AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 Hun vet om det fra før, men det har blitt værre i set siste, og sliter en del med enkelte ting. Åpnet meg kanskje litt for mye i dag. Kom først nå til å tenke på at jeg skulle ikke sagt så nye. Har ett barn på 10 år, og er jo livredd for å bli meldt til barnevernet. Har ikke noe å skjule, og er en god mamma. Jeg sa ikke noe om at barnet merker ikke noe til mine plager. Er det mulig å sende en melding til fastlegen og presisere dette? Eller blir det for dumt? Hvis msn starter e-konsultasjon, går det direkte til legen, eller kan sekretærene lese det? Anonymkode: 5d453...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Sekretærer kan lese melding sendt i appen. Jeg tror ikke du behøver å presisere det, men om du er veldig nervøs så bestill en ny legetime for å snakke om noe helsemessig også runder du av med å fortelle det du uroer deg for her Anonymkode: d906d...b26 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sekretærer kan lese melding sendt i appen. Jeg tror ikke du behøver å presisere det, men om du er veldig nervøs så bestill en ny legetime for å snakke om noe helsemessig også runder du av med å fortelle det du uroer deg for her Anonymkode: d906d...b26 Ny lehetime får man ikke før om flere uker. Så det er ingen måte man kan sende melding direkte til fastlegen? E-konsultasjon trodde jeg var som en time, bare på nett. Det er på helsenorge. Anonymkode: 5d453...0d6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #4 Skrevet 29. mars 2023 E-konsultasjon går rett til fastlegen, det er ikke slik at sekretærer leser det. De har vel kanskje tilgang, men ikke grunn. Meldingen kan leses av andre ved legekontoret ved fravær står det. Jeg har sendt masse til min lege der..går helt fint! Anonymkode: 74ebc...97b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #5 Skrevet 29. mars 2023 Hvis du tenker at legen kan tro at barnet ditt ikke har godt av at du har psykiske problemer, så tror jeg du kan glemme det. Er mange barn som vokser opp med psykisk syke foreldre, så du har ingenting å frykte. Anonymkode: b5ca4...05a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #6 Skrevet 29. mars 2023 Det blir for dumt. Legen sender ikke melding til barnevern med mindre hen mener at dine psykiske problemer går utover omsorgsevnen din. Dere må begynne å slappe av..... Og helt ærlig, om det skulle sendes en bekymringsmelding til barnevernet? Hva så? Det blir en samtale for å kartlegge, og med mindre det faktisk er noe som er bekymringsverdig, så blir saken avsluttet etter den samtalen.... SLAPP HELT AV. Anonymkode: 8ea73...eff 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #7 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det blir for dumt. Legen sender ikke melding til barnevern med mindre hen mener at dine psykiske problemer går utover omsorgsevnen din. Dere må begynne å slappe av..... Og helt ærlig, om det skulle sendes en bekymringsmelding til barnevernet? Hva så? Det blir en samtale for å kartlegge, og med mindre det faktisk er noe som er bekymringsverdig, så blir saken avsluttet etter den samtalen.... SLAPP HELT AV. Anonymkode: 8ea73...eff Kan være en stor påkjenning å få de på døra uansett. Anonymkode: 064c9...198 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #8 Skrevet 29. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan være en stor påkjenning å få de på døra uansett. Anonymkode: 064c9...198 Ja, det forstår jeg. Min mor ble "meldt til barnevernet" flere ganger hu. Saken ble henlagt hver gang, for det var ikke "noe bekymringsverdig". Det slet på både mor og unger det. Jeg bare poengterer at det blir for dumt å skaffe seg ny legetime BARE FORDI ts er redd for barnevern. Derfor pust med magen. Anonymkode: 8ea73...eff
Andro Skrevet 29. mars 2023 #9 Skrevet 29. mars 2023 Skjønner ikke problemet. Folk blir ikke meldt til barnevernet for å ha helseproblemer, særlig ikke når de er åpne og ber om bistand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå