Gå til innhold

Hvilket tiår hadde den kuleste pappastilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

80-tallet ? 90-tallet? 1930-tallet?

Kjør debatt.

Anonymkode: 79311...fca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en pappastil? Han her var vel ganske fjong.

victorian-fathers-with-children-42.jpg

Anonymkode: 8bb02...34d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig barokken.

Her ser vi en familiefar med kone og barn. Meget søtt 🙂 

Mamma-stilen var også kulere på den tiden.

1621-cornelis-de-vos-flemish-painter-c-1584-1651-the-artist-with-his-family.jpg?1529285859

l21033-bxrdq-01.jpg

Anonymkode: e914c...43a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns parykkene på pappaer på 1770-tallet var ganske kule. 

A group of three adults and four children are gathered on and around a couch in an interior space that opens out to a distant hilly landscape in this horizontal portrait painting. All seven people have pale skin and are clustered across the middle of the composition. To our left, an older man wearing a white wig, white cravat, and black jacket sits facing us as he holds a squirming baby on his lap. The man’s slightly tanned face is turned to gaze to our right with pale blue eyes under thick brown eyebrows. Jowls line his jaw around pursed lips. The child in his lap twists to look up at him. She holds up her pudgy arms, grasping a gold-colored rattle with bells in her left hand. She has blond hair, smooth skin, and rose-red lips, and she wears a long white gown with a petal-pink sash around the waist. Behind this pair a younger man stands with his body angled to our right in profile as he turns his face to look at us from the corners of his eyes, with a faint smile on his closed pink lips. He also wears a white cravat and black jacket, but his hair is dove gray. His forearms rest on a low, olive-green stone column in front of him, his hands crossed at the wrist as he holds papers in his right hand. To our right and at the center of the group, a young girl stands facing us with her arms crossed at her waist. A lacy, ivory cap frames tawny brown bangs that sweep across her forehead. Her petite nose, brown eyes, and rose-red lips are set within her round face. She wears an ivory-white gown belted with a sash that shimmers from pink to copper as it cascades down her right side, to our left. On her other side, the final trio includes a woman sitting with her arms entwined around two more small children. They sit on a cranberry-red, brocaded sofa. Her sapphire-blue gown has a voluminous skirt and is trimmed with gold stitching along its square neckline. The fabric gleams softly, suggesting silk. Her dark brown hair is piled high on her head, topped by a sheer white veil. Her body is angled toward us, but her head is turned in profile to our left, bowing to almost brush noses with the young child standing alongside her. Shoulder-length brown hair falls to the child’s shoulders as the head is tipped back to gaze at the woman with a wide smile. One arm reaches up and embraces the woman’s neck and the other rests on her knee. The child wears a butter-yellow gown with a white sash around the waist. The fourth and final child lies belly down across the red and copper bolster cushion of the couch so her elbows are propped on her mother’s lap. The child turns her head back to look at us with dark eyes and slight smile on her pale pink lips. Her blond hair falls down the back of her white gown, which is belted with a gold sash. A child’s doll and hat with a rounded crown, a narrow brim, and an indigo-blue feather rests in folds of the curtain on the floral-patterned carpet near the lower left corner of the painting. The scene is framed by rust-red drapery edged in gold hanging from the upper left. In the landscape seen through an opening behind the family, hills fade from sage green to slate blue, and they become more faint as they recede to the horizon, which comes about three-quarters of the way up this composition. The opening is framed with a flowering vine climbing the wall behind the woman.

Anonymkode: d5957...d99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1920, dress og skjorte 

Anonymkode: 84ca6...1b0

AnonymBruker
Skrevet

70-tallet.

Pin on 60's - 70's Fun Stuff

Anonymkode: 668c0...0de

• Liker 7
Skrevet

Faren min har hatt bart kun én periode i hele sitt liv, og det var vel rundt 1974. Sånn sykkelstyre-bart.

Grunnen til at jeg husker det, er at vi har et bilde av han med Sportskommentator-på-NRK-tv-Henning sin sveis og 70-talls bart, knipset på 17. mai, og han var i ført en sjokoladebrun dress og oransjemønstret psykedelisk skjorte. "Stivpyntet" etter datidens mote pga 17. mai. Det var mamma som maste på han for å få han til å skaffe barten. Jeg kan ikke huske han hadde bart i det hele tatt fra barndommen, så det var nok en ganske kortvarig periode, og bare fordi han ga etter for hennes mas.

Men egentlig var jo den stilen så ukul at det er litt kult 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

70-tallet.

Pin on 60's - 70's Fun Stuff

Anonymkode: 668c0...0de

Hva spør jeg frisøren om, hvis jeg vil ha hår som dama der?

AnonymBruker
Skrevet

70-tallet🕺

Anonymkode: e4f86...b00

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si du skal ha deg en fylt badehette 😂

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tidlig barokken.

1621-cornelis-de-vos-flemish-painter-c-1584-1651-the-artist-with-his-family.jpg?1529285859

l21033-bxrdq-01.jpg

Mote er en fascinerende greie. De smultringkragene der må ha vært helt sykt upraktiske og ikke er de spesielt estetiske heller, men allikevel var de tydeligvis The Shit på et punkt i historien liksom. Folk er gærne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun spør om du har med brødskalk selv, eller om hun må stikke over til bakeren.

AnonymBruker
Skrevet

Pappan til Albert Åberg har den kuleste stilen 

Anonymkode: 5606c...e74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tidlig barokken.

l21033-bxrdq-01.jpg

Får håpe mammaene ikke sølte når de spiste. Eller kanskje de samlet litt natt-snacks i de kragene?

Anonymkode: 3a814...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes både menn og kvinner var ganske flotte på 1950-tallet, om jeg skal bedømme ut fra bilder. Pappa i dress, hatt og frakk har jeg sans for! 

Anonymkode: 16568...0dd

Skrevet

Synes pappastilen på 1020-tallet var litt kul:

VF-listing-example1_1024x1024@2x.jpg?v=1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...