte alder.

Anonymkode: f2370...201

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, med en slik avstand så skjønner jeg at du ikke tar den turen 'kun' for å avslutte forholdet. Ta det på facetime du.

Jeg er også i 40-årene siden andre kommenterer alder.

Anonymkode: a04f2...8f0

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor bruke tid/energi og unødvendige penger på å reise dit bare for å gi han det nederlaget face to face?

Jeg ville ha tatt det over FaceTime, selv om noen mener det er barnslig 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså nei, denne er vanskelig pga avstandene.. Jeg syns kanskje ikke FaceTime er ok, og det er ikke "advarselen" om at dere må "ha en prat" heller fordi da går man og gruer seg og forbereder seg overhode ikke på noen måte. men samtidig er det kanskje slik at den andre alt har skjønt at du ikke er all in lengre TS? I så fall spiller det vel ikke noen rolle om det er FaceTime eller FaceToFace.,. 

Anonymkode: 1d410...569

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, med en slik avstand så skjønner jeg at du ikke tar den turen 'kun' for å avslutte forholdet. Ta det på facetime du.

Jeg er også i 40-årene siden andre kommenterer alder.

Anonymkode: a04f2...8f0

jeg er eldre og facetime er litt kleint men det sparer deg tid og penger.. Dessuten er jeg for at alle gjør det som er riktig for dem - så kjør på TS.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

... men samtidig er det kanskje slik at den andre alt har skjønt at du ikke er all in lengre TS? I så fall spiller det vel ikke noen rolle om det er FaceTime eller FaceToFace.,. 

Ja, han har skjønt det, og jeg har veldig vondt av ham. Føler at jeg bare vil såre han mer ved å dra dette ut noe lenger nå - jeg klarer overhodet ikke å være på "mitt beste" sammen med ham lenger. Har bare en stor og vond klump i magen.

OG: er veldig enig i at man burde ta slik face to face, men så har jeg feiget ut hver gang jeg har truffet ham i det siste.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Pga avstanden er det helt innafor. Ville vært mye værre å gjøre det slutt på et treff hvor hen trodde hen skulle komme på besøk på fin kjærestehelg. 

Jeg slo opp via telefon når jeg hadde avstandsforhold 

Anonymkode: a51ae...602

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, han har skjønt det, og jeg har veldig vondt av ham. Føler at jeg bare vil såre han mer ved å dra dette ut noe lenger nå - jeg klarer overhodet ikke å være på "mitt beste" sammen med ham lenger. Har bare en stor og vond klump i magen.

OG: er veldig enig i at man burde ta slik face to face, men så har jeg feiget ut hver gang jeg har truffet ham i det siste.

TS.

Du kan legge ut med å sende en melding om at du avlyser besøket i helgen. Se hvordan han svarer, ta den derfra. 

Etter min mening er «rett måte å avslutte forholdet på» forskjellig fra situasjon til situasjon. Å la ham tro du kommer for å tilbringe hele helgen med ham, når du faktisk har planlagt å avslutte forholdet, blir feil etter min mening. Det rette er å fortelle ham det når du har tatt beslutningen, på den måte du kan. Dvs. telefon/melding. 

Anonymkode: 19713...2b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS.

Jeg tenker vel som en annen at du kan starte med å avlyse helgen, og så legge opp til at når det åpner for det si at du har kjent på dette en stund og føler ikke det er mer å hente i dette forholdet for noen av dere. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks gjorde det slutt over FT. Han sendte en mld og sa han måtte prate om noe vanskelig, og spurte om når det passet for meg. Vi var i et avstandsforhold. Tenker at det er innafor, om dere bor langt borte fra hverandre..

Anonymkode: 0a621...472

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...