Gå til innhold

Hvor mye skal en I formere om sine lyster før en møtes??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dagens samfunn så møtes en ofte sin kjære på nettet. Tinder, Møteplassen osv. En lager seg en profil og ser om en møter likesinnede. Mange av oss har sexfantasier. Kan være trekant, parterbytte, wet, Rimming, bdsm, bundet fast, swingers, åpent forhold  osv. Personlig så mener jeg at en informere tidlig i leiken om sine lyster. Helst på første date. Dette for å unngå  utroskap og at en blir i ett forhold der en ikke får oppleve det en vil. Si du tenker på wet eller trekant. Etter ca 1 år så sier din kjære når dere koser dere med vin. At jeg vil prøve wet/trekant osv. Du får ett sjokk som  " julekvelden på kjerringa". Du blir kanskje forbannet. Og kommer med noen gloser. Neste steg fra han/henne at hun/han søker andre for å få oppleve det. Hadde det ikke da vert best å vert åpent på første møte så en slipper å unngå dette. Er noe som heter " like barn leker best"😉

Vi gjorde det. Hun drømte om trekant og anal. Jeg om wet og rimming. Vi har praktisert alt og mer til..

Anonymkode: 9352b...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er alle forskjellige. Men jeg mener at så fort praten går over til sexting, bør det være rom for å fortelle hva en liker og ikke, og gjerne fortelle om fantasier en har. Man bør kanskje på forhånd ha for seg hva som kan forbli en fantasi og hva som "må" leves ut for å få et fullverdig sexliv, dersom kjemien stemmer overens ellers. 

• Liker 5
Skrevet
Troyamin skrev (1 time siden):

Vi er alle forskjellige. Men jeg mener at så fort praten går over til sexting, bør det være rom for å fortelle hva en liker og ikke, og gjerne fortelle om fantasier en har. Man bør kanskje på forhånd ha for seg hva som kan forbli en fantasi og hva som "må" leves ut for å få et fullverdig sexliv, dersom kjemien stemmer overens ellers. 

Helt enig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble sammen med min nye mann for et par år siden var jeg så seksueltundertrykkt at jeg ikke visste hva jeg likte lenger. Klarte ikke å sette ord på det. Så jeg sa at vi bare måtte prøve oss frem. Det eneste jeg ikke ville gjøre var anal. Gjett hvem som elsker anal nå ? 

Anonymkode: 778ca...bbc

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor sex i det hele tatt skal være tema allerede før man har møttes?

Ja, OK, det er jo naturlig dersom formålet med å møtes er sex, og bare det.

MEN, hvis formålet med å møtes er å se etter en framtidig livspartner, er det ikke da mange andre og viktigere ting man bør finne ut av, enn om man liker rimming og trekanter? Et forhold hvor sex er det eneste limet som holdere dere sammen, det vil jo aldri vare, fordi sex og seksuelle behov endrer seg hele tida. Skal du ha et forhold som varer, må dere kunne være bestevenner i hverdagen. Dere må kunne samarbeide og dere bør dele grunnleggende verdier og tanker rundt etikk, livssyn og kultur. 

Det hjelper f.eks. lite å ha fantastisk sex et par ganger i uka, hvis dere hver bidige dag blir irritert på hverandre fordi den ene insisterer på å be aftenbønn med barna mens den andre er ateist.

Mitt råd er at dere fokuserer på å finne ut om dere passer sammen utenfor soverommet. Hvis du finner din "sjelevenn" utenfor soverommet, da kan dere gå videre til samliv og sex. Sexlivet deres kan dere utvikle sammen og etter hvert som dere blir trygge på hverandre og lærer hverandre å kjenne, kan det godt hende at dere kan utvikle dere til å prøve ting som dere ville sagt tvert nei til tidlig i forholdet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For min hadde det blitt litt mye om alle fetisher og fantasier skulle deles allerede før jeg visste om jeg ville ha sex med vedkommende. Jeg hadde nok ikke møtt han jeg dater nå om han hadde tatt den samtalen før vi møttes. Vi tok den derimot tidlig, og vi har testet noe av det han tenkte på. Jeg for min del er litt usikker på om jeg har/hva mine fetisher er da mine tidligere forhold ikke har vært helt trygge, men vi kommer nok dit en gang også. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Ellah skrev (21 minutter siden):

For min hadde det blitt litt mye om alle fetisher og fantasier skulle deles allerede før jeg visste om jeg ville ha sex med vedkommende. Jeg hadde nok ikke møtt han jeg dater nå om han hadde tatt den samtalen før vi møttes. Vi tok den derimot tidlig, og vi har testet noe av det han tenkte på. Jeg for min del er litt usikker på om jeg har/hva mine fetisher er da mine tidligere forhold ikke har vært helt trygge, men vi kommer nok dit en gang også. 

Du kom med det tidlig og det er det jeg(TS) vil frem til. Viktig med trygghet i ett forhold. Er da en tør. Hva gjør du om han ikke vil være med på dine fetisjer??

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kom med det tidlig og det er det jeg(TS) vil frem til. Viktig med trygghet i ett forhold. Er da en tør. Hva gjør du om han ikke vil være med på dine fetisjer??

Jeg dro det vel litt ut av han da jeg skjønte det var noe der, men fikk også beskjed om at det ikke var et must om jeg ikke ville være med på det. Om jeg finner ut at jeg har noen tror jeg ikke det er et problem, da vi allerede har snakket om hva som er absolutt no go. Det er derimot en del av hans fetish han aldri kommer til å få testet med meg, og det er også helt ok. 

Skrevet
aksase skrev (6 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor sex i det hele tatt skal være tema allerede før man har møttes?

MEN, hvis formålet med å møtes er å se etter en framtidig livspartner, er det ikke da mange andre og viktigere ting man bør finne ut av, enn om man liker rimming og trekanter? Et forhold hvor sex er det eneste limet som holdere dere sammen, det vil jo aldri vare, fordi sex og seksuelle behov endrer seg hele tida. Skal du ha et forhold som varer, må dere kunne være bestevenner i hverdagen. Dere må kunne samarbeide og dere bør dele grunnleggende verdier og tanker rundt etikk, livssyn og kultur. 

Det hjelper f.eks. lite å ha fantastisk sex et par ganger i uka, hvis dere hver bidige dag blir irritert på hverandre fordi den ene insisterer på å be aftenbønn med barna mens den andre er ateist.

Mitt råd er at dere fokuserer på å finne ut om dere passer sammen utenfor soverommet. Hvis du finner din "sjelevenn" utenfor soverommet, da kan dere gå videre til samliv og sex. Sexlivet deres kan dere utvikle sammen og etter hvert som dere blir trygge på hverandre og lærer hverandre å kjenne, kan det godt hende at dere kan utvikle dere til å prøve ting som dere ville sagt tvert nei til tidlig i forholdet.

Nå er det jo ikke sikkert at sex er det første temaet man prater om da. Men at man allerede har vært innom en god del andre temaer og ser at man matcher på de områdene. Da er i alle fall sex et greit neste tema slik at ikke den ene forventer sex og evt. rimming på første date, mens den andre ikke ønsker gå lengre enn litt klining. 

Om en har sterke preferanser og fetisher hen ikke kan leve uten så er det veldig greit å informere om dette før man treffes sånn at man vet at man aldri vil bli seksuelt kompatible!

Det er jo bare å lese i trådene her hvor mange som er misfornøyd med sexlivet eller har skjulte lyster. Det hadde man nok unngått en del av om sex var et tema som ble snakket om før man begynte å date. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Blåjojo skrev (1 time siden):

Nå er det jo ikke sikkert at sex er det første temaet man prater om da. Men at man allerede har vært innom en god del andre temaer og ser at man matcher på de områdene. Da er i alle fall sex et greit neste tema slik at ikke den ene forventer sex og evt. rimming på første date, mens den andre ikke ønsker gå lengre enn litt klining. 

Om en har sterke preferanser og fetisher hen ikke kan leve uten så er det veldig greit å informere om dette før man treffes sånn at man vet at man aldri vil bli seksuelt kompatible!

Det er jo bare å lese i trådene her hvor mange som er misfornøyd med sexlivet eller har skjulte lyster. Det hadde man nok unngått en del av om sex var et tema som ble snakket om før man begynte å date. 

Joda, det kan hende man bør ta opp temaet sex tidlig. I hvert fall om man vet at man selv har preferanser som man kjenner er veldig viktige for en selv, men som kan oppfattes litt krevende eller spesielle for mange potensielle partnere.

Skjulte lyster kan vel de fleste ha, men lyster og preferanser endrer seg. Folk endrer seg.
Uten at det har noe med sex å gjøre overhodet, så er jeg og min kone eksempler på at folk endrer seg. Da vi giftet oss, var det ingen av oss som var i nærheten av å forestille oss å gå nakne på stranda sammen med andre. Det var helt uaktuelt, og vi hadde begge mareritt-drømmer om å bli sett uten klær. Etter hvert ble jeg nysgjerrig på dette og begynte å utfordre kona. Nå er vårt drømmested og foretrukne feriested et naturisthotell ved Middelhavet. Det er bare en helt fantastisk frihetsfølelse! Kona blir helt drømmende i blikket hver gang hun ser eller hører noe om det stedet. Anbefales!

Jeg er heller ikke uenig i at sex er viktig i et samliv, men jeg tror at man ofte kan finne ut av dette med hverandre etter hvert og at det er andre ting som kan være minst like viktig. Jeg tror mange, kanskje de fleste, erfarer at sex er helt supert i starten av et forhold. Lysten og driften er sterk og man har det gøy med å lære hverandre å kjenne. Blindet av dette, flytter man sammen, og får kanskje barn...... og så kommer hverdagene....... Sex-lysten hos en eller begge dabber av. Hvis forholdet da har lite annet å bygge på enn sex, blir det ofte veldig vanskelig, og et samlivsbrudd kan lett bli resultatet. Av denne grunn mener jeg at det kan være lurt å vente med sex og bruke de første ukene og månedene til å bli kjent med alle andre sider av en person. Hvis man trives sammen med denne personen som venner og kjærester uten sex, da kan det være et godt grunnlag for et godt samliv, og man kan gå et skritt videre. Det betyr ikke at man ikke skal snakke om sex, men gjerne vente med å ha sex til man kjenner hverandre litt bedre. Sex er ofte bare en halvtime i uka, men et samliv er et 24/7/365-prosjekt.

Det er nok ofte lettere sagt enn gjort, men allikevel min anbefaling.

Endret av aksase
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er unaturlig å snakke om fetisjer før man har møttes. Det å møtes fysisk ansikt til ansikt er jo helt nødvendig for å se om man har kjemi. Hvis man ikke har kjemi (og de fleste har man ikke det med), så blir det jo ikke noe sex heller. Og heller ikke et forhold såklart. Så da tenker jeg det er unaturlig og dumt å skulle legge ut om fetisjer før selve møtet har skjedd. På en første date er det jo naturlig å kjenne på kjemien, bli litt kjent og prate om det som faller naturlig å snakke om. Hvis man har så spesielle fetisjer og preferanser, og at man nærmest dør om man ikke får utløp for dem, så får man ta det tidlig i datingprosessen. Men jeg synes man skal vente til man vet at det er kjemi og gjensidig interesse for å gå videre. Jeg synes det ærlig talt er rart å ha så spesielle fetisjer og måtte på død og liv ha utløp for dem. Det er jo så mye annet som skal stemme i et forhold. Men såklart, er man hardcore bdsm'er så får man være ærlig på det, og si at det er et absolutt krav i forholdet. Det ville vært nok til at jeg sa takk for meg, men da går man videre. 

Anonymkode: ca64e...74c

AnonymBruker
Skrevet

Pratet mye om sex, lyster og fantasier med kjæresten før vi møttes, og det er nok en av grunnene for at vi hadde så bra sex helt fra første kveld, vi visste jo allerede hva som var greit og ikke, og hva vi liker og tenner på 

Anonymkode: 679dc...6b4

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I dagens samfunn så møtes en ofte sin kjære på nettet. Tinder, Møteplassen osv. En lager seg en profil og ser om en møter likesinnede. Mange av oss har sexfantasier. Kan være trekant, parterbytte, wet, Rimming, bdsm, bundet fast, swingers, åpent forhold  osv. Personlig så mener jeg at en informere tidlig i leiken om sine lyster. Helst på første date. Dette for å unngå  utroskap og at en blir i ett forhold der en ikke får oppleve det en vil. Si du tenker på wet eller trekant. Etter ca 1 år så sier din kjære når dere koser dere med vin. At jeg vil prøve wet/trekant osv. Du får ett sjokk som  " julekvelden på kjerringa". Du blir kanskje forbannet. Og kommer med noen gloser. Neste steg fra han/henne at hun/han søker andre for å få oppleve det. Hadde det ikke da vert best å vert åpent på første møte så en slipper å unngå dette. Er noe som heter " like barn leker best"😉

Vi gjorde det. Hun drømte om trekant og anal. Jeg om wet og rimming. Vi har praktisert alt og mer til..

Jeg mener en bør være ærlig og fortelle mest mulig før møte

Skrevet

Snakker om det før vi eventuelt møtes.

AnonymBruker
Skrevet

Før et rent sextreff er det greit å være åpen, men før en ordinær date hadde det vært helt unaturlig å si noe som helst om sex eller seksuelle preferanser og fantasier. Hadde mannen begynt på det temaet hadde jeg tenkt han kun var ute etter sex og ikke giddet å bruke mer tid på han 

Anonymkode: 4e653...8a2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg kom på datingmarkedet etter å ha vært sammen med samme mann i 25 år. Fikk ganske sjokk. Og siden mange har div fetisjer, sier jeg tidlig ifra at jeg, ifølge kg, er skikkelig prippen. Liker bare såkalt vanilje og er ikke med på noe annet. Har pause fra dating, forhold og sex på ubestemt tid, kanskje for alltid. Men skulle jeg treffe noen, må samtale om sånt komme tidlig. 

Endret av Pingvinen
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For meg hadde det vært helt uaktuelt å diskutere sex med noen jeg ikke hadde møtt enda. Hadde noen prøvd å diskutert det med meg før vi hadde møttes, hadde jeg blokkert . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (12 timer siden):

Når er en godt voksen og møter noen så blir det ikke så mye utvikling i sexlivet. En har sine fantasier, drømmer osv en har lyst å utforske. Det kan sikkert bli ett ok forhold, men personlig så tror jeg det stopper opp. Det vil bli utroskap når  forelskelsen har godt over. Hjelper ikke om en har grei kommunikasjon og noen felles interesser. Er en grun til at mange er utro og ca 40% skiller lag. Blir samme om ene ønsker mye oftere sex enn sin samboer, da og blir det kræsj. Personlig har jeg mest tro på åpenhet om det meste om en planlegger ett lengre forhold😊😊. TS

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (29 minutter siden):

For meg hadde det vært helt uaktuelt å diskutere sex med noen jeg ikke hadde møtt enda. Hadde noen prøvd å diskutert det med meg før vi hadde møttes, hadde jeg blokkert . 

Samme her 

Anonymkode: 4e653...8a2

• Liker 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Enig i at man bør vente til man har møtt hverandre. Men siden jeg ikke er med på stort, vil jeg ikke få noen overraskelser etter jeg har investert tid i noen. Vil heller ikke kaste bort deres tid. Jeg er 50 og vet hva jeg liker. Det kommer ikke til å endre seg. Er såkalt prippen og det trives jeg utmerket med

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...