AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #21 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For dem som ikke tåler det så kan livet deres faktisk stoppe, i verste tilfeller. Eller man "bare" gir dem hodepine, kvalme og pusteproblemer. Og når du allerede er syk, så er det greit å unngå dette. Heldigvis så er helsepersonell oppmerksom på dette og tar hensyn. Hadde vært en kjip verden om alle tenkte som deg. Anonymkode: d529a...868 Jeg må selv få velge om jeg hadde likt om de bruker parfyme! Er det det er spørsmål om her! Jeg personlig har lov til å sette pris på om sykepleiere hadde brukt parfyme. Jeg synes det bare er hyggelig og synes det er fint de pynter seg med det om de ønsker det... er visst ikke lov å synes det personlig ifølge deg 🙄 men du kan faktisk ikke bestemme enkeltpersoners preferanser. Anonymkode: c4304...2dd
Curiousine Skrevet 29. mars 2023 #22 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei. Bare fint å pynte seg og gjerne bruke gode parfymer og. Anonymkode: c4304...2dd Å bruke parfyme når man jobber med pasienter er en uting. Det er så mange som er sensitive. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #23 Skrevet 29. mars 2023 Liker at helsepersonell som andre, er seg selv. Rosa sko og julesokker i mars er sjarmerende. Anonymkode: 49d97...9f6 1 1
Marimma Skrevet 29. mars 2023 #24 Skrevet 29. mars 2023 Jeg får alltid komplimenter for mine rosa glitter-birkenstocks. Bruker sokker med bilder av kattene mine. Ville jeg gjort det på privaten? Aldri i verden. Men det får frem et smil selv hos de mest grinete pasientene (om så at de ler av meg og ikke med meg), og de har en knagg å henge meg på. Spør de etter hun med rosa sko og katter så vet alle kollegaene mine hvem jeg er. Ingen husker navnet på navneskiltet, der er jeg bare ett av tjue navn de møter. 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #25 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må selv få velge om jeg hadde likt om de bruker parfyme! Er det det er spørsmål om her! Jeg personlig har lov til å sette pris på om sykepleiere hadde brukt parfyme. Jeg synes det bare er hyggelig og synes det er fint de pynter seg med det om de ønsker det... er visst ikke lov å synes det personlig ifølge deg 🙄 men du kan faktisk ikke bestemme enkeltpersoners preferanser. Anonymkode: c4304...2dd Selvfølgelig kan du like parfyme. Det jeg reagerte på var at du skrev at man ikke måtte ta hensyn til de få som ikke tåler parfyme og jo, det må helsepersonell gjøre. Anonymkode: d529a...868 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #26 Skrevet 29. mars 2023 Jeg liker det. Husker en gang jeg hadde vært gjennom en operasjon, og sykepleieren på oppvåkningen hadde regnbuebånd på navneskiltet sitt. Godt neddopa som jeg var ble jeg veldig glad og entusiastisk av det, og det gjorde at jeg ble mer positiv. (Jeg er skeiv selv, så det ga meg litt trygghet oppi dophjernen også!) Anonymkode: 6a838...3e0
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #27 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig kan du like parfyme. Det jeg reagerte på var at du skrev at man ikke måtte ta hensyn til de få som ikke tåler parfyme og jo, det må helsepersonell gjøre. Anonymkode: d529a...868 🙄🙄🙄 Anonymkode: c4304...2dd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #30 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg må selv få velge om jeg hadde likt om de bruker parfyme! Er det det er spørsmål om her! Jeg personlig har lov til å sette pris på om sykepleiere hadde brukt parfyme. Jeg synes det bare er hyggelig og synes det er fint de pynter seg med det om de ønsker det... er visst ikke lov å synes det personlig ifølge deg 🙄 men du kan faktisk ikke bestemme enkeltpersoners preferanser. Anonymkode: c4304...2dd Parfyme hos helsepersonell? 🫤 Heldigvis slipper vi problemstillingen da de ikke har lov til det. Anonymkode: 4cb13...e4c
emilie123 Skrevet 29. mars 2023 #31 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg visste at den kom til å bli et problem ja. Men så er det mange som ikke blir dårlig av sånt og. Verden kan ikke stoppe opp helt pga noen få ikke tåler det. Anonymkode: c4304...2dd Når en jobber på et sykehus så skal de ivareta pasientene og ikke gjøre enkelte dårligere fordi en absolutt skal ha på parfyme. Da får en finne en annen jobb. Tror nesten ikke det jeg leser av enkelte. Makan til egoister og mangelfull empati 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #32 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Parfyme hos helsepersonell? 🫤 Heldigvis slipper vi problemstillingen da de ikke har lov til det. Anonymkode: 4cb13...e4c Ja jeg kunne aldri tenkt meg å jobbe på et sånt sted selv pga det og det med at man ikke kan bruke smykker... kjedelig. Anonymkode: c4304...2dd
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #33 Skrevet 29. mars 2023 Nei, synes tvert imot det er positivt å uttrykke seg så godt man kan med litt farger og personlig stil Anonymkode: 7dfdb...2ec
sicario Skrevet 29. mars 2023 #34 Skrevet 29. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): De bruker mye farger utenom uniformen sin? Typ rosa søsterur, rosa navneskilt, knall farger på sko osv. Har en diskusjon gående. En mener at det er eneste måten helsepersonell kan freshe opp en kjedelig uniform, en annen mener det er fort å bli tatt mindre seriøst hvis man gjør det. Anonymkode: 1f430...ca3 Endret 29. mars 2023 av sicario
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #35 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De bruker mye farger utenom uniformen sin? Typ rosa søsterur, rosa navneskilt, knall farger på sko osv. Har en diskusjon gående. En mener at det er eneste måten helsepersonell kan freshe opp en kjedelig uniform, en annen mener det er fort å bli tatt mindre seriøst hvis man gjør det. Anonymkode: 1f430...ca3 Hadde aldri tatt helsepersonell mindre seriøst pga noe så overfladisk og ubetydelig. Hadde du dermed snakket nedlatende til meg, virket som du ikke brydde deg og/eller var krass, så hadde jeg tatt deg mindre seriøst. Anonymkode: 52286...f3f
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #36 Skrevet 29. mars 2023 Som pasient er jeg fornøyd så lenge jeg opplever å bli møtt med profesjonalitet og faglig kompetanse. Om man har fargerike sko, sokker eller ur er revnende likegyldig for meg. Anonymkode: ac9aa...4b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå