Gå til innhold

Samboer vurderer en jobb som gjør livet mitt til stress

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har plutselige bestemt seg for å søke en jobb som er en time å kjøre hver vei. Hvis han får den jobben så gjør det at jeg blir stående hver dag med levering OG henting av barnet vårt i barnehagen. Jeg har ikke bil da jeg ikke har råd til å ha det, så jeg går. 

Jeg synes han burde snakket med meg først og planlegge litt utifra familiesituasjonen vår, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få livet mitt til å gå rundt når jeg både må hente og levere hver eneste dag i all slags vær.  

Han sier at han søker og ser hva som skjer, men jeg vet jo at han tar jobben hvis han får den for han er veldig gira.  Jeg synes det er dårlig gjort og at han kun tenker på seg selv. 

Har jeg rett til å reagere her? 

Anonymkode: a068b...830

• Liker 19
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jo på jobb selv også. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han har jo bare søkt på en jobb, dere må ikke ta stilling til det før han evt får tilbud? Sannsynligvis får han den ikke, men får han tilbud er det på plass med den praten. 
jeg syns du krisemaksimerer altfor tidlig her

Anonymkode: f8d34...c8c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (1 minutt siden):

Han kan ikke ta en slik beslutning som berører deg så kraftig, helt på egen hånd. Det er det bare å gi klar beskjed om. 

Men det er det han gjør, han sier han kommer til å søke uansett. Søknaden sendes i morgen. 

Jeg sa klart ifra om at det ikke går og hvorfor, men han brydde seg ikke, kun gira på å søke på denne jobben. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, ligger her i senga og skjønner ingenting. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Får dere rå til en ekstra bil hvis han tar denne jobben? 
Evt. råd til å betale en nabo eller en annen forelder i barnehagen for å levere/hente deres barn også? 
Kan du sykle til og dra barnehagen?

Anonymkode: 1efa3...ba7

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Å pålegge deg mye mer jobb uten å ha konferert med deg er totalt respektløst

• Liker 41
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får dere rå til en ekstra bil hvis han tar denne jobben? 
Evt. råd til å betale en nabo eller en annen forelder i barnehagen for å levere/hente deres barn også? 
Kan du sykle til og dra barnehagen?

Anonymkode: 1efa3...ba7

Jeg får ikke råd til noe mer av at han tar denne jobben. Vi har helt adskilt økonomi. 

Ja jeg kan jo sykle, men hvorfor skal jeg plutselig gjøre dette helt alene uavhengig om jeg går eller sykler. Jeg synes ikke det er greit. Jeg tenkte vi skulle ta hver vår vei så langt det lar seg gjøre, nå faller jo evt ALT på meg. Stellet av ungen på morgenen også mtp at han må dra veldig tidlig hvis han får denne jobben. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har jo bare søkt på en jobb, dere må ikke ta stilling til det før han evt får tilbud? Sannsynligvis får han den ikke, men får han tilbud er det på plass med den praten. 
jeg syns du krisemaksimerer altfor tidlig her

Anonymkode: f8d34...c8c

Jo, det kan være store sjanser for at han får denne jobben. Han har en meget god utdannelse og han har gode papirer. 

Vi må jo snakke om det før tenkt jeg, eller skal jeg bare stå der plutselig med skjegget i postkassa? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da synes jeg faktisk du skal flytte fra han. Han kan betale barnebidrag og ha barnet på besøk annenhver helg og en kveld i uka.

Anonymkode: 16a35...a61

Jeg blir jo lei meg av tanken, jeg trodde virkelig at det var oss. Men med tiden har han bare begynt å tenke på seg selv synes jeg. Jeg har jo ikke lyst til å gå, men hvis jeg skal leve som en alenemor så er det jo faktisk bedre å være det. 

• Liker 14
  • Hjerte 15
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da er detvpå tide dere får felles økonomi, og at bil til deg er det første dere ordner. Det burde være en selvfølge når dere har barn sammen.

Anonymkode: 242fa...54d

Det kan jeg bare si meg en gang at ikke skjer, han er ikke interessert i å betale noe for meg. Han ser ikke at det gagner oss, han ser bare at han evt kjøper noe til meg og det vil han ikke. Felles økonomi har han sagt med egne ord at "aldri skjer" da vi tjener såpass forkjellig og han ikke vil at jeg skal bruke av han sine penger. Han er redd for at jeg bare skal dra å kjøpe meg noe eller bruke penger på noe han ikke ønsker. Greit nok det. 

• Liker 2
  • Hjerte 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dagens forhold er dypt deprimerende.

Her jobber begge foreldre fulltid. Dere har barn sammen. Dere er ikke gifte og har delt økonomi, sikkert etter barnefars ønske. 

Han krever å søke jobber som gjør at du i praksis blir aleneforelder, og står igjen med all "dritten".

Hva faen skjer med norske menn? Har de ingen ære lenger? Hvordan går det an å TENKE at noe sånt er akseptabelt, når du har valgt å stifte familie? 

Hva gjør han for at DU skal ha det bra oppi alt dette? Hvordan forsvarer han at han skal kunne ta denne jobben?

Anonymkode: 7094f...a4b

Han forsvarer det ikke på noen måte som gagner meg, det var bare han selv det gagnet i argumentene hans. Han hadde visst funnet drømmejobben, var visst ikke så viktig noe annet. Jeg er ordentlig skuffet over han. Dette godtar jeg ikke! 

• Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Han forsvarer det ikke på noen måte som gagner meg, det var bare han selv det gagnet i argumentene hans. Han hadde visst funnet drømmejobben, var visst ikke så viktig noe annet. Jeg er ordentlig skuffet over han. Dette godtar jeg ikke! 

Ikke godta det. Jeg støtter deg fullt og helt. Det er helt uakseptabelt.

• Liker 19
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men det er det han gjør, han sier han kommer til å søke uansett. Søknaden sendes i morgen. 

Jeg sa klart ifra om at det ikke går og hvorfor, men han brydde seg ikke, kun gira på å søke på denne jobben. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, ligger her i senga og skjønner ingenting. 

Det er forskjell på å søke på en jobb og å få jobben, da. Ro deg litt ned.

Søke kan han gjerne gjøre uten ditt samtykke. Det er mange som søker (og får) jobber de aldri tar. Han har derimot ingen rett til ta jobben dersom det går ut over deg på den måten at du må hente og levere hver dag hvis du også har en jobb å gå til. Det er ikke slik det funker. Er dere begge i fullt arbeid, så skal dere selvfølgelig bidra 50/50 når det kommer til ungen(e) også.

Anonymkode: 596c2...6ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke godta det. Jeg støtter deg fullt og helt. Det er helt uakseptabelt.

Takk for støtten. Det er fint å se at det ikke bare er jeg som er følsom på dette, men at flere er enig i at det blir for dumt. 

• Liker 6
  • Hjerte 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...