Gå til innhold

Jeg tror ikke noe på at noen får barnevernet på nakken uten grunn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Det er som regel alltid en grunn.

Anonymkode: 4c745...9c7

• Liker 34
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lol, ok. 

kjenner selv til en familie som flere ganger har fått varsler på seg fra barneskole. 

Det er utrolig frustrerende for dem. Bv har selv gitt beskjed til skolen om å slutte å sende inn bekymringsmeldinger.

Anonymkode: 3d744...6d1

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det skjer for noen, men ikke i så stor grad som det hevdes. Det er vel også forsvarsmekanisme fra foreldrene som settes inn. 

Anonymkode: d27bc...92c

• Liker 35
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bevist at mange skoler sender bekymringsmelding rundt sakser fordi de ikke orker å gjøre jobben sin. Så i stedenfor å ta ansvar for mobbing, skolevegring osv melder de hemmer foreldrene til barnevernet for å bli kvitt dem. 

Så nei det er ikke altid en grunn.

Anonymkode: cc2d5...6a0

Gjelder spesielt barn med diagnose. 

Anonymkode: f864b...054

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det bevist at mange skoler sender bekymringsmelding rundt sakser fordi de ikke orker å gjøre jobben sin. Så i stedenfor å ta ansvar for mobbing, skolevegring osv melder de hemmer foreldrene til barnevernet for å bli kvitt dem. 

Hvor er det bevist? 

Anonymkode: b75f2...60b

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er nok både og. 

Anonymkode: 1fcbd...83f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Gjelder spesielt barn med diagnose. 

Nå er det jo ofte foreldre som har manglende grensesetting som har en tendens til å være overdrevent opptatt av å sette diagnoser på barna sine. 

Ja, noen barn har adhd osv, men jeg har opplevd mange foreldre som søker ansvarsfraskrivelse fra sine egne barns dårlige oppførsel. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Beklager, men jeg tviler på at skolen varsler uten grunn. 

Joda, skoler sender bekymringsmeldinger uten hold i. Gjelder blant annet feks saker med skolevegring. Mange skoler sender da bekymringsmelding til barnevernet, og mange av disse bekymringsmeldingene er faktisk brudd på taushetsplikt fra skolens side og grunnløse meldinger. 

Anonymkode: 9a0f6...1ab

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette ble litt rotete.. Det mangler et spørsmålstegn etter den første setningen din. Eller stokket du om ordene og egentlig mente "Det er bevist at..." ? 
Og hvilke sakser snakker du om?

Anonymkode: 4c745...9c7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det jo ofte foreldre som har manglende grensesetting som har en tendens til å være overdrevent opptatt av å sette diagnoser på barna sine. 

Ja, noen barn har adhd osv, men jeg har opplevd mange foreldre som søker ansvarsfraskrivelse fra sine egne barns dårlige oppførsel. 

Snakker om diagnose satt av spesialister!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tror at dersom man får barnevernet på nakken så er det en grunn til det. Jeg synes det er urovekkende hvor mange barnevernet tråder det er her på kg. 

Ja, jeg har fordommer mot familier som har blitt varslet til eller er under oppfølging av barnevernet. 

Har man problemer med rus eller lever destruktiv bør man ikke få barn. 

Håper ikke du opplever det en dag da.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre noen som melder på falsk  grunn, ofte pga av konflikt. Dette er synd da barnevernet er pliktig til undersøke og bruker ressurser muligens unødvendig på familie som ikke har behov for hjelp. Dessverre  er det innimellom saksbehandlere som gjør feil også slik at det også kan oppstå unødvendig kaos i familier . barnevernet er for å hjelpe familier med barn .  foreldre kan feks bli syke og trenger hjelp , da kan barnevernet bistå, det er ingenting å se ned på disse familiene for dette 

Anonymkode: 497c3...251

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det har vært et reellt problem at skolen varsler barnevernet når barn er for syke til å gå på skolen og skolen ikke anerkjenner sykdommen, mer konkret har dette gjeldt M.E der barna er så syke at de må ligge i mørkt rom store deler av tiden og den fysiske og mentale anstrengelsen skole krever gjør de sykere. 

Men med unntak av slike tilfeller så tror jeg ikke noen får barnevernet på nakken uten god grunn. Mange blir kanskje meldt til barnevernet uten god grunn og det er barnevernets oppgave å undersøke om det er hold i varslene, men i de tilfeller barnevernet ikke bare undersøker varsel men griper inn i familien på grunn av at det er avdekket omsorgssvikt eller annet så tror jeg på at det er riktig. Det er mulig det eksempelet jeg skal komme med nå er stereotypisk for de som har fått barnevernet på nakken og nekter for at noe er galt, men et tilfelle jeg personlig kjenner til er en alenemor som misbrukte rusmidler og medisiner, barnets far gjorde det samme men var ute av bildet. Barnet hadde flere ganger blitt plukket opp alene utendørs mens mor var inne i rus og ikke sett at barnet gikk ut i mange timer alene som 5åring og oppsøkte fremmede som om hen lette etter nye omsorgspersoner. Barnet ble til slutt flyttet til fosterhjem om denne moren presterte å si til meg i samme samtale som hun mente hun skulle saksøke barnevernet og at de ikke hadde nooooe grunn til å ta fra henne omsorgen, så rundet hun av samtalen med å si "Men må legge på nå, skal rekke toget til Oslo for å kjøpe amfetamin!"......... Altså null selvinnsikt. 

Jeg kjenner også til flere menn som har ytret krig mot barnemor og barnevernet fordi de har mistet samværsretten eller må ha samvær med tilsyn. Da har det dreid seg om rus og vold mot mor, men enda er det mor og barnevernet som er djevelen og de selv "har ikke gjort noe galt" 

Anonymkode: 6304c...ccc

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja for du er ute etter å ta folk. 

Anonymkode: a5431...bea

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tror at dersom man får barnevernet på nakken så er det en grunn til det. Jeg synes det er urovekkende hvor mange barnevernet tråder det er her på kg. 

Ja, jeg har fordommer mot familier som har blitt varslet til eller er under oppfølging av barnevernet. 

Har man problemer med rus eller lever destruktiv bør man ikke få barn. 

Barnevernet får 60 000 varsler årlig og du har fordommer mot dem alle haha

Det er jo folkesport i Norge å varsle.

Ville du vært en av dem i gamle tider som ville trodd at damene som ble beskyldt for hekseri, er hekser.

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tvil så mye du vil. Det endrer ikke det faktum at slikt forekommer. 

Anonymkode: 3d744...6d1

• Liker 13
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...