AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1 Skrevet 28. mars 2023 De bruker mye farger utenom uniformen sin? Typ rosa søsterur, rosa navneskilt, knall farger på sko osv. Har en diskusjon gående. En mener at det er eneste måten helsepersonell kan freshe opp en kjedelig uniform, en annen mener det er fort å bli tatt mindre seriøst hvis man gjør det. Anonymkode: 1f430...ca3
svartkatt Skrevet 28. mars 2023 #2 Skrevet 28. mars 2023 Tror det hadde kommet an på mer enn bare det. Man kan merke litt personlighet både med og uten bruk av farger. Forøvrig finnes det uniformer i allslags mønstre og farger.. men det er kanskje ikke tillatt å bruke overalt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #3 Skrevet 28. mars 2023 Nei det hadde vært koselig om man kunne få uttrykke mer personlighet enn den dølle uniformen 😊 Anonymkode: 533cf...c31 11 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #4 Skrevet 28. mars 2023 Som pasient ville jeg ikke tenkt to ganger på det, knapt en og ville regnet med kvalifikasjonene var de samme, sorte eller rosa sko. Om jeg hadde lagt merke til det ville jeg tenkt noe positivt faktisk. Anonymkode: bff82...ba5 4 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 Nei dette ville jeg ikke overtenkt noe på. Kunnskapen sitter neppe i hvite eller rosa sko og om noe ville jeg som pasient heller foretrukket de med litt mer farger på de små tingene enn de som prøvde å være helt anonyme. Anonymkode: 9260c...fdf 4 1 2
Motelvibes Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De bruker mye farger utenom uniformen sin? Typ rosa søsterur, rosa navneskilt, knall farger på sko osv. Har en diskusjon gående. En mener at det er eneste måten helsepersonell kan freshe opp en kjedelig uniform, en annen mener det er fort å bli tatt mindre seriøst hvis man gjør det. Anonymkode: 1f430...ca3 Greit på barneavdelingen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #7 Skrevet 28. mars 2023 Bryr meg virkelig ikke om hva folk mener om Ole Brumm sokkene mine, hårfargen min eller fasongen på brillene. Jeg er der for å yte helsehjelp, og det gjør jeg like bra i blinkesko som birkenstocks. Ring, neglelakk eller klokke skal de heller få lov å klage på. Anonymkode: 6a106...adb 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Nei. Bare fint å pynte seg og gjerne bruke gode parfymer og. Anonymkode: c4304...2dd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #10 Skrevet 28. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Bare fint å pynte seg og gjerne bruke gode parfymer og. Anonymkode: c4304...2dd Nei. Anonymkode: 35cc9...840 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #11 Skrevet 28. mars 2023 Tror de fleste helsepersonell har helt andre bekymringer enn om de skal ha rosa blinkesko på jobb. De har såpass mye å gjøre at sånt tror jeg kommer langt ned på listen. Min tanke er at pasienter ofte er i en kritisk fase av livet (ulik grad, selvsagt), og da søker de trygghet. Det å fjase seg ut med dill og dall kan oppfattes useriøst. Anonymkode: f2842...e05
emilie123 Skrevet 28. mars 2023 #12 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei. Bare fint å pynte seg og gjerne bruke gode parfymer og. Anonymkode: c4304...2dd Absolutt ikke noe parfyme. Vet du hvor mange som blir dårlig av parfyme? 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Skrevet 29. mars 2023 emilie123 skrev (8 timer siden): Absolutt ikke noe parfyme. Vet du hvor mange som blir dårlig av parfyme? Jeg visste at den kom til å bli et problem ja. Men så er det mange som ikke blir dårlig av sånt og. Verden kan ikke stoppe opp helt pga noen få ikke tåler det. Anonymkode: c4304...2dd
Fame Skrevet 29. mars 2023 #14 Skrevet 29. mars 2023 Jeg bruker rosa søsterur, rosa navneskilt og rosa sko. Bare fått hyggelige kommentarer på det. Synes det er fint med litt farge 1
Gjest Refreng Skrevet 29. mars 2023 #15 Skrevet 29. mars 2023 Kommer nok an på helhetsinntrykket, tipper jeg. I noen tilfeller kan mennesker som er syke og gjerne stresset, være litt mer dømmende som følge av angsten de bærer på. Det kan gjøre at de legger mer merke til og henger seg mer opp i ting som farger på uniform enn de ellers ville gjøre. Om du er redd for at feilbehandling kan ende med skader eller døden, så blir du kanskje litt ekstra bekymret for at en fargerik helsejobber ikke er seriøs nok og kompetent nok. Det kan også være et fokus som tar oppmerksomheten bort fra egne problemer et øyeblikk. Man kan snevre litt inn i holdningen til andre mennesker når man er syk.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #16 Skrevet 29. mars 2023 Jeg har bakgrunn fra helsevesenet. Omgivelsene på f.eks legevakt og akuttmottak er gjerne nitriste, fargeløse og man jobber gjerne fulle vakter i rom uten vinduer og dagslys. Litt farger er da fint. Mange steder skal personellet også møte barn. Jeg reagerer på sterk sminke, diskret sminke som ser vanlig velstelt er fint, men ting som store, falske øyevipper eller andelepper synes jeg virker useriøst og ikke greit overfor pasienter som kommer syke og halvstelt/ustelt, med bekymring for alvorlig sykdom, eller på felgen psykisk. Anonymkode: 45071...63c 1 3
Daria Skrevet 29. mars 2023 #17 Skrevet 29. mars 2023 Litt farger ville jeg bare blitt glad av. Jeg opplevde at en ung behandler på sykehuset hadde så mye sminke, løsvipper og hårfarge at jeg umiddelbart tenkte et og annet i mitt stille sinn. Det tok henne et par minutter å etablere seg som et av de skjønneste og mest omsorgsfulle menneskene jeg var borti i løpet av den innleggelsen, i tillegg til at hun var faglig dyktig og seriøs. Jeg tok til meg den leksjonen i å ikke dømme så fort på utseende... 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #18 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg visste at den kom til å bli et problem ja. Men så er det mange som ikke blir dårlig av sånt og. Verden kan ikke stoppe opp helt pga noen få ikke tåler det. Anonymkode: c4304...2dd For dem som ikke tåler det så kan livet deres faktisk stoppe, i verste tilfeller. Eller man "bare" gir dem hodepine, kvalme og pusteproblemer. Og når du allerede er syk, så er det greit å unngå dette. Heldigvis så er helsepersonell oppmerksom på dette og tar hensyn. Hadde vært en kjip verden om alle tenkte som deg. Anonymkode: d529a...868 3
Bombasi Skrevet 29. mars 2023 #19 Skrevet 29. mars 2023 Tenker ikke på det i det hele tatt. Og forresten, er ikke dette normalt? Synes jeg ser de fleste har fargeelementer på seg rundt eller på uniformen, iallfall blant de yngre... Helt greit for meg 1
Gjest Vecky Skrevet 29. mars 2023 #20 Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg visste at den kom til å bli et problem ja. Men så er det mange som ikke blir dårlig av sånt og. Verden kan ikke stoppe opp helt pga noen få ikke tåler det. Anonymkode: c4304...2dd Vel, helsepersonell skal uansett ikke bruke parfyme på jobb. Du vet aldri hvilke pasienter du møter, noen kan reagere kraftig på parfyme. I tillegg er det jo individuelt hva man synes lukter god parfyme.. Smykker, ringer, neglelakk og kunstige negler er heller ikke tillatt, av hygieniske årsaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå