Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er en 16-år gammel jente som ønsker å finne meg en jobb. Planen min er å sende en mail til bedriftens epostadresse, hvor jeg spør om de trenger / kunne tenkt seg en ansatt.

Noen som kan hjelpe meg med å formulere meg på best mulig måte?😊

Anonymkode: 4c082...795

Fortsetter under...

Så fint at du vil skaffe deg en jobb. 👍 Du skriver ikke noe om hva slags bedrift det er snakk om, men jeg regner med at der er en som ansetter personer under 18 år. I så fall er det gjerne en mindre bedrift, butikk eller lignende..? 
Mitt råd er i så fall at du ikke sender noen generell e-post, men heller gjør ett av to:

1. Stiller opp personlig og ber om å få snakke med en som er ansvarlig/daglig leder. Ta med deg CVen din. Presenter deg skikkelig, og si hva du tenker deg. 
Personlig oppmøte er det absolutt den beste måten å gi et godt førsteinntrykk på.

2. Ring bedriften og spør etter den som er ansvarlig/daglig leder. Følg fremgangsmåten over, men husk at det kan være vanskeligere å gi et godt inntrykk over telefonen. Spør om du kan få komme innom med CVen din. 

Lykke til! 

Det er flott at du vil skaffe deg jobb, men sjekk om de tar i mot åpne søknader via en rekrutteringsside først. 
For å sende mail, så kan du bare si rett ut at du er 16 år, og ønsker jobberfaring, og lurer på om de kan ha noe ledig for deg :) 

Det er ikke vits å møte opp personlig med cv, med mindre det er en veldig liten nisjebedrift. 
De har ikke lov til å lagre den, på grunn av GDPR. Derav sjekke om de har en egen rekrutteringsside, hvor man signerer på GDPR og lagring av personopplysninger elektronisk. 

Jeg jobber i en større bedrift (og vi tar inn ungdom), men alle mail med søknader blir slettet øyeblikkelig, og søkere blir henvist til nettsiden. Kommer de innom med søknad, så tar vi ikke i mot. Kommer den pr post blir den makulert med en gang. Vi tar ikke sjansen på brudd på GDPR/personvern. 
Dersom vi tar i mot søknader til personer som ikke blir ansatt i den prosessen, så må vi ha ett skriftelig samtykke på hvor lenge vi får lov til å lagre søknaden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...